سقوط یک کوهنورد در ارتفاعات مبارک ‏آباد آبعلی

رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان دماوند گفت: یک کوهنورد بر اثر بی‏احتیاطی از ارتفاعات کوه‏ های مبارک ‏آباد آبعلی سقوط کرده است.

mobarak abad abali

به گزارش تارود، حمید فرهادی بیان کرد: در ساعت 17 و 30 دقیقه از طریق مرکز کنترل هماهنگی عملیات جمعیت هلال احمر استان تهران مطلع شدیم که یک کوهنورد از ارتفاعات مبارک‏ آباد آبعلی پشت امام‏زاده حمزه این شهر سقوط کرده است.

وی ادامه داد: هماهنگی‏ ها توسط مسئول امداد و نجات انجام گرفت و دو تیم شامل یک پزشک و هشت نجات‏گر کادر و داوطلب همراه با یک دستگاه آمبولانس و خودروی نجات و لوازم تخصصی کوهستان به موقعیت اعزام شدند.

رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان دماوند گفت:عملیات نجات به سرعت صورت پذیرفت و به دلیل صخره‏ای بودن کوه نجات‏گران یک ساعت کوهپیمایی کردند تا به مصدوم رسیدند.

فرهادی افزود: پس از رسیدن نجات‏گران به مصدوم و امن کردن منطقه حادثه، عملیات نجات آغاز شد.

وی ادامه داد: بعد از اینکه نجات‏گران مصدوم را به طور کامل ثابت کردند و اقدامات اولیه را بر روی این فرد انجام دادند، مصدوم را به دامنه کوه منتقل کردند.

رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان دماوند تصریح کرد: بلافاصله معاینات توسط پزشک اعزامی صورت گرفت و مشخص شد که مصدوم از ناحیه دست و پای چپ دچار شکستگی از نوع بسته شده است.

فرهادی افزود: پس از حدود یک ساعت، مصدوم به کوهپایه رسید و برای انتقال به مرکز درمانی به عوامل فوریت‏های پزشکی تحویل داده شد.

رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان دماوند ضمن قدردانی از عوامل اعزامی به محل حادثه خاطرنشان کرد: دماوند شهرستانی با کوه‏های زیاد و گاهی اوقات خطرناک است و به همین علت از تمام کوهنوردان خواهش می‏کنیم برای عزیمت به کوه حتما لوازم تخصصی را به همراه داشته باشند.

منبع: فارس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا