عكس هاي روبوسي ليلا حاتمي با رئیس فستیوال فیلم کن

حضور بازیگر زن سینمای ایران در شصت و هفتمین دوره جشنواره کن، با رفتارهای حاشیه ای همراه بوده که تأسف و تأثر هنرمندان متعهد و علاقمندان سینمای ایران را در پی داشته است.

در افتتاحیه این مراسم و همزمان با  اولین نمایش جهانی فیلم گریس از موناکو ، لیلا حاتمی در  کنار ۸ داور دیگر بخش مسابقه حضور داشتند که خانم بازیگردر کمال تعجب با انجام رفتاری غیر متعارف و نامناسب با الگوهای ایرانی و فرهنگ  جامعه ای که نامش را با خود در چنین مجامع بین المللی یدک می کشد  ، سوالات و ابهامات زیادی را در بین مخاطبین این سینمای نجیب ایجاد کرده است.

تصاویری که در رسانه های خارجی منتشر شده نشان می دهد که لیلا حاتمی در  زمان مواجهه با رئیس فستیوال فیلم کن و در مقابل دوربین ها و چشمهای  بسیاری که حرکات او را زیر نظر داشتند ، در کمال تأسف با دراز کردن دستش، پبش قدم رفتار غیر عرف و نامناسبی می شود که این سوال و ابهام  را در بین مخاطبین برنامه زنده این مراسم باقی می گذارد که انگیزه ای که پشت این رفتار است آیا دهن کجی به مناسبات فرهنگی جامعه اخلاق مدار ایرانی بوده و یا بخاطر  انتخابش  در این فستیوال پر ابهام است که اینگونه از مدیر ارشد مجبور به تشکر می شود !

جالب توجه آنکه این رفتار نامناسب به سرعت توسط رسانه های ضد انقلاب و معاند نیز به صورت گسترده پوشش خبری داده می شود.

 لازم است از سوی مدیران و متولیان سینمای اصیل ایرانی به اینگونه افراد یادآوری شود که هویت فرهنگی و هنجارهای اجتماعی خویش را در مواجه با فضاهای غیربومی فراموش نکنند و بیاد داشته باشند که معروفیت و شهرت خود را مدیون همان جامعه ارزش مداری  هستند که در آن پا گرفته و با حمایتشان رشد کرده اند.

 بازیگر فیلم جدایی نادر از سیمین در اسفند سال ۹۰ نیز، در حاشیه مراسم اسکار برخلاف آموزه‌های اسلامی و در اقدامی متناقض با حیای کهن ایرانی، ترجیح می‌دهد براساس فرهنگ غربی عمل کند و به همین خاطر، با “توماس لانگمن” تهیه‌کننده فرانسوی مصافحه می‌کند و اجازه می‌دهد این مرد فرانسوی نیز بازوان وی را لمس کند.

منبع : شمال نيوز

2 دیدگاه

  1. جناب به تو چه …
    اگه کهنه مغزی اینه شما خواهر و مادر همسرت رو بیار بقیه ازش لذت ببرن بعد بگو لذت چیه اونا رسمشونه اگه مردی البته منظورم وذکر هستش
    اگر هم که مونثی خودت رو به لب و لوچه یه مذکر بمال و بدنت در اختیارشون قرار بده بلکه شما پیشرفتی کرده باشی و کهنه مغزان جدا شی …
    دوست به تو چه به این چیزا کهنه مغزی نمیگن …….

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا