آخرین وضعیت مصدومان حادثه پارک ارم ‌

 در نشست خبری که امروز با حضور مدیرعامل مجموعه ارم سبز و پدران مصدومان حادثه موش دیوانه ارم سبز، برگزار شد، والدین این افراد آخرین وضعیت مصدومان این حادثه را تشریح کردند.

آخرین وضعیت مصدومان حادثه پارک ارم ‌
به گزارش تارود به نقل از افکارنیوز، «قربانی» پدر یکی از مصدومان حادثه روز ۱۸ اردیبهشت پارک ارم با بیان اینکه تمام بچه‌های این آب و خاک عزیز هستند و باید برای امنیت آنها تلاش کرد، گفت: هدف اصلی این است که این حادثه را سکویی برای تحول فنی و کنترل و نظارت بیشتر بدانیم، چرا که در کل مملکت ما مباحث نظارتی ضعیف است.وی افزود: در دوران بیماری، درد بیمار از یک طرف و درد دوم هزینه‌های بیمارستان است و من در این مورد از مسئولان پارک ارم تشکر می‌کنم چرا که همراهی خوبی را با خانواده مصدومان این حادثه داشته‌اند.

قربانی با اشاره به ضعف نظارتی در تمام بخش‌ها، گفت: گودبرداری‌ها و سقوط ساختمان و داربست از جمله مواردی است که ضعف نظارتی را بارها نشان داده است، اما هنوز مشکل حل نشده و همچنان شاهد گودبرداری‌های غیر اصولی هستیم.

وی با انتقاد از روند عملکرد سازمان استاندارد، گفت: متاسفم که این موضوع را بیان می‌کنم اما در دوران کنونی هر کسی که پول بهتری بدهد، گواهی‌های استاندارد را زودتر دریافت می‌کند.

قربانی افزود: هم‌اکنون لازم است دستگاه‌های پارک ارم حتی ۳ برابر دستگاه‌های پارک‌های کشورهای اروپایی تست و کنترل شود و سپس مورد استفاده قرار گیرد.

وی در خصوص وضعیت «نگار قربانی» که در این حادثه مصدوم شده بود، گفت: مهره دوم و پنجم گردن وی و همچنین مهره کمری او دچار آسیب شده بود و همچنین ضربه‌ای به سرش وارد شده بود که خوشبختانه آسیب جدی را ایجاد نکرده است.

وی ادامه داد: صبح روز گذشته مهره پنجم که به نخاع فشار می‌آورد تحت عمل جراحی قرار گرفت و خوشبختانه پارگی و سوراخ‌شدگی در نخاع دیده نشده است و تا شب گذشته پیشرفت‌های محسوسی در وضعیت او مشاهده شده است.

در ادامه یوسفی‌نژاد پدر یکی دیگر از مصدومان با بیان اینکه وقتی این حادثه رخ داد، همراه با آمبولانس به بیمارستان رسیدم، گفت: به جرأت می‌توانم بگویم که اگر خودم همراه با فرزندم در بیمارستان نبودم، شاهد مرگ حتمی او می‌بودیم.

وی ادامه داد: دختر من به دلیل شکسته شدن دنده‌هایش دچار پارگی ریه و خونریزی داخلی شده بود و نفس کشیدنش با مشکل مواجه شده بود که خوشبختانه با همراهی و همکاری خوب پزشک متخصص شیفت، تنفس وی به حالت عادی بازگشت.

یوسفی‌نژاد افزود:‌عدم رسیدگی در اورژانس‌ها باعث فوت مصدومان در بیمارستان‌ها می‌شود و خوشبختانه از زمانی که وضعیت مصدومان مقداری متعادل شد، حضور مسئولان پارک ارم را در کنار خود شاهد بودیم.

وی با بیان اینکه نباید همیشه به دنبال مقصر باشیم، گفت: باید به دنبال چرایی‌ حادثه بگردیم و مسئولان باید به این سؤال پاسخ دهند که ملاک دادن آرم استاندارد در کشور ما چیست، و آیا این ملاک‌ها قابل قبول است یا خیر.

وی افزود:‌ ما نباید به مهر استاندارد اطمینان داشته باشیم چرا که این دستگاه در حدود ۵ یا ۶ ماه است که کار می‌کند اما بعد از این مدت دچار حادثه شده است.

وی با بیان اینکه پارک ارم در سال ۹۱ آرم ایزو ۹۰۰۱ را دریافت کرده است، گفت: باید از مسئولان پرسید، آیا پایش‌های مداوم در خصوص پارک ارم انجام می‌شود.

وی افزود: دستگاه موش دیوانه که مورد استفاده دختران ما قرار گرفته بود، به اذعان افرادی که قبل از دختران ما سوار آن دستگاه بوده‌اند لق می‌زده است، اما از طرف مسئولان به آن رسیدگی نشده است.

در ادامه این نشست خبری «قربانی» ادامه داد: شکایت ما از این مجموعه طبق روال عادی خود در حال انجام است و این حق ماست تا بتوانیم جلوی اتفاقات بعدی را بگیریم.

وی با بیان اینکه بنده راضی نیستم کل این مجموعه تعطیل شود، گفت: زندگی، کار، شادابی و فعالیت باید توسط مسئولان تشدید شود،‌بنابراین تنها راه این است که کنترل‌ها را افزایش دهیم و من خواهش می‌کنم که به جای یک شرکت دو شرکت را برای بررسی دستگاه‌ها و بازرسی دعوت کنید چون هیچ راهی جز این وجود ندارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا