امام جمعه رودهن: معماری اسلامی در شهرها و روستاها دیده نمی‌شود

امام جمعه شهرهای پردیس، بومهن، رودهن و آبعلی معماری اسلامی تعریف شده در دین، در شهرها و روستاهای ما دیده نمی‏شود و رنگ و رخ جدی ندارد.

خبرگزاری فارس: معماری اسلامی در شهرها و روستاها دیده نمی‌شود

به گزارش تارود به نقل از فارس، حجت‏الاسلام حسین توسلی ظهر امروز در گردهمایی اعضای شوراهای اسلامی در دوره سوم و چهارمین دروه شورای اسلامی شهر و روستا در شهرستان دماوند اظهار کرد: شوراهای اسلامی شهر و روستا حکم سیاست‏گذار و برنامه‏ریز را دارند و نباید خود را به مسائل پیش پا افتاده مشغول کنند.

امام جمعه شهرهای پردیس، بومهن، رودهن و آبعلی اظهار کرد: امروز پس از گذشت 35 سال از انقلاب اسلامی، کارهای فروانی انجام شده اما کارهای زیادی هنوز باقی مانده است.

توسلی تصریح کرد: معماری اسلامی تعریف شده در دین، در شهرها و روستاهای ما دیده نمی‏شود و رنگ و رخ جدی ندارد.

وی خاطرنشان کرد: در شهرهای شهرستان دماوند، معماری‏ها هماهنگی و توازن ندارد و این به شکل و شمایل ظاهری شهری و زیبایی شهر آسیب می‏زند.

امام جمعه شهرهای پردیس، بومهن، رودهن و آبعلی ادامه داد: اگر پرداختن به این امور از وظایف شوراست، خواهش می‏کنیم در این زمینه توجه ویژه داشته باشند و شکل ظاهری شهر و روستاها را در حد ممکن متوازن کرده و چه بهتر که به سمت معماری اسلامی بروند.

توسلی پیشنهاد ساخت یک شهرک الگو و نمونه را در شهرستان دماوند مطرح کرد و افزود: این شهرک می‏تواند در  یکی از مناطق شهرستان احداث شود و با معماری اسلامی هماهنگی داشته و به الگویی برای سایر مناطق شهرستان، استان و کشور تبدیل شود.

 

 

 

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا