ضمن خدمت فرهنگیان / سامانه و آزمون ضمن خدمت

سامانه جامع مدیریت آموزش و یادگیری فرهنگیان (ضمن خدمت) کشور به منظور ارائه هر چه بهتر دوره های ضمن خدمت فرهنگیان در سال ۱۳۹۱ فعالیتش را آغاز کرد.

سامانه ltms.medu.ir مشتمل بر چندین بخش می باشد که لازم دیدم جهت آشنایی فرهنگیان عزیز با این سامانه مروری بر سایت ضمن خدمت داشته باشم.

بعد از وارد کردن آدرس سایت به نشانی ltms.medu.ir  صفحه اول سایت که تصویر آن در بالا نشان داده شده نمایش داده خواهد شد.همانطور که در شکل مشاهده می کنید این صفحه شامل چند قسمت می باشد:

۱- کد پرسنلی: در این بخش همکاران فرهنگی بایستی شماره پرسنلی خود را جهت ورود به سامانه وارد نمایند.

۲- رمز عبور(کد پرسنلی): همانطور که از نامش پیداست در این قسمت رمز عبور را بایستی وارد نمایید که به صورت پیش فرض همان شماره پرسنلی می باشد.همکاران بایستی توجه داشته باشند که برای جلوگیری از مشکلات احتمالی پس از ورود بایستی رمز عبور خود را تغییر دهند تا مشکلاتی برای آنها در ادامه فعالیت و استفاده از این سایت ایجاد نشود.

۳- کد امنیتی: در این قسمت اعدادی که به صورت قرمز رنگ نمایش داده شده را بایستی وارد نمود. علت استفاده از این کد های امنیتی، محافظت از سایت در برابر حملات DOS و . . . می باشد.

۴- کاربر: در این بخش نوع کاربر انتخاب می شود که به صورت پیش فرض گزینه فراگیر انتخاب شده پس نیازی نیست که این گزینه را تغییر دهید. موارد دیگر مربوط به کارشناس دوره ها، مدیر دوره و مدرسین می باشد و نیروهای اداری ضمن خدمت از این بخش ها استفاده می کنند.

۵- ورود به سامانه: پس از وارد کردن اطلاعات روی کلید ورود به سامانه کلیک نمایید در صورتی که اشتباهی در ورود اطلاعات وجود نداشته باشد وارد سامانه ضمن خدمت خواهید شد.

پس از ورود به سامانه فهرستی در سمت راست نمایش داده شده که به صورت مختصر توضیح می دهیم.

۱- دوره های ضمن خدمت: پس از ورود به این بخش می توانید دوره های گذرانده شده را مشاهده کنید. همچنین این امکان وجود دارد که دوره های گذارنده شده در محدوده زمانی مشخص که شما تعیین می کنید را نیز مشاهده نمایید.

۲- ثبت نام در دوره ها: از این بخش جهت ثبت نام در دوره ها استفاده می شود در صورتی که برای شما دوره ای فعال شده باشد از این بخش می توانید لیست دوره ها را مشاهده و ثبت نام لازم را انجام دهید.

۳- دوره های ثبت نام شده: این بخش لیست دوره های ثبت نام شده را نشان می دهد و درصورت وجود منابع را از این بخش می توانید آنها را دانلود کنید، هنگامی که زمان برگزاری آزمون آنلاین شما فعال شده باشد از این بخش می توانید به صورت آنلاین آزمون دهید.

۴- معرفی سوابق درون سازمانی: ممکن است یک سری دوره ها باشد که شما گذرانده باشید ولی در لیست دوره های ضمن خدمت شما وجود نداشته باشد از این قسمت می توانید دوره های ضمن خدمت گذرانده شده را وارد نمایید تا پس از تایید توسط استان به لیست دوره های ضمن خدمت شما اضافه گردد.

۵- اطلاعات فراگیر: این بخش نیز خلاصه ای از وضعیت شغلی شما را مشخص می کند. تا کنون مشاهده کرده اید که برخی از آزمون ها برای برخی از همکاران شما فعال می شود ولی برای شما فعال نیست. یکی از عوامل این است که برخی دور ها را با توجه به پست افراد فعال می کنند و ممکن است پست شما شامل این آزمون نباشد پس برای شما آزمون مربوطه فعال نخواهد بود.

۶- ارتباط با مرکز پشتیبانی: جهت ارتباط با مرکز پشتیبانی می باشد. البته اینکه پاسخگو هستند یا خیر را نمی دانم. در صورتی که به شما پاسخ داده اند لطفا در نظرات عنوان فرمایید.

۷-  تغییر رمز: برای تغییر کلمه عبور از این قسمت استفاده نمایید. بایستی تعداد حروفی یا اعدادی که انتخاب می کنید بیشتراز ۸ کاراکتر باشد.

۸- تابلوی اعلانات: در این قسمت آخرین خبرها مربوط به دوره ها یا هر چیزی که مسئولین نیاز بدانند که بایستی همکاران فرهنگی مطلع شوند در این بخش قرار داده می شود.

تا این قسمت مختصری از سامانه ضمن خدمت را برای شما معرفی نمودم. در پست های بعدی راه هایی برای پاسخ دادن سریع و آسان سوالات ضمن خدمت ارائه خواهم داد.

سامانه دیگری با نام  مرکز برنامه ریزی منابع انسانی و فناوری اطلاعات(معاونت آموزش های کوتاه مدت نیروی انسانی) اینجا معرفی می کنم که بد نیست بعضی وقتها به این سامانه سر بزنید آدرس این سامانه hrt.medu.ir می باشد.

انتهای پیام/

7 دیدگاه

  1. با عرض سلام و خسته نباشید
    ممنون میشم راجع به چگونگی تایید مدیریت برای همکاران در سامانه ltms منو راهنمایی کنید .
    با تشکر

  2. باسلام من رمز عبورم را تغییر دادم ولی برای ورود به سامانه مرتبا خطای رمز عبور و کاربری را می دهد

  3. سلام من رمزعبور راتغییردادم ولی موقع ورود به سامانه خطای رمزعبور میدهدآزمون دارم وفقط تاآخروقت امروز ۲۲دی ماه۹۶ فرصت دارم

  4. با سلام رمز عبوربرای اطلاعات من ناصحیح است میخام ازمون شمیم بدم فرصت نیست لطفا راهنماییکنید

  5. با سلام هنگام ورود به سایت ضمن خدمت رمز عبور را قبول نمی کند .لطفا راهنمایی بفرمایید .

  6. اگر رمز عبور را فراموش کرده باشیم و برای دریافت مجدد کد پرسنلی هم ندونیم چیه از چه راهی میشه دوباره وارد سامانه شد؟؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا