استقبال از قهرمان پرس سینه دماوند در آسیا

رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان دماوند به همراه فرماندار، نماینده مردم دماوند و فیروزکوه در مجلس،‌ شهردار، اعضای شورای اسلامی شهر و شمار دیگری از مسئولان و مردم،‌ برای استقبال از دو نفر از ورزشکاران دماوندی و دو نفر از ورزشکاران رودهنی در یکی از میادین اصلی گیلاوند گرد هم آمده بودند.

80950319-5310213

به گزارش پایگاه خبری تارود دماوند، آیین استقبال از ورزشکاران قهرمان پرس سینه دماوند که در رقابت های قهرمانی آسیا در شهر مانیل مرکز فیلیپین چهار مدال خوش رنگ طلا کسب کردند، با حضور نماینده مردم شهرستان های دماوند و فیروزکوه در مجلس شورای اسلامی، فرماندار، اعضای شورای شهر، رییس اداره ورزش و جوانان و جمعی از مسؤولان محلی، ورزشکاران، رؤسای هیأت های ورزشی و آحاد مردم منطقه، از میدان ˈجهادˈ دماوند به سمت منزل این ورزشکاران برگزار شد.

* ورزشکاران شرق استان تهران چهار مدال طلا گرفتند

ˈمجید بزرگیˈ یکی از این ورزشکاران که در رقابت های پرس سینه در دسته 100 + کیلوگرم بزرگسالان با رکورد شکنی 5/12 کیلوگرمی بر سکوی نخست ایستاد، در گفت وگوی اختصاصی با ایرنا اظهارکرد: رقابت های پاورلیفتینگ و پرس سینه تک حرکت کلاسیک آسیا در سال 2013 به میزبانی فیلیپین برگزار شد که از ایران اسلامی 33 نفر نماینده در رده های مختلف سنی نوجوانان تا پیشکسوتان حضور داشتند که جمهوری اسلامی ایران موفق به کسب ده مدال طلا شد و چهار مدال طلا متعلق به ورزشکاران شرق استان تهران است.

وی گفت: از خطّه دماوند چهار ورزشکار در این رقابت ها شرکت کردند که هر چهار نفر به عنوان نخست آسیا دست یافتند و پرچم سه رنگ جمهوری اسلامی ایران را به اهتزار درآوردند.

بزرگی افزود: رکورد پیشین وی در این رشته 192 کیلوگرم بوده است که در این رقابت ها با 5/12 کیلوگرم رکوردشکنی و بالابردن وزنه 5/204 کیلوگرمی، مجدداً بر بام قاره کهن ایستاد.

این گزارش حاکی است؛ ˈسعید نادریˈ دیگر ورزشکار دماوندی حاضر در این رقابت ها بود که با 10 کیلوگرم رکوردشکنی مقام نخست آسیا را به خود اختصاص داد.

همچنین ˈفرامرز میرکیانیˈ ورزشکار رودهنی در دسته پیشکسوتان این رقابت ها و فرزندش ˈامید میرکیانیˈ در رده نوجوانان با بالای سر بردن وزنه 5/132 کیلوگرمی مقام نخست را به خود اختصاص دادند.

بزرگی سابقه پنج دوره قهرمانی آسیا و 15 دوره قهرمانی کشور را در کارنامه خود دارد و رکورد دار پرس سینه قاره کهن است.

وی متولد منطقه میدان خراسان در جنوب تهران است و 25 سال از سکونت وی در شهر دماوند می گذرد.

بزرگی ورزش را از پنج سالگی آغاز کرده و در رشته های مختلف ورزشی از جمله کشتی، فوتبال، شنا، ورزش های رزمی و .. به عناوین قهرمانی کشوری و استانی دست یافته است.

همچنین نادری دیگر قهرمان دماوندی که کارشناس ارشد تربیت بدنی دارد، ورزش قهرمانی را از سن 19 سالگی آغاز کرده است و دارای سوابق قهرمانی ایران و آسیا است.

مجید بزرگی و سعید نادری از دماوند با ثبت رکورد جدیدی به نام خود در رقابت‌های آسیایی پاورلیفتینگ در فیلیپین، موفق به کسب مدال طلا و مقام نخست این مسابقات شدند.

همچنین فرامرز میرکیانی از رودهن در گروه پیشکسوتان مقام اول و فرزندش، امید میرکیانی در گروه جوانان و نوجوانان مقام‌ دوم گروه‌های خود در سطح آسیا را به خود اختصاص دادند.

سعید سنقری رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان دماوند در آیین استقبال از قهرمانان ورزشکار دماوند بیان کرد: تمام تلاشمان این است که ورزش‏های قهرمانی را در شهرستان دماوند توسعه داده و شاهد خروجی خوب قهرمانی آسیا و جهان از بام ایران باشیم.

وی به تشکیل گروه‌های پایه ورزشی در دماوند اشاره کرد و افزود: با تشکیل گروه‌های پایه در پایگاه‌های ورزش‌‌های قهرمانی، از طریق استعدادیابی به قهرمان‏پروری در رشته‌های مختلف می‌اندیشیم.

سنقری با بیان اینکه تاکنون 70 درصد این کار انجام شده است، گفت:‌ در حال حاضر، دو سالن توحید و ولی‏عصر (عج) برای این طرح در نظر گرفته شده و به زودی به نتایج مطلوبی خواهیم ‌رسید.

رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان دماوند این اقدامات را گامی به سوی توسعه ورزش‏های قهرمانی و گشودن راه پیشرفت افراد مستعد قهرمانی برشمرد.

سنقری رسیدن به این هدف را منوط به یاری مسئولان شهرستان دماوند و استان تهران دانست و بیان کرد: امیدواریم با دریافت این همراهی‌ها و همکاری‌ها،‌ در آینده نزدیک در بسیاری از رشته‌های ورزشی انفرادی و گروهی شاهد پیشرفت باشیم.

سعید سنقری  در حاشیه مراسم استقبال از قهرمانان ورزشکار دماوند در جمع خبرنگاران، در پاسخ به سئوال خبرنگار فارس درباره برنامه‌های توسعه ورزش‌های قهرمانی بانوان در این شهرستان از وجود برخی مشکلات در این زمینه ابراز ناخرسندی کرد.

وی ادامه داد: در راستای توسعه قهرمانی ورزش بانوان، کمی دچار کمبود امکانات هستیم و مشکلات زیادی در این زمینه وجود دارد.

رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان دماوند افزود: با این وجود، مشکلات مانعی برای برنامه‌ریزی برای بانوان شهرستان دماوند نخواهد شد.

سنقری به لزوم تقویت ورزش‏های رزمی در بخش بانوان اشاره کرد و افزود: در این زمینه، تاکنون موفقیت‌هایی در قهرمانی آسیا و حضور در تیم‌های ملی داشته‌ایم.

وی از باشگاه‌ ورزشی ولی‏عصر (عج) به عنوان پایگاه ورزش‏های ‌قهرمانی با اولویت بانوان در دماوند یاد و اظهار کرد: در این باشگاه، برای قهرمانی بانوان در رشته‌هایی مانند والیبال و ورزش‏های رزمی برنامه‌های کوتاه‌مدت و بلند مدت دنبال می‌شود.

رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان دماوند خاطرنشان کرد: بیشتر شانس موفقیت ما برای قهرمانی در رشته‌های انفرادی است که این مسئله چه بد و چه خوب، به عنوان یک فرایند همه‏گیر در کل کشور مشاهده می‌شود.

حمید رضا مشهدی عباسی نماینده مردم شهرستانهای دماوند و فیروزکوه در حاشیه مراسم استقبال از قهرمانان آسیایی شرق استان تهران در دماوند گفت: با توجه به زمینه رشد و تعالی روزافزون ورزش در کشور و استعدادهای فراوان موجود، همدلی و اهتمام مسوولان اجرایی در حمایت همه جانبه از ورزشکاران نیاز مهم و ضروری امروز جامعه است.

وی افزود: بسیاری از ورزشکاران همچون قهرمانان شرق استان تهران با هزینه شخصی به مسابقات قهرمانی آسیا می روند و مدال کسب می کنند که جای تقدیر و حمایت ویژه دارند و مسوولان منطقه و استان باید شرایط مناسبی را برای آنان فراهم کنند.

مشهدی عباسی با تاکید بر ضرورت برنامه ریزی مدون برای ایجاد زمینه های مناسب تر به منظور کسب افتخارات بیشتر در رشته های مختلف ورزشی گفت: با توجه به جایگاه منطقه شرق استان تهران و اعتبارات بودجه ای جاری، باید تلاش کنیم تا شاهد قهرمانی هر چه بیشتر ورزشکاران در رشته های مختلف باشیم.

نماینده مردم شهرستانهای دماوند و فیروزکوه در مجلس شورای اسلامی افزود: مدیران شهری، فرمانداران، اعضای شورای اسلامی شهر و رییس اداره ورزش و جوانان منطقه باید توجه هر چه بیشتری را نسبت به جایگاه قهرمانی به منظور پیشبرد رشته های ورزش انفرادی و تیمی ورزشی در منطقه داشته باشند.

فرماندار شهرستان دماوند حمایت از ورزشکاران را از مهمترین اقدامات نظام اسلامی به منظور نیل به اهداف عالیه عنوان کرد و افزود: جوانان سرمایه های اصلی و ارزشمند نظام هستند که باید به منظور ارج نهادن به تلاش آنان و تاسی دیگر جوانان ایران اسلامی و الگو قرار دادن قهرمان از سوی جوانان از آنان حمایت کرد.

ناصر محمودی فرد گفت: ارزش نهادن به ورزشکاران موجب رشد و تعالی جامعه و سلامت آنان می شود و زیربنای سلامتی هر جامعه در گرو رشد و توسعه ورزش است که جوانان را از حاشیه دور می کند.

نفر برتر رده سنی بالای 100 کیلوگرم مسابقات قهرمانی پاورلیفتینگ و پرس سینه آسیا گفت: فیلیپینی‏ها از شرکت ‏کنندگان ایرانی سه تست دوپینگ گرفتند.

مجید بزرگی عصر امروز در آیین استقبال از برترین‏های مسابقات قهرمانی پاورلیفتینگ و پرس سینه آسیا در جمع مردم و مسئولان دماوند اظهار کرد: افتخار ما در این رقابت‌ها، این بود که 33 نماینده شرکت‏کننده ایرانی، 10 مدال طلا را از آن خود کردند و چهار مدال طلا توسط ورزشکاران دماوند و رودهن کسب شد.

بزرگی، این اتفاق را یکی از آرزوهای ورزشکاران شهرستان دماوند خواند و افزود: امیدواریم روزی برسد که 20 قهرمان یک مسابقه بین‏المللی، از ورزشکاران شهرستان دماوند باشند.

این قهرمان ورزشی، با اشاره به شرکت 17 کشور آسیایی در این رقابت‌ها تصریح کرد:‌ تنها دو کشور از آسیا در این مسابقات شرکت نداشتند و دلیل عدم حضور قزاقستان نیز مثبت بودن تست دوپینگ ورزشکاران این کشور اعلام شده بود.

نفر برتر رده سنی بالای 100 کیلوگرم مسابقات قهرمانی پاورلیفتینگ و پرس سینه آسیا در فیلیپین با بیان اینکه از شرکت‏کنندگان ایرانی سه تست دوپینگ گرفته شد، افزود: دو تست از این تعداد از ورزشکاران دماوند گرفته شد که اول از خود بنده و سپس در روز بعد از سعید نادری به دلیل اینکه رکورد زده بودیم، تست گرفته شد.

بزرگی افزود:‌ با توجه به جو حاکم و تحت تأثیر حذف مادام‌العمر یکی از قهرمانان سنگین وزن کشور از میادین ورزشی به دلیل دوپینگ، استرس خاصی در فضا و بین شرکت‏کنندگان ایرانی حاکم بود که خوشبختانه با موفقیت این مرحله را نیز پشت سر گذاشتیم.

نفر برتر رده سنی بالای 100 کیلوگرم مسابقات قهرمانی پاورلیفتینگ و پرس سینه آسیا در فیلیپین در خصوص چگونگی برگزاری و سطح کیفی مسابقات بیان کرد: این مسابقات با عنوان قهرمانی پاورلیفتینگ و پرس برگزار و برای نخستین بار به صورت کلاسیک و بدون لباس در فیلیپین انجام شد و از جذابیت خاصی برخوردار بود.

بزرگی ضمن تقدیر از مسئولان شهرستان دماوند به ویژه مدیران ورزشی سابق و حال حاضر دماوند بیان کرد: زحمات این افراد را هیچ‌گاه فراموش نخواهیم کرد و کسب این افتخار را مدیون حمایت‌ها و زحمات آنها هستیم.

منبع: فارس

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا