امام جمعه دماوند:

مراسمات عزاداری دماوند در ایام محرم باید محور وحدت باشند/ نماز اول وقت در مراسمات عزاداری محرم در اولویت است

امام جمعه دماوند گفت: مراسم‌های عزاداری در ایام محرم باید محور وحدت باشند و هیات‌های مذهبی وحدت را بین مردم و عزداران حاکم کنند.

به گزارش پایگاه خبری تارود دماوند، حجت الاسلام والمسلمین کاظم فتاح دماوندی در همایش پیام‌آوران عاشورا با حضور مسئولین و امنا هیئات شهرستان دماوند اظهار داشت: ماه محرم باید بتواند اختلاف‌ها  و قهرها را به آشتی‌ها تبدیل کند و حتی جناح‌های سیاسی با سلایق و اختلافات سیاسی نیز باید در محرم در کنار هم جمع شوند.

وی افزود: باید امام حسین(ع) نماد وحدت ما در هیات‌ها و مراسم عزاداری باشد و مراقب باشیم جلسات عزاداری به گناه و اختلافات خانوادگی آلوده نشود.

امام جمعه دماوند بیان کرد: ماه محرم باید بتواند طلاق‌ها را حذف و مقدمات ازدواج‌ جوانان را مهیا کند.

فتاح دماوندی ادامه داد: ضرورت دارد که در محرم مساله حجاب و عفاف رنگ بوی بیشتری به خود بگیرد، مسئولان هیات‌ها باید نسبت به حجاب عزاداران تذکرات لازم را بدهند و بهتر است خواهران جلسات خصوصی خود را برگزار کنند و در کوچه و خیابان حاضر نشوند.

وی در ادامه با اشاره به اهمیت نماز گفت: آفتی که در برخی هیات‌های عزاداری مشاهده می‌شود،‌ حرکت دسته‌های عزاداری پیش از زمان اذان است، در حالی که مراسم باید به گونه‌ای هدایت شود که هنگام نماز صدای اذان در شهر بپیچد و نماز اول وقت خوانده شود.

امام جمعه دماوند بیان داشت: بیرون بودن دسته‌های عزاداری در هنگام اذان یک مشکل بزرگ است و پاسخی برای این مهم نداریم، هدف امام حسین(ع) نماز بود و نباید باعث برگزار نشدن آن شویم.

فتاح دماوندی افزود: مساله زکات یکی دیگر از موضوعات مهم است که باید در این ایام و در ایام آغاز سال تحصیلی جدید مورد توجه قرار گیرد و هیات‌ها بتوانند برای نیازمندان کاری کنند.

وی با اشاره به این که ظاهر دسته‌های عزاداری باید حسینی و اسلامی باشد، اظهار داشت: نیاز است که در هیات‌ها شعار امر به معروف و نهی از منکر وجود داشته باشد و تصاویر شهدا، امام راحل و علی اکبرهای زمان را در دسته‌های سینه‌زنی ببینیم.

امام جمعه دماوند ادامه داد: مساله ترافیک، امنیت مردم و کاهش سروصدای بلندگوها باید مورد توجه باشد تا آرامش مردم حفظ شود، همچنین بهتر است در محافل از مداحان و روحانیون مجرب و بومی بهره ببریم.

فتاح دماوندی گفت: نکات مهم دیگر در این ایام اسراف نکردن، اصلاح الگوی مصرف و رعایت مسائل بهداشتی در پخش نذورات مردمی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا