نماینده شهرداران بخش مرکزی دماوند خبر داد؛

عدم‌ کفایت طرح‌های مصوبه ابلاغی در شهرهای شهرستان دماوند/ لزوم تهیه سند گردشگری برای شهرستان دماوند

نماینده شهرداران بخش مرکزی دماوند از عدم‌ کفایت طرح‌های مصوبه ابلاغی در شهرها خبر داد و گفت: با همکاری همه مسئولا سند گردشگری برای شهرستان دماوند تهیه شود.

به گزارش پایگاه خبری تارود دماوند، محمد رفیعی طباطبایی در همایش شهرداران و دهیاران بخش مرکزی دماوند در اردوگاه مصطفی خمینی(ره) اشاره‌ای به تاریخچه تشکیل شهرداری‌ها داشت و اظهار کرد: متأسفانه در حال حاضر شهرداری‌ها با مشکلات بزرگی مواجه هستند، بزرگ‌ترین مشکل این است که شهرداری‌ها و دهیاری‌ها تقریباً به کارپردازهای دولت تبدیل می‌شوند.

وی افزود: عدم‌ کفایت طرح‌های مصوبه ابلاغی در شهرهای شهرستان دماوند در تعیین کاربری‌ها اولین مشکلی است که به شدت متوجه سیستم اداری شهرستان است؛ با وجود همه زحمات نمی‌توانیم به‌صورت صد درصد به وظایف ذاتی خود عمل کنیم، علاوه بر این در افکار عمومی نیز تحت فشار هستیم.

 نماینده شهرداران بخش مرکزی دماوند ادامه داد: همچنین عدم‌کفایت درآمدهای پایدار نیز مطرح است؛ متأسفانه در همه شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور، منابع درآمد حاصل از فروش تراکم و یا اصطلاح رایج شهرفروشی است.

رفیعی اضافه کرد: این امر موجب می‌شود شهرداری‌ها و دهیاری‌ها به سوابق طرح‌های تفصیلی متعهد نمانند و فضای شهرهای خوب نخواهد بود و با مشکلاتی مانند ترافیکی مواجه می‌شود.

وی عنوان کرد: در کنار شهرفروشی بحث حریم فروشی نیز با اتفاقاتی که در حریم شهرها اتفاق می‌افتد مطرح می‌شود.

نماینده شهرداران بخش مرکزی دماوند تصریح کرد: همه ما برای منطقه‌ای که مسئولیت آن را بر عهده داریم تلاش می‌کنیم اما پیشنهاد بنده این است که با همکاری همه مسئولان با همفکری سند گردشگری شهرستان دماوند را تهیه کنیم و همه دستگاه‌ها بر اساس برنامه زمان‌بندی‌شده متعهد باشند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا