هشدار دادستانی شهرستان دماوند به رستوران‌ها و مراکز تهیه غذا در ماه مبارک رمضان/ مراکز عرضه غذا در ماه مبارک رمضان از خدمات‌دهی در طول روز خودداری کنند

دادستان عمومی و انقلاب اسلامی شهرستان دماوند از هشدار به رستوران‌ها و مراکز تهیه غذا در ماه مبارک رمضان خبر داد و گفت: هیچ یک رستوران‌ها و مراکز تهیه غذا حق ندارد در طول روز خدمات و سرویس ارائه دهد و در صورت باز بودن واحد‌ها با متخلفان برخورد می‌‌شود.

حسن ابراهیمی بسابی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تارود دماوند ضمن تبریک فرارسیدن حلول ماه مبارک رمضان اظهار کرد: فرهنگ جامعه به خصوص فرهنگ مردم شهرستان دماوند، بسیار غنی است و شهروندان آن، افرادی متدین هستند که شئونات اسلامی را حفظ می‌کنند.

وی افزود: روزه‌خواری از جمله جرائمی است که ارتکاب به آن فعل حرام است و روزه‌خواری درملا عام، قطعاً افکار عمومی را جریحه‌دار می‌کند؛ لذا دادستانی در این خصوص، مطابق قانون با این افراد برخورد می‌نماید.

دادستان عمومی و انقلاب اسلامی شهرستان دماوند خاطرنشان کرد: کسانی که عذر شرعی داشته و یا مسافر می‌باشند به هیچ وجه نباید در ملأ عام مرتکب روزه‌خواری شوند؛ زیرا قانون برای این افراد مجازات در نظر گرفته است.

به گفته ابراهیمی بسابی، مجازات روزه‌خواری در ملأ عام، شلاق، حبس و پرداخت جزای نقدی می‌باشد؛ به این ترتیب با اجرای این قوانین، سعی بر این است تا فرهنگ غنی اسلامی و ایرانی حفظ گردد.

وی تصریح کرد: به این منظور، به کلیه رستوران‌ها تذکر و اخطار لازم داده شده است که در ساعات روز، خدمات و سرویس‌دهی انجام ندهند و آن را به پس از افطار تا سحر موکول نمایند.

دادستان عمومی و انقلاب اسلامی شهرستان دماوند خطاب به گردشگران و مسافرانی که قصد سفر به شهرستان دماوند را دارند گفت: مردم شهرستان دماوند، مردمی متدین، مؤمن و دارای فرهنگ غنی می‌باشند؛ لذا این اعتقادات توسط گردشگران و مسافران، باید در شهرستان محفوظ و رعایت شود و با احترام به سلیقه‌های مذهبی و دینی رفتار نمایند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا