برگزاری اولین نشست شورای اداری شهرستان دماوند در سال 97

اولین نشست شورای اداری شهرستان دماوند در سال 97 با حضور جمعی از مسئولان در سالن شهید رجایی فرمانداری برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری تارود دماوند، مجید صفری، فرماندار شهرستان دماوند در اولین نشست شورای اداری این شهرستان در سال ۹۷ اظهار کرد: سال جدید با حمایت از کالای ایرانی توسط مقام معظم رهبری نام‌گذاری شده و در راستای ادامه سیاست‌های اقتصاد مقاومتی باید اجرایی شود.
وی افزود: اگر بخواهیم که سیاست‌های اقتصاد مقاومتی شکل بگیرد و نمود عملی در جامعه پیدا کند، برای ساماندهی اشتغال و اقتصاد نیاز به حمایت از کالای ایرانی و تولید داخلی داریم.
فرماندار شهرستان دماوند در خصوص اقدامات ستاد خدمات سفر در طول ایام نوروز بیان کرد: خوشبتانه شهرستان دماوند در راستای اجرای سیاست‌های دولت در ستاد خدمات سفر در استان تهران جزو شهرستان‌های نمونه استان بود.
صفری ادامه داد: ما شاهد رشد چشمگیری در زمینه اسکان و بازدیدهای مهمانان نوروزی بودیم؛ همچنین در زمینه ترافیک با تلاش پلیس راهور و نیروی انتظامی بامشکل نگران‌کننده مواجه نبودیم.
وی تصریح کرد: در بحث ستاد خدمات سفر، بحران و موضوعات مهم شهری حضور مدیران مهم است، در این زمینه باید مشکلاتی که در ستاد خدمات سفر وجود داشت آسیب‌شناسی و بررسی شود؛ خوشبختانه در این زمینه در بخش روستایی نیز گزارش‌های مطلوبی ارائه شد.
فرماندار شهرستان دماوند خاطرنشان کرد: از جمله مواردی که باید مورد توجه قرار گیرد، پیگیری مصوبات نشست کمیته مشترک برنامه‌ریزی است؛ ۴۶ مصوبه در طی نشست اخیر شهرستان دماوند داشتیم که مقدمات تعدادی از آنها باید در پایان سال۹۶ فراهم می‌گردید که خوشبختانه محقق شد و غالب آنها در سال ۹۷ مدنظر قرار می‌گیرد.
صفری تاکید کرد: مصوبات کمیته مشترک فرصت استثنایی برای شهرستان دماوند است که در این راستا تیم ویژه پیگیری اختصاص داده می‌شود؛ اما به موجب قانون متولی اصلی این امر دستگاه‎های اداری هستند.
وی عنوان کرد: در این راستا به صورت ماهانه گزارش‌گیری می‌شود تا پیشرفت کارها مورد ارزیابی قرار گیرد؛ به ویژه در زمینه سرمایه‌گذاری باید ۳۰ مجوزی که در شهرستان دماوند اخذ شده پر شود و از این رو باید به دنبال سرمایه‌گذار بخش خصوصی باشیم.
فرماندار شهرستان دماوند اذعان داشت: خوشبختانه ما در زمینه بهداشت در حال ساماندهی شورای بهداشت در این شهرستان هستیم و اعضای آن مشخص شدند که تمامی موضوعات بهداشتی، خدماتی، درمانی و سیاست‌گذاری‌های بهداشت در آن بررسی می‌شود.
صفری ادامه داد: همچنین شورایی در خصوص ورزش تشکیل خواهد شد که امور مربوط به جوانان و ورزش در آن مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرد و تمامی مصوبات شوراها الزا‌م‌آور است؛ همچنین شورای سرمایه‌گذاری شهر و روستا نیز باید مورد توجه قرار گیرد.
فرماندار شهرستان دماوند از برنامه‌ریزی منظم در خصوص برپایی مراسم‌ها در این شهرستان خبر داد.
صفری با اشاره به لزوم رسیدگی به بافت‌های فرسوده گفت: بنا بر تاکید استاندار تهران، یکی از ارزیابی‌هایی که باید از سوی دهیاران و شوراهای اسلامی مدنظر قرار گیرد، رسیدگی به بافت‌های فرسوده است که حوزه عمران فرمانداری آن را رصد می‌کند.
وی در خصوص نحوه کمک گرفتن از شهرداری‌ها بیان کرد: در واقع کمک به امور فرهنگی جزو وظایف شهرداران و دهیاران می‌باشد و در آیین‌نامه ابلاغ شده است؛ اما اساس کار ما قانون است و هیچ کسی نمی‌تواند خارج از قانون عمل کند.
فرماندار شهرستان دماوند بیان کرد: یکی از موارد قابل توجه، دقت در خصوص تنظیم بودجه‌ها و تاکید بر منابع درآمدی است؛ باید پیش از تنظیم بودجه در هر شهر و روستا نیازهای فرهنگی توسط مسئولان مشخص شده و بر اساس اولویت در ردیف‌های بودجه پیش‌بینی شود.
صفری با نگاهی بر مشکلات ناشی از مالیات بر ارزش افزوده در شهرستان دماوند اظهار داشت: کسبه و کارخانجات این شهرستان به جهت مالیات بر ارزش افزوده قدری با مشکل مواجه شدند؛ در این راستا برنامه کلی ما انجام سیاست‌گذاری بهتر در خصوص مالیات بر ارزش افزوده است.

*تخصیص چهار میلیارد تومان به روستاهای شهرستان دماوند در سال 96

در ادامه این نشست سیاوش نوری، معاون مالی و برنامه‌ریزی فرماندار شهرستان دماوند اظهار کرد: در سال گذشته بالغ بر چهار میلیارد تومان از محل اعتبارات ارزش افزوده به روستاهای این شهرستان اختصاص یافت و حدود ۶ میلیارد تومان نیز به حساب دهیاری‌ها در راستای توسعه واریز شد.
وی در ارتباط با قانون بودجه سال ۹۷ بیان کرد: در سال ۹۶ قانون بودجه ابلاغ گردید اما ضوابط اجرایی آن ارسال نشده و تا زمان ابلاغ ضوابط اجرایی قانون ضمانت اجرا ندارد.
معاون مالی و برنامه‌ریزی فرماندار شهرستان دماوند ادامه داد: در این راستا نشست‌هایی با ادارات در اردیبشهت‌ماه سال جاری در زمینه بودجه و پیگیری اعتبارات خواهیم داشت.

*حمایت از کارگاه‌های نیمه‌تعطیل در شهرستان دماوند

همچنین در ادامه حجت‌الاسلام‌والمسلمین کاظم فتاح‌دماوندی، امام جمعه شهرستان دماوند اظهار کرد: تولیدکنندگان، مصرف‌کنندگان، دولت و رسانه‌ها در تحقق شعار سال موثر هستند، تولیدکنندگان شهرستان دماوند باید کالای با کیفیت ایرانی تولید کنند و ادارات نیز سنگ‌ها را از جلوی پای سرمایه‌گذاران و کارخانه‌داران بردارند.
وی افزود: در این راستا اگر تولیدکنندگان از کارگر ایرانی استفاده کنند بخشی از مسئله اشتغال نیز در شهرستان دماوند برطرف خواهد شد؛ اگر بتوانیم از کارخانه‌ها و کارگاه‌های کوچک و بزرگ نیمه‌تعطیل و تعطیل در این شهرستان حمایت کنیم بسیاری از مشکلات مرتفع می‌شود.
امام جمعه شهرستان دماوند ادامه داد: بنا بر فرمایش مقام معظم رهبری مصرف‌کنندگان باید رغبت به کالای ایرانی داشته باشند و بازار و اصناف باید از ورود کالای قاچاق و غیر ایرانی و آنچه که مشابه داخلی دارد جلوگیری کنند، مردم به وسیله رسانه‌ها می‌توانند تشویق شوند و در این خصوص نقش دولت بسیار مهم است.
فتاح دماوندی بیان کرد: یکی از مشکلاتی که گاهی در شهرستان دماوند به ما منتقل می‌شود در خصوص روند طولانی کار در سیستم اداری و پاسخگویی به استعلامات است که این روند باید تسریع شود.
وی خاطرنشان کرد: نکته دیگری که باید مورد توجه قرار گیرد این است که وقتی وارد شهرستان دماوند به عنوان شهرستان مذهبی و دینی می‌شویم باید نمادهایی از انقلاب و دین در آن ببینیم که این امر بر عهده دهیاری و شهرداری‌ها است؛ عکس شهدا، امام، احادیث ائمه نیز باید در شهر و روستا موجود باشد.
امام جمعه شهرستان دماوند گفت: باید نسبت به مسئله نماز، زکات، امر به معروف، نهی از منکر و خانواده‌داری تبلیغات بصری داشته باشیم و عملکرد شهرداری‌ها بیش از پیش تقویت شود.
فتاح دماوندی گفت: دهیاری‌ها نیز در خصوص حوادث غیر مترقبه باید آمادگی بیشتری داشته باشند، زیرا بنا بر گفته اساتید فن، حدود هر ۲۰۰ سال در شهرستان دماوند زلزله‌ای سنگین رخ می‌دهد که از این زمان بسیار گذشته است؛ بنابر این روستاها باید اقدام به شناسایی منازل خشتی و گلی کرده و مقاوم‌سازی را انجام دهند.
وی عنوان کرد: همچنین تجهیز پایگاه‌های امداد و نجات باید مورد توجه قرار گیرد؛ پایگاه‌های هلال‌احمر باید حمایت شوند، متاسفانه پایگاه چناران در شهرستان دماوند فاقد آب است که بخشدار در این زمینه اعلام آمادگی کردند، تجهیز سوله‌ها و آتش‌نشانی‌ها نیز بسیار حایز اهمیت است.
امام جمعه شهرستان دماوند ساخت خانه عالم در کنار مساجد و خانه بهداشت را از موارد حایز اهمیت برشمرد.

*نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران باید به عنوان محوریت اصلی همه امور قرار گیرد

در ادامه این نشست روح‌الله عرب، فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان دماوند اظهار داشت: نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران باید به عنوان محوریت اصلی همه امور قرار گیرد؛ هدف اصلی ما حفظ ارزش‌های انقلاب، شعارها و اصول بنیادی انقلاب اسلامی است.
وی افزود: بنا بر فرمایش مقام معظم رهبری، هر کس که مسئولیتی دارد وظیفه دفاع از انقلاب اسلامی را بر عهده دارد که نتیجه آن عزت ملی است؛ از این رو محوریت امور در ادارات باید انقلاب اسلامی باشد و مدیران در راستای قرآن، اهل بیت، انقلاب اسلامی و دفاع مقدس حرکت کنند.
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان دماوند ادامه داد: امیدواریم که با هم‌افزایی و همدلی بتوانیم مجموعه شهرستان دماوند را نسبت به ارتقای وضعیت ساماندهی کنیم و ضمن خدمت‌رسانی به مردم در راستای افزایش مشروعیت نظام گام برداریم.

*۹۰ میلیون تومان نصب بنر در شهرستان دماوند در سال ۹۶

همچنین در ادامه این نشست عباس صفری، شهردار دماوند اظهار کرد: بخشی از فعالیت شهرداری‌ها مربوط به امور فرهنگی است؛ اما بسیاری از نهادها در راستای امور فرهنگی نیاز به تامین اعتبار دارند که در برخی موارد ادارات با کمبود تامین اعتبار روبرو هستند و از شهرداری‌ها تقاضای کمک می‌کنند.
وی افزود: شهرداری دماوند در زمینه نصب بنر و مشارکت در کارهای فرهنگی اقداماتی انجام داده است، اما بر حسب برنامه توسعه پنجم، شهرداری‌ها ممنوع از کمک به ادارات هستند.
شهردار دماوند ادامه داد: آنچه که قانون به عنوان کار فرهنگی برای شهرداری‌ها مشخص کرده اموری مانند ترافیک، حقوق شهروندی محیط زیست و ترافیک، جمع‌آوری زباله و جمع‌آوری متکدیان است.
صفری بیان کرد: متاسفانه برخی ادارات و ارگان‌ها پا را فراتر گذاشته و اقدام به سفارش بنر به فروشگاه طرف قرارداد شهرداری در زمینه نصب بنر به صورت خودسرانه می‌کنند، به طوری که در برآیند صورت گرفته از سوی شهرداری دماوند، ۹۰ میلیون تومان در سال ۹۶ نصب بنر صورت گرفته است.
وی تصریح کرد: در واقع اینکه شهرداری در کنار سایر ادارات قرار گرفته و مساعدت می‌کند وظیفه شهرداری نیست، حتی در برخی مواقع شهرداری تهدید می‌شود که اگر به اداره‌ای کمک نکند مورد حمایت قرار نمی‌گیرد.

*ضرورت مناسب‌سازی اماکن و ادارات در شهرستان دماوند

حسین بی‌نیاز، رئیس اداره بهزیستی شهرستان دماوند نیز اظهار کرد: یکی از وظایف بهزیستی رساندن مطالبات معلولان به گوش مسئولان و مدیران است، معلولان و سالمندان شهرستان دماوند در بسیاری از اماکن دچار مشکلات تردد و عدم مناسب‌سازی هستند، در صورتی که الزامات قانونی در این خصوص وجود دارد.
وی افزود: تاکنون اقداماتی در این راستا صورت گرفته اما پاسخگوی همه نیازهای جامعه هدف سازمان بهزیستی نیست، انتظار ما این است که ادارات شهرستان دماوند نسبت به بحث مناسب‌سازی اماکن جهت دسترسی آسان اقدامات ویژه‌ای انجام دهند.

*انجام 47 هزار متر شبکه‌گذاری گاز در سال 96

اصغر مهری، رئیس اداره گاز شهرستان دماوند در نشست شورای اداری شهرستان دماوند با حضور جمعی از مسئولان اظهار کرد: در سال ۹۶ در زمینه مباحث اجرایی ۴۷ هزار متر شبکه‌گذاری در این شهرستان انجام شد.

وی افزود: همچنین پنج هزار مورد واگذاری اشتراک و یک‌هزار و ۲۰۰ نصب علمک صورت گرفت و علی‌رغم اقدامات انجام شده، خود را ملزم کردیم که در سال جدید روند بهتری در پیش بگیریم.

رئیس اداره گاز شهرستان دماوند از حفظ تاسیسات زیرزمینی و شیرهای خطوط گاز در معابر به عنوان یکی از موضوعات مهم نام برد و بیان کرد: از شهرداری‌ها، دهیاری‌ها و ادارات خدمات‌رسان خواهشمندیم که این موضوع مهم را مورد توجه قرار دهند.

مهری به بیان پیشنهادی تحت‌عنوان تشکیل کمیته حفاری در شهرستان دماوند پرداخت و گفت: تشکیل این کمیته موجب می‌شود تا تعامل بیشتری بین ادارات به جهت حفظ تاسیسات زیرزمینی صورت گیرد، زیرا اگر به این موضوع کم‌توجهی شود تبعاتی مانند انفجار و آتش‌سوزی در پی خواهد داشت.

وی تصریح کرد: همچنین پرداخت بدهی گاز از موضوعات قابل توجه می‌باشد و برای ارائه خدمات بهتر به شهروندان و توسعه گازرسانی شهری و روستایی بسیار مهم است.

رئیس اداره گاز شهرستان دماوند با توجه به پاسخ درخواست برای مجوز حفاری‌ها اظهار داشت: دهیاری‌ها و بخشداری‌ها با توجه به قانون جدید واگذاری خدمات به بناهای فاقد مجوز، مساعدت بیشتری داشته باشند، به ویژه در شهرهای دماوند و آبسرد که متقاضی بسیاری دارد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا