نماینده مردم دماوند و فیروزکوه در مجلس؛

مشکل ۶ ساله آب شرب در روستای «وِیرانه» دماوند/ آب شرب مصرفی با تانکر برای مردم روستا حمل می‌شود

نماینده مردم شهرستان‌های دماوند و فیروزکوه در مجلس شورای اسلامی از مشکل ۶ ساله آب شرب در روستای «ویرانه» دماوند خبر داد و گفت: آب شرب مصرفی با تانکر برای مردم روستا حمل می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری تارود دماوند، قاسم میرزایی نیکو در بازدید از روستاهای «زیارت» ، «ویرانه» و شهر «کیلان» با حضور جمعی از مسئولان شهرستانی اظهار داشت: در روستای «زیارت» موضوع ۶ هکتار واگذاری زمین‌های منابع طبیعی مطرح شد که این موضوع یکی از کارهای مهمی است و مقرر گردید در این زمینه بررسی‌هایی صورت گیرد.

وی افزود: موضوع دیگری که در روستای زیارت مطرح شد مربوط به تامین برق برای سد خاکی روستای زیارت بود تا بتوانند با روش سیستم ایستگاه پمپاژ از آب آن استفاده کنند که پیگیری این موضوع مدنظر قرار می‌گیرد.

نماینده مردم شهرستان‌های دماوند و فیروزکوه در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: همچنین موضوع تعریض ۳ متر راه در این روستا پذیرفته شد که تا پایان اردیبهشت سال ۹۷ انجام می‌شود و علاوه بر این روکش آسفالت جاده نیز مورد پیگیری قرار می‌گیرد.

میرزایی‌نیکو در رابطه با مشکل نبود گاز شهری در روستای ویرانه و اطراف آن گفت: مطالعات لازم در این خصوص انجام شده و امور اجرایی آن در حال انجام است؛ این پروژه یکی از مواردی است که ۲۹ میلیون تومان برای علمک آن هزینه تعیین شده و تا پایان سال ۹۷، مشکل همه روستاها در این خصوص مرتفع می‌شود.

وی اذعان داشت: مردم این روستا با مشکل آب شرب مواجه هستند و ۶ سال است که با تانکر به حمل آب می‌پردازند؛ در این زمینه در رابطه با مجموعه آب تمهیداتی مدنظر قرار دارد.

میرزایی نیکو گفت: در حال حاضر تعداد ۸۰ حلقه چاه غیرمجاز در این روستاها وجود دارد که اگر ساماندهی و تبدیل به ۴ چاه اصلی شود می‌توان برنامه‌ریزی خوبی در این خصوص انجام شد؛ علاوه بر این طرح هادی نیز برای این روستا به تصویب می‌رسد.

وی در خصوص مشکلات شهر کیلان خاطرنشان کرد: مشکلات کلی شهر کیلان بیان شد اما مشکل اصلی ساماندهی مجموعه فعالیت‌های شورای اسلامی و شهرداری با ملحقات و مناطق اطراف آن است.

نماینده شهرستان‌های دماوند و فیروزکوه در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: برخی گله‌های مطرح‌شده از سوی اهالی این شهر به‌حق بود که بررسی و در کارگروه‌ها مطرح می‌شود.

میرزایی‌نیکو اذعان داشت: کلیه مطالب و مسایلی که در حد شورای اسلامی شهر و شهرداری کیلان است باید انجام شده و در صورت نیاز به فرمانداری ارسال شود.

وی در خصوص مشکلات جاده صالح‌آباد و کیلان اشاره‌ای به بازدید که مسئولان وزارت راه و شهرسازی داشته و تصریح کرد: گزارش کاملی در این خصوص موجود است و با توجه به بودجه‌ای که برای آن در نظر گرفته شده، موانع آن در سال آینده برطرف می‌شود.

نماینده شهرستان‌های دماوند و فیروزکوه در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: در حال حاضر ایجاد تقاطع غیرهمسطح در ورودی مهرآباد در اولویت قرار دارد که با اعتباری بالغ بر ۸۰ میلیارد تومان در شورای‌عالی برنامه‌ریزی به تصویب رسیده است و مابقی موارد حدود ۱۵ میلیارد تومان هزینه در برخواهد داشت.

میرزایی‌نیکو از اختصاص ۱۲۰ میلیون تومان تسهیلات در خصوص تکمیل پروژه برق به روستای زیارت خبر داد که بزودی این پروژه در آینده‌ای نزدیک اجرایی می‌شود.

بر اساس این گزارش، روستای «وِیرانه» در ۱۸ کیلومتری شهر «کیلان» و در کنار روستای دیگری به نام «دوآب» قرار دارد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا