رئیس دبیرخانه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان تهران:

115 مورد فعالیت در شهرستان دماوند به تأیید ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان تهران رسید/ تحقق جایگاه اقتصاد مقاومتی در شهرستان دماوند با تلاش و برنامه‌ریزی هدف‌دار

رئیس دبیرخانه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان تهران با بیان اینکه 115 مورد فعالیت در سطح شهرستان دماوند به تأیید ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان تهران رسیده است، گفت: جایگاه اقتصاد مقاومتی در شهرستان دماوند با تلاش و برنامه‌ریزی هدف‌دار تحقق خواهد یافت.

علی عشاقی در حاشیه  پنجمین نشست اقتصاد مقاومتی شهرستان دماوند در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تارود دماوند، با اشاره به نشست ارزیابی با محوریت اقتصاد مقاومتی در این شهرستان، اظهار کرد: تعداد پروژه‌های تعریف‌شده در راستای اقتصاد مقاومتی در این شهرستان، 53 مورد بوده است و 167 فعالیت نیز به‌منظور تحقق پروژه‌ها در نظر گرفته‌شده است.

وی افزود: تا به امروز 115 مورد از فعالیت‌های شهرستان دماوند مورد تأیید ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان تهران قرارگرفته است؛ لذا لازم است تا سایر دستگاه‌های اجرایی واداری، با رفع مشکلات و انجام پیگیری‌های لازم، اقدام به اخذ تأییدیه از این ستاد نمایند.

رئیس دبیرخانه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان تهران خاطرنشان کرد: خوشبختانه در بخش اشتغال و رونق تولید، اقدامات مهم و مؤثری در سطح شهرستان صورت پذیرفته است؛ همچنین در بحث مدیریت آب، جهاد کشاورزی و استفاده از سیستم‌های نوین آبیاری اقدامات خوبی انجام‌شده است.

عشاقی با اشاره به کسب رتبه یک استان تهران به لحاظ مدیریت مصرف آب تأکید کرد: اولویت ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی، موضوعات نسبتاً بحرانی در سطح استان تهران می‌باشد و خوشبختانه از موضوع مدیریت مصرف آب و ایجاد اشتغال، می‌توان به‌عنوان اقدامات مناسب در این زمینه نام برد.

وی با ارزیابی موقعیت و ظرفیت شهرستان دماوند تصریح کرد: شهرستان دماوند فاصله چندانی باهدف مدنظر ستاد اقتصاد مقاومتی استان تهران ندارد؛ اما لازم است تا با تلاش و برنامه‌ریزی هدف‌گذاری شده، بتواند جایگاه مناسب‌تری در سطح استان کسب کند.

رئیس دبیرخانه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان تهران از اطلاع‌رسانی نامطلوب از عملکرد دستگاه‌های اجرایی شهرستان دماوند خبر داد و گفت: به‌منظور آشنایی هرچه بهتر شهروندان با عملکرد دستگاه‌های اجرایی، اطلاع‌رسانی از طریق رسانه‌ها و مساجد ضروری به نظر می‌رسد تا مردم قدری با اقدامات انجام‌شده توسط مسئولان آشنا شوند.

عشاقی افزود: کلیه برنامه‌ریزی مدون در سطح شهرستان‌ها، بر اساس موقعیت، ظرفیت و قابلیت‌های هر شهرستان در نظر گرفته شده است؛ به‌این‌ترتیب شهرستان دماوند به جهت کشاورزی و گردشگری، ظرفیت قابل‌توجهی دارد.

وی خاطرنشان کرد: امیدواریم که از ابتدای سال جاری، با توجه به موضوع آمایش سرزمین، شهرستان دماوند ازجمله شهرستان‌های برتر شناخته شود؛ کما این‌که در حوزه مدیریت آب و انسداد چاه‌های غیرمجاز در این شهرستان، اقدامات بسیار مفید و مؤثری صورت گرفته است.

*ایجاد 112 مورد فرصت شغلی در شهرستان دماوند منطبق با سیاست‌های اقتصاد مقاومتی

همچنین در این نشست، فرمانده سپاه شهرستان دماوند با اشاره به فعالیت‌های منطبق با اقتصاد مقاومتی در سال جاری، از آموزش 135 نفر در حوزه پرورش زنبورعسل و 58 مورد ایجاد اشتغال،6 مورد ایجاد اشتغال درزمینهٔ پرورش ماهی، اشتغال‌زایی برای 19 نفر در حوزه پرورش طیور، 9 مورد اشتغال‌زایی درزمینهٔ تولید گیاهان دارویی و زعفران، 20 مورد اشتغال در زمینهٔ پرورش دام سبک خبر داد.

مهدی شیرازی از احداث باغ در حوزه منابع طبیعی، تولید سرکه و تولیدات نان محلی، به‌عنوان قابلیت‌های شهرستان دماوند نام برد.

هادی طهرانی‌پور، رئیس جهاد کشاورزی شهرستان دماوند نیز، درزمینهٔ تجهیز و فناوری، بهبود مدیریت، تولید شیر، آبیاری‌های تحت‌فشار، کشاورزی و گلخانه‌ای، پیشرفت شهرستان را بیش از اهداف و برنامه‌ریزی پیش‌بینی‌شده عنوان نمود.

گفتنی است؛ انسداد 106 چاه غیرمجاز، نصب کنتور هوشمند آب، برق و ﻓﻬﺎم بر روی چاه‌ها، اقدامات مناسب در جهتت رسیدگی به مشکلات صنفی، لزوم رسیدگی به 59 درصد از معادن غیرفعال، تولید سیب ارگانیک و توان صادرات آن، معرفی به‌کار 1160 نفر از جویندگان کار، ارائه 34 مجوز خانگی اشتغال به‌کار، ازجمله مسائل مطرح‌شده در این جلسه بوده است.

لازم به ذکر است که آموزش سامانه ثبت اطلاعات دستگاه‌های اجرایی واداری شهرستان و اخذ تأییدیه از ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان تهران، از مصوبات این جلسه می‌باشد.

ارزیابی اقتصاد مقاومتی در شهرستان دماوند

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا