ساخت دستگاه اکسترودر تولید پودر نانو رنگ در کشور توسط متخصصین مرکز رشد واحدهای فناور دانشگاه آزاد رودهن

شرکت رنگین نانو نهال، مستقر در مرکز رشد واحدهای فناور دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودهن، موفق به ساخت دستگاه اکسترودر آزمایشگاهی جهت تولید پودر نانو رنگ گردید.

به گزارش پایگاه خبری تارود دماوند،  مالک میر هاشمی، معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودهن با بیان خبر فوق اضافه کرد: تولید این دستگاه از ماه‌های قبل توسط متخصصین شرکت آغاز گردیده است، این شرکت با بهره‌گیری از دانش مهندسی توانسته است رنگ‌های پودری الکترواستاتیک آنتی باکتریال نانو ساختار، ضد خوردگی نانو ساختار و شب تاب را تولید نموده، وپس از انجام تست‌های اولیه و نمونه‌سازی های آزمایشگاهی، ثبت اختراع کرده و در بازار مصرف داخلی عرضه کند.

مهدی رحمانی، مدیرعامل شرکت رنگین نانو نهال گفت: محصولات آنتی باکتریال برای دستگاه‌های فعال در محیط‌های بیمارستانی، کلینیکی و آزمایشگاهی، تجهیزات بهداشت و شستشو، تجهیزات هتلینگ بیمارستانی ( تخت و کمد و …)، اتاق انتظار، بدنه فلزی دستگاه‌ها و تجهیزات بخش‌های عمومی و عفونی و… مناسب بوده و با پوشش سطح، با خواص ذاتی نانو ذرات استفاده شده در ساختار رنگ، هرگونه آلودگی میکروبی و باکتری و قارچ، در سطح نانو ذرات تجزیه و نابود می‌شوند. محصول نانو ارائه شده ضمن دارا بودن کلیه قابلیت‌های رنگ پودری ( اعم از یکنواختی سطح، مقاومت‌های فیزیکی، ضربه‌ای، خمشی و خراشی، مقاومت‌های شیمیایی، مقاومت خوردگی، حلال شویی و …) توانایی حذف و نابود کردن باکتری‌ها را نیز داشته و ضمن ارتقای کیفیت محصول، گام مهمی در بهبود و حفظ سلامت عمومی جامعه برخواهد داشت.

رحمانی اضافه کرد: رنگ پودری الکترواستاتیک ضد خوردگی نانوساختار با بهره‌گیری از نانو ذرات ویژه، قابلیت مقاومت در برابر خوردگی و زنگ زدن سازه‌های فلزی را به نحو چشمگیری افزایش داده و برای استفاده در مناطق مرطوب و همچنین سازه‌های در معرض آب و شستشو، بسیار مناسب بوده و ماندگاری سازه‌ها در چنین مناطقی را چندین برابر بالا می‌برد. این محصول برای تجهیزات آشپزخانه، مبلمان فلزی، تیرهای چراغ در فرآیند تولید رنگ‌ها و پوشش‌های پودری الکترواستاتیک، ایجاد خمیر همگن و یکنواخت شامل رزین و سایر مواد افزوده شده به رنگ، با کنترل دقیق دمایی و اختلاط دقیق و صحیح میسر می‌شود.

در راستای تکمیل فرآیند تولید نانو رنگ‌ها، شرکت رنگین نانو نهال برای نخستین بار در کشور اقدام به تولید اکسترودر آزمایشگاهی با کلیه تجهیزات وابسته ( به رل، ماردون، کولینگ و …) نموده است.

کیفیت آلیاژ مواد به‌کاربرده، قطعات الکترونیکی و مکانیکی به‌کاربرده شده در این محصول درجه ممتاز بوده و توسط نانو نهال ضمانت می‌شود. پشتیبانی خدمات، آموزش و راه اندازی اکسترودر آزمایشگاهی و نیمه‌صنعتی، قیمت مناسب ( 40 درصد ارزان‌تر از نمونه‌های چینی موجود در بازار) از مزایای اکسترودر آزمایشگاهی رنگین نانو نهال ( RNN) می‌باشد. آموزش و خدمات پس از فروش و پشتیبانی فنی از دیگر مزایای این محصول بوده و برای کلیه آزمایشگاه‌های شرکت‌های تولید رنگ پودری و دانشکده‌های رنگ و پلیمر دانشگاه‌های کشور پیشنهاد می‌شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا