دهیار روستای هویر خبر داد؛

رودخانه روستای هویر دماوند به علت ریزش بهمن مسدود است/ احتمال وقوع حادثه و تهدید بی‌آبی برای حوضچه‌های پرورش ماهی اطراف

دهیار روستای هویر از توابع بخش مرکزی شهرستان دماوند گفت: رودخانه هویر به علت ریزش بهمن مسدود است که احتمال وقوع حادثه و تهدید بی‌آبی برای حوضچه‌های پرورش ماهی در اطراف آن وجود دارد.

محمدرضا حسینی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تارود دماوند اظهار کرد: با توجه به ریزش بهمن‌های متعددی در روستا از ساعت ۱۳ دیروز، رودخانه این روستا مسدود شده است که مسدود شدن آن و جمع شدن آب در پشت بهمن خطر وقوع سیل را به همراه خواهد داشت و این امر اهالی روستای هویر و روستاهای پایین‌دست را تهدید می‌کند.

وی افزود: از ساعت اولیه وقوع این حادثه، چندین نفر از اهالی برای بازنمودن راه آب رودخانه تلاش نمودند که با توجه به حجم زیاد برف و نداشتن امکانات لازم موفق به بازگشایی نشدند و از طرف دیگر تلاش برای متقاعد نمودن مسئولان راهداری برای باز نمودن جاده دلیچایی به هویر با بهانه‌های مختلف که آوردند هم به نتیجه نرسیدند.

وی با بیان اینکه این خطر به وجود آمده حوضچه‌های پرورش ماهی را در تهدید بی‌آبی قرار داده است، گفت: در این حوضچه‌های پرورش ماهی هرکدام نزدیک به ۴۰ تا ۵۰ هزار قطعه ماهی داخل حوضچه‌ها پرورش می‌یابند و از آب این رودخانه استفاده می‌کنند که با قطع شدن آب رودخانه باعث تلف شدن این ماهی‌ها نیز می‌شود.

دهیار روستای هویر بیان کرد: همچنین تعدادی از اهالی هویر که در راه مانده بودن توسط اهالی روستای دهنار اسکان داده شدند و آخرین تماسی که از راهدارخانه دلیچای با مسئول اداره راه و شهرسازی شهرستان دماوند اینجانب داشتم ایشان با بی‌توجهی به اسرار بنده وبیان خطرات در پیش موضوع را به روز دیگری موکول کرد.

وی از مسئولان شهرستان دماوند درخواست کرد قبل از وقوع هرحادثه‌ای پیشگیری انجام شود تا شاهد حوادث ناگوار نباشیم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا