دادستان عمومی و انقلاب شهرستان دماوند خبر داد؛

آزادسازی ۱۰۰ هکتار از اراضی ملی در روستای لمسار آبسرد/ قلع و قمع 100 مورد ساخت وساز غیرمجاز در اراضی کشاورزی همند آبسرد

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان دماوند از آزادسازی 100 هکتار از اراضی ملی در روستای لمسار آبسرد واقع در شهرستان دماوند خبر داد و گفت: 100 مورد ساخت وساز غیرمجاز در اراضی کشاورزی همند آبسرد  قلع و قمع گردید.

حسن ابراهیمی بسابی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تارود دماوند، با اعلام آزادسازی 100 هکتار از اراضی ملی در روستای لمسار همند آبسرد اظهار کرد: این اراضی سال‌ها پیش توسط یکی از مراکز علمی تصرف‌شده بود و در این خصوص مشکلاتی برای اجرای حکم پیش آمده بود که بحمدالله رفع تصرف صورت گرفت.

وی افزود: با آزادسازی این اراضی در روستای لمسار آبسرد، احکام متعددی مورد بررسی قرار گرفت که در صورت قطعیت، برخورد جدی در این خصوص انجام می‌شود.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان دماوند خاطرنشان کرد: به‌این‌ترتیب تمامی اراضی دولت قطعاً رفع تصرف‌شده و در اختیار دولت قرار می‌گیرد.

ابراهیمی بسابی تأکید کرد: مردم شهرستان دماوند افرادی شریف و معتقدند؛ اما تعدادی از افراد براثر عدم اطلاع و آگاهی از قوانین ومقررات، مورد اغفال زمین‌خواران قرار می‌گیرند و به‌این‌ترتیب، زمین‌هایی که در حیطه کاری جهاد کشاورزی یا مسکن و شهرسازی هستند، تصاحب‌شده و مورد خرید و فروش قرار می‌گیرند.

*قلع و قمع 100 مورد ساخت وساز غیرمجاز در اراضی کشاورزی همند آبسرد

وی تصریح کرد: مراجع قضایی شهرستان دماوند در اجرای قانون، اخیرا حدود 100 مورد ساخت وساز غیرمجاز را در حومه آبسرد تخریب نموده و با اجرای حکم، زمین‌های کشاورزی را به حالت اولیه برگردانده‌اند.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان دماوند گفت: توصیه ما به شهروندان این است که قبل از هرگونه معامله، مالک زمین را شناسایی کرده و با شرایط قانونی اقدام به انجام معاملات نمایند.

بسابی افزود: حتی در زمین‌های کشاورزی نیز قانون اجازه محدودی در زمینه ساخت‌وساز، بنا بر مقررات و آیین نامه‌های موجود داده است که در این صورت نیز اخذ مجوزات لازم از ضروریات است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا