استاندار تهران خبر داد؛

سقوط بهمن در گردنه مبارک‌آباد آبعلی 3 کشته و یک مجروح برجای گذاشت/ نمایندگان مجلس شورای اسلامی به تقویت امکانات راهداری و امداد جاده‌ای توجه کنند/ اختصاص راهداری مستقل برای رودهن نیازمند بررسی وزارت راه است

استاندار تهران با بیان اینکه سقوط بهمن در گردنه مبارک‌آباد آبعلی 3 کشته و یک مجروح برجای گذاشت، گفت: نمایندگان مجلس شورای اسلامی به تقویت امکانات راهداری و امداد جاده‌ای توجه کنند و اختصاص راهداری مستقل برای رودهن نیازمند بررسی وزارت راه است.

به گزارش پایگاه خبری تارود دماوند، سیدحسین هاشمی در حاشیه بازدید از منطقه مبارک‌آباد آبعلی در مسیر محور هزار که  دچار سقوط بهمن و گرفتاری مسافران شده بود، اظهار کرد: در این حادثه، متأسفانه سه نفر جانباختند و یک نفر زنده از زیر آوار بهمن پیدا شد.

وی در خصوص کمبود امکانات جاده‌ای در کشور افزود: برای تأمین امکانات در گذشته با مشکل مواجه بودیم، اما اکنون فضایی ایجاد شده که وزارت کشور و مجلس می‌توانند ردیف بودجه‌ای مشخص برای این امر مشخص کنند.

استاندار تهران گفت: در حال پیگیری هستیم تا در فضای جدید تجهیزات مورد نیاز برای اقصی نقاط کشور خریداری شود یا در داخل شرکت‌هایی که تجهیزات سنگین می‌سازند، تقویت شوند تا بتوانند امکانات لازم را در اختیار بخش‌های مختلف قرار دهند که این می‌توانند به کاهش تدریجی نیازها کمک کند.

هاشمی به امدادرسانی دستگاه‌های امدادی و خدماتی در حادثه ساختمان پلاسکو و سقوط بهمن در گردنه مبارک‌آباد آبعلی اشاره و تصریح کرد: امدادرسانی و حضور دستگاه‌ها در حوادث اخیر بی‌نظیر بود و دستگاه‌ها با توان و انرژی که از خود نشان دادند، بر کمبودها غلبه کردند؛ ملت ما هر کجایی که نیاز باشد، حضور قوی دارند.

وی در خصوص جدا شدن راهداری رودهن و پردیس بیان کرد: اختصاص راهداری مستقل برای رودهن، نیازمند بررسی وزارت راه و شهرسازی بر اساس نیاز است؛ ما باید پیشنهاد این موضوع را به آنها بدهیم تا مورد بررسی قرار گیرد.

استاندار تهران با بیان اینکه ایجاد شهرستان‌های جدید بدون امکانات کار را بسیار سخت کرده است، اضافه کرد: در غرب تهران، شهرستانی با 400 هزار نفر جمعیت ایجاد شده که حتی یک تخت بیمارستانی نداشت؛ با توجه به ایجاد شهرستان‌های جدید و اینکه مردم انتظار دارند، باید تلاش کنیم که نیازهای مردم تأمین شود.

همچنین هاشمی در حاشیه امدادرسانی در گفتگو با خبرنگار صدا و سیما  از کمبود امکانات و تجهیزات راهداری و امداد جاده‌ای گله کرد و از نمایندگان مجلس شورای اسلامی خواست در خصوص تقویت این امکانات توجه ویژه‌ای داشته باشند.

*6 خودرو از زیر بهمن رهاسازی و بیش از 2 هزار مسافر اسکان یافتند

 فرماندار شهرستان دماوند با بیان اینکه سقوط بهمن در گردنه مبارک‌آباد آبعلی، 3 کشته و یک مجروح برجای گذاشت، گفت: در این حادثه 6 خودرو از زیر بهمن رهاسازی و بیش از 2 هزار مسافر در منطقه اسکان یافتند.

ناصر محمودی‌فرد با اشاره به آخرین جزئیات حادثه شب گذشته کولاک و ریزش بهمن برف در محدوده مبارک‌آباد منطقه آبعلی در محور هزار اظهار کرد: در این حادثه 6 خودرو گرفتار ریزش بهمن شدند.
وی افزود: متأسفانه در حادثه ریزش بهمن در گردنه مبارک‌آباد آبعلی در مسیر محور هراز، سه نفر جان خود را از دست دادند و با تلاش نیروهای امدادی یک نفر نیز زنده و مصدوم از زیر آوار بهمن برف خارج شد.

فرماندار شهرستان دماوند گفت: متأسفانه یکی از جان‌باختگان، رئیس اداره راهداری شهرستان پردیس و بخش رودهن بود که این ضایعه را به خانواده مرحوم طلوعی‌مقدم و جامعه راهداران تسلیت عرض می‌کنیم.

محمودی‌فرد اضافه کرد: طلوعی‌مقدم در دوران خدمت خود تلاش‌های بسیاری داشتند که متأسفانه در هنگام حضور در حادثه در راه انجام وظیفه جان خود را از دست داد.

وی تصریح کرد: در پی برف و کولاک در شب گذشته، یک‌هزار و 500 نفر در حوزه محور فیروزکوه و 550 نفر در مجتمع برف در حوزه محور هراز اسکان یافتند و تا امروز به آنها خدمات ارائه شد؛ همچنین با هماهنگی صورت گرفته، خودروهای مسافران آزاد شد و به مسیر خود ادامه دادند.

رئیس ستاد مدیریت بحران شهرستان دماوند با بیان اینکه اکنون تمام محورها و جاده‌های این شهرستان باز است، بیان کرد: از تلاش‌ها و اقدامات همه دستگاه‌ها همچون نیروهای هلال احمر، نیروهای انتظامی، راهداران، شهرداری‌ها، آتش‌نشانی، بسیج و سپاه و آب، برق و گاز که تلاش بی‌وقفه‌ای در این حادثه داشتند، قدردانی کنم.

محمودی‌فرد اضافه کرد: با مدیریتی که در مجموعه دستگاه‌های امدادی و خدماتی صورت گرفت، کارها به نحو احسن انجام و سعی شد با توجه به امکانات محدودی که وجود داشت، با کمترین آسیب بحران شب گذشته برطرف شود.

وی در خصوص وقوع کولاک در جاده رودهن – دماوند در مسیر محور فیروزکوه افزود: راهداران برای بازگشایی مسیر تلاش‌های زیادی کردند، اما با توجه به اینکه امکانات محدود است و حادثه‌ای که در دو محور هراز و فیروزکوه رخ داد کوچک نبود، طبیعی بود که امکانات حدود نتواند پاسخ‌گوی اتفاقات ناگوار بزرگ باشد و با مشکل مواجه شدند.

منبع: فارس

انتهای پیام/

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا