معاون دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی:

متاسفانه امکانات درمانی خوبی در رودهن وجود ندارد/ همه مشکلات درمانی رودهن به حق است و باید پیگیری شود

معاون دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: متاسفانه امکانات درمانی خوبی در رودهن وجود ندارد و تمام خواسته های شهروندان در این زمنیه به حق است و باید در جهت رفع آن اقدام شود.

به گزارش پایگاه خبری تارود دماوند، شهنام عرشی در جلسه بررسی مشکلات درمانی بخش رودهن که ب در مرکز بهداشت و درمان رودهن با حضور جمعی از مسؤولان برگزار شد گفت: خدا را شاکریم که از نظر بهداشت، استاندارد منطقه رودهن با دیگر نقاط کشور یکسان است ولی در حوزه درمان وضعیت خوبی را در رودهن مشاهده نمی‌کنیم.

وی با بیان اینکه رودهن یکی از حساس ترین نقاط استان تهران است گفت: در حدود 105 درمانگاه دولتی زیر نظر دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی است که مرکز رودهن و اشرفی اصفهانی تهران به دلایل مختلف از اهمیت بسیار بالایی برخوردار هستند.

معاون دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: درمانگاه حضرت محمد(ص) رودهن علنا  با حجم بالایی مراجعه کنندگان  کار بیمارستانی انجام می دهد ولی متاسفانه از امکانات خوبی برخودار نیست که باید در مرحله اول در برنامه های کوتاه مدت نسبت به تجهیز آن اقدام شود.

عرشی به کمک خیرین در حوزه درمان بسیار تاکید کرد و گفت: خیرین بیشترین کمک را می‌توانند در حوزه درمان داشته باشند و می توانیم از آنها در خصوص  خرید برخی تجهیزات پزشکی و حتی  در یافت کمک‌های مالی برای گسترش فضای درمانی استفاده کرد.

وی به برنامه‌های کوتاه مدت برای درمانگاه رودهن اشاره کرد و گفت: در این مرحله تعمیرات و بهسازی و گسترش فضای فیزیکی درمانگاه، افزایش نیرواز جمله پزشک و پرستار، ایجاد مرکز امدادی و یا محل جدید بستری بیماران(اورژانش) با تجهیزات کامل و اتاق احیا، تجهیز آرمایشگاه درمانگاه به دستگاه‌های مختلف و افزایش ساعت کاری آن به دوشیفت صورت می‌گیرد.

معاون دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در خصوص برنامه های بلند مدت تصریح کرد : در ادامه راه باید با کمک مسؤولان منطقه‌ای و نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی و موافقت وزیر بهداشت و درمان، مجوز احداث یک بیمارستان مجهز و مناسب برای رودهن اخذ گردد تا ان‌شاالله مردم این نقطه از استان تهران از خدمات بیمارستانی بهره‌مند شوند.

در ادامه جلسه مقرر شد تا جلسه بعدی با حضور خیرین سطح منطقه و همچنین پیگیری پیشرفت کاری برنامه‌های کوتاه مدت این مرکز دولتی در اواخر سال برگزار گردد.

منبع: فارس

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا