بیم و امید در قلب تهران؛ادامه نبرد با آتش و آوار

در حالی که ۴ روز از حادثه ریزش ساختمان پلاسکو می‌گذرد، گروه‌های امدادی با تلاش وصف ناشدنی و با بیم و امید همچنان مشغول آوار برداری بقایای این ساختمان هستند تا سرنوشت آتش نشانان و افراد مفقود در این حادثه مشخص شود.
به گزارش پایگاه خبری تارود دماوند، سخنگوی سازمان آتش‌نشانی شهرداری تهران دیروز با تأیید خبر خارج کردن سومین جسد از زیر آوار ساختمان پلاسکو، گفت: این جسد از جبهه شمالی آوارهای ساختمان پلاسکو خارج شده است که هویت این شهید قابل شناسایی نبود.
جلال ملکی وجود برخی اخبار مبنی بر احتمال زنده بودن برخی آتش‌نشانان گرفتار زیر آوار ساختمان پلاسکو را نادرست خواند و گفت: قویاً این مسئله را تکذیب می‌کنم. اینگونه اخبار به جز ایجاد نگرانی و توقع برای خانواده‌ها هیچ نتیجه دیگری ندارد.
وی از مردم خواست به خبرهای منتشر شده از سوی منابع و رسانه‌های غیر رسمی اعتنا نکنند و فقط به خبرهای منتشر شده از سوی منابع رسمی توجه داشته باشند.
جلال ملکی افزود: کماکان عملیات آواربرداری با قدرت در حال پیگیری است و از بروز‌ترین و حرفه ای‌ترین تجهیزات استفاده می‌شود و برخی از تجهیزاتمان نیز بصورت آماده باش در محوطه بیرونی مستقرند.
وی درباره آمار آتش نشانان و محبوسین زیر آوار نیز گفت: در مجموع 25 نفر در این حادثه زیر آوار محبوسند که از این تعداد 15 نفر آتش نشان بودند که تاکنون سه نفر از آنها خارج شدند که به پزشکی قانونی منتقل شدند.
ملکی با بیان اینکه یک نفر از آتش نشانان در بیمارستان به شهادت رسید گفت: بطور کلی مجموع 16 نفر(شهید) برای ما متصور است.
نشانه‌ای از تروریستی بودن
حادثه پلاسکو وجود ندارد
وزیر اطلاعات در بازدید از محل ساختمان پلاسکو گفت: در حال حاضر هیچ نشانه و علامتی از تروریستی بودن حادثه پلاسکو در دست نیست.
به گزارش تسنیم ، حجت‌الاسلام محمود علوی در جمع خبرنگاران با تاکید بر رصد لحظه به لحظه وزارت اطلاعات در این حادثه، اظهار داشت: در حال حاضر هیچ نشانه و علامتی از تروریستی بودن این حادثه در دست نیست، ولی اگر شواهد موجود نشان دهد که اراده تروریستی در این میان بوده قطعاً تدبیر اندیشیده خود را اجرا خواهیم کرد.
علوی افزود: در حال حاضر وزارت اطلاعات اشراف اطلاعاتی کاملی در این ماجرا دارد و تاکنون به هیچ وجه اثر و نشانه‌ای مبنی بر اینکه وقوع این حادثه به دنبال اهداف خاص و یا براثر اراده تروریستی بوده در دست نیست.
وی در پاسخ به سؤالی در خصوص شایعه پراکنان در فضای مجازی در حاشیه حریق و ریزش ساختمان پلاسکو، گفت: در شرایطی که قلب مردم کشورمان از شهادت تعدادی از آتش‌نشانان و هموطنانشان آزرده است دروغ پردازی به هیچ وجه پذیرفتنی نیست و اجازه نخواهیم داد یکسری افراد فرصت‌طلب بهره‌برداری سیاسی نامعقول از این ماجرا داشته باشند.
وزیر اطلاعات درباره مشکوک بودن یا نبودن انفجارهای رخ داده در ساختمان پلاسکو، دقایقی قبل از فرو ریختن آن،گفت: در این خصوص نمی‌توانیم اظهارنظری کنیم ولی با توجه به اینکه این ساختمان امکانات گاز شهری را نداشته و بعضی از واحدهای صنفی آن برای گرمایش از کپسول‌های گاز استفاده می‌کردند انفجارهای رخ داده فعلا مشکوک نیست.
برای همه مغازه داران پلاسکو
مکان موقت کار ایجاد خواهد شد
شهردار تهران گفت : برای رسیدگی به وضعیت مغازه داران و مالکان ساختمان پلاسکو ستادی تشکیل شده است و بصورت موقت برای کسب و کار آنها محلی فراهم خواهد شد تا در این ماه‌های پایانی سال بتوانند به کسب و کار خود بپردازند.
پلاسکوی دیگر برای ۳ هزارساختمان تهران
عضو شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به اینکه 3هزار ساختمان در تهران ایمنی لازم را ندارند گفت: به این ساختمان‌ها اخطارهای لازم داده شده ولی شهرداری ضمانت اجرایی ندارد و در این زمینه باید قوه قضاییه و وزارت کار ورود کنند.
به گزارش فارس، مجتبی شاکری گفت: 14 مورد تذکر مکتوب داریم که به مالکان پلاسکو داده شده و آنها بی‌توجهی کرده‌اند و به وزارت کار نیز ارسال شده است ولی پلمبی از سوی مسئولان انجام نشد.
ارائه وام 100 میلیونی به تولیدی‌های پلاسکو
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: به دارندگان کارگاه‌های تولیدی در پلاسکو با هماهنگی استانداری وام 100 میلیونی با بهره 4 درصد داده می‌شود.
علی ربیعی در محل آوار ساختمان پلاسکو اظهار داشت: برای کسانی که در حادثه آتش‌سوزی و ریزش ساختمان پلاسکو بیکار شده‌اند، برنامه‌هایی را پیش‌بینی کرده‌ایم که یکی از آنها این است که کارگران بیکار شده که دارای بیمه تأمین اجتماعی هستند از امروز به اداره کار در خیابان حافظ مراجعه کرده و برای دریافت بیمه بیکاری اقدام کنند.
وی ادامه داد: اقدام دیگر این است که با توجه به اینکه به ایام شب عید نزدیک می‌شویم وجوهی را در اختیار بانک رفاه قرار دادیم تا وام‌های ارزان‌قیمت به افرادی که کارگران بیکار شده پلاسکو را به کارگیری کنند، ارائه شود.
ربیعی در خصوص مستمری شهدای آتش‌نشان گفت: مستمری خانواده شهدای آتش‌نشان بدون تشریفات قانونی برقرار می‌شود.
بیکاری ۳هزار کارگر در پلاسکو
مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی با بیان اینکه اکثر آسیب دیدگان و محبوسان این حادثه تحت پوشش تامین اجتماعی هستند، گفت: صد در صد هزینه‌های درمانی آنها بر عهده سازمان است و اگر هم مبلغی پرداخت کرده باشند عودت داده می‌شود.
نوربخش ادامه داد: کارگران این ساختمان یا به کارگاه‌هایی که قابلیت پذیرش دارند معرفی می‌شوند یا در حالت دوم مستمری بیکاری از همین ماه برایشان برقرار می‌شود.
وی درباره میزان مستمری و بیمه بیکاری این افراد گفت: حداکثر تا ٨٠ درصد حقوق کارگران بابت بیمه بیکاری تعلق می‌گیرد و مستمری بازماندگان خانواده شهداء برابر آخرین حقوق دریافتی به صورت مادام‌العمر پرداخت می‌شود.
آوار برداری پلاسکو تا پایان هفته
معاون شهردار تهران با تاکید بر اینکه کار آوار برداری یک لحظه هم قطع نشده است، گفت:مردم می‌توانند از طریق کلانتری 109 بهارستان موارد مفقودی را گزارش کنند. افراد شهرستانی نیز که در محدوده ساختمان پلاسکو بوده‌اند و در ساختمان تردد داشته‌اند که خانواده‌های آنها خبری از آنها ندارند می‌توانند با گزارش دادن به نیرو‌های انتظامی و ارجاع آن به آگاهی از وضعیت آنها با خبر شوند.
ناصر امانی افزود: سهم قابل توجهی از آوار برداری ساختمان پلاسکو به طوری که پیش‌بینی می‌شود، تا آخر هفته برداشته می‌شود.
معاون شهردار تهران در‌باره برآورد خسارات ناشی از این حادثه گفت:بین 600 تا 1500 میلیارد تومان بر آورد خسارات صورت گرفته است .
وی افزود: سازمان‌های مربوطه وظیفه بررسی حجم خسارات را دارند چرا که علاوه برحجم قابل توجه اجناس تعدادی گاو صندوق و اوراق مالی در این ساختمان بوده است.
امانی اظهار داشت: به گفته یکی از مسئولین، ماموران نیروی انتظامی تاکنون 7 فرم مفقودی از افرادی که به محل تردد داشتند و مراجعه نکرده‌اند گزارش شده و بستگان آنها امیدوارند تا خبری از وضعیت آنها به دست آید.
وزارت کار مسئول اصلی حادثه پلاسکو است
عضو کمیسیون شورای شهر تهران گفت: ۷۰ درصد واحدهای موجود در پلاسکو کارگاه تولیدی است پس وزارت کار براساس ماده ۱۰۵ قانون باید نسبت به تخلفات این ساختمان اقدام جدی می‌کرد.
اقبال شاکری گفت: وزارت کار بر اساس ماده 105 قانون این وزارتخانه بازرسی از پایگاه‌های تولیدی را انجام می‌دهد و اگر مواردی را مشاهده کرد که باید اقداماتی در آن انحام شود به مسئول آن در وزارتخانه و مالک باید اعلام کند.
وی ادامه داد: بر اساس این ماده قانونی مهلتی به مالک داده می‌شود و اگر مالک در موعد مقرر تخلفات را برطرف نکرد رأساً به دادستانی برای پلمب آن کارگاه می‌تواند اقدام کند.
اختصاص 100 میلیارد تومان تنخواه
به آتش‌نشانی
رئیس‌کمیسیون عمران شورای شهر تهران گفت: جلسه شورای شهر تهران دیروز در محل حادثه ریزش ساختمان پلاسکو برگزار شد که در آن در رابطه با کمبود وسایل آتش‌نشانی صحبت شد و تصمیم‌گیری شد که این کمبودهای فوری سریعاً‌ تأمین شود چرا که تجهیزات در حین آواربرداری خراب می‌شوند.
تندگویان، عضو شورای شهر تهران نیز گفت: تنخواه 100 میلیارد تومانی به سازمان آتش‌نشانی شهر تهران جهت خرید تجهیزات مورد نیاز اختصاص داده شده است.
ساختمان پلاسکو طی 2 سال بازسازی
و واگذار می‌شود
رئیس بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی در بازدید از محل ساختمان پلاسکو گفت: دستگاه‌های مختلفی در این بخش مسئولیت دارند ، هر چند سرقفلی کلیه واحد‌های این مجتمع در گذشته واگذار شده بود و بنیاد مستضعفان هیچ واحدی از این مجتمع را در اختیار نداشت ولی به عنوان مالک ساختمان ما هم مسئولیتی داریم و ضمن همدردی از زیر بار مسئولیت شانه خالی نخواهیم کرد.
سعیدی کیا وعده داد: برای رفع نگرانی افرادی هم که در اینجا کسب و کار داشتند عرض می‌کنم که انشاءا… بنیاد مستضعفان این ساختمان را با کیفیتی بسیار خوب ظرف مدت دوسال خواهد ساخت و طبق شرایط و ضوابط مشخصی به ذینفعان واحد‌های ساختمان را واگذار خواهد کرد.
حضور رئیس‌مجلس در محل حادثه پلاسکو
رئیس‌مجلس شورای اسلامی در بازدید از محل حادثه پلاسکو گفت: در برنامه ششم توسعه تمام مراکز تجاری موظف به انجام انتظامات امنیتی طبق ضوابط و استانداردهای ابلاغی شده‌اند و شهرداری‌ها مکلف هستند این موضوع را سامان دهند.
به گزارش تسنیم، علی لاریجانی افزود: برای مناطق فرسوده نیز منابعی دیده شده تا با سرعت بیشتری نوسازی، بازسازی و مقاوم سازی این مناطق محقق شود.
اخذ نمونه DNA از خانواده آتش‌نشانان مفقود
مدیرکل پزشکی قانونی استان تهران گفت: طبق هماهنگی‌های انجام شده با دادستانی و شهرداری، قرار شده محلی را در نظر بگیرند تا از خانواده آتش‌نشانان مفقود در زیرآوار ساختمان پلاسکو، نمونه D.N.A گرفته شود.
بیمه پلاسکو تشریفاتی بود
رئیس‌اتحادیه مشاوران املاک گفت: ‌کمتر از 30 درصد از ساختمان پلاسکو بیمه بوده‌اند و بیش از 70 درصد افراد ، اقلام و کالاها بیمه نبوده است.
عقبایی افزود: کمتر از 30 درصدی نیز که بیمه بودند سقف بیمه آنها کمتر از سرمایه‌های آنها و در واقع تشریفاتی بوده است.
تخلیه پاساژ کویتی‌ها آغاز شد
نیروهای انتظامی مستقر در محل ساختمان پلاسکوی تهران عملیات تخلیه پاساژ کویتی‌ها را آغاز کردند.
به‌گفته رئیس‌کمیته عمران شورای شهر تهران، دادستانی حکم تخلیه پاساژ کویتی‌ها و ساختمان شمالی پلاسکو را صادر کرد.
اقبال شاکری افزود: احتمال تخریب ساختمان‌ها در صورت نیاز وجود دارد.
احتمال پناه‌گرفتن برخی افراد در زیرزمین
فرمانده عملیات آواربرداری در پاسخ به اینکه آیا علائمی از زنده‌بودن افراد زیر آوار به دست آمده یا خیر، گفت: تا این لحظه هیچ مستنداتی مبنی برزنده بودن فرد یا افرادی از زیر آوار به دست ما نرسیده و هیچ تماس پیامکی، تلافی یا غیره از زیر آوار برقرار نشده است.
کیانی ادامه داد: در حال حاضر با توجه به اینکه بخشی از زیرزمین پلاسکو تخریب نشده امیدهایی برای پیدا کردن فرد یا افراد زنده‌ای که شاید در این نقطه پناه گرفته باشند وجود دارد اما گزارش مستندی نیست.
دادستان کل کشور: نباید صرفا
به تذکر اکتفا می‌کردند
دادستان کل کشور در جمع خبرنگاران حاضر در محل ریزش ساختمان پلاسکو درباره اینکه آیا تذکرات لازم برای ناایمن بودن این ساختمان داده شده بود یا خیر گفت: قطعا تذکرات لازم بابت ناایمن بودن این ساختمان داده شده است اما نباید به تذکر اکتفا می‌کردند بلکه باید به صورت جدی‌تر اقدام می‌کردند.
حجت‌الاسلام محمدجعفر منتظری از ایجاد شعبه ویژه به منظور پیگیری مسائل حقوقی حادثه آتش‌سوزی و ریزش ساختمان پلاسکو خبر داد.
علت حادثه پلاسکو
معاون امنیتی انتظامی استاندار تهران گفت: علت اولیه آتش سوزی در ساختمان پلاسکو بر اساس اعلام آتش نشانانی که در ساعت اولیه وارد ساختمان شده‌اند اتصال برق و سپس انفجار گاز پیک نیکی بوده است.
محسن نسج همدانی با بیان اینکه عامل انسانی موجب بروز این حادثه شده است افزود: علت انفجار‌های بعدی احتمالا مخازن گاز هیدروژن کولرهای گازی مستقر در ساختمان است اما علت اولیه نبوده است.
وی در پاسخ به سؤالی درباره اینکه آیا مخازن گازوئیل که به سبب نداشتن گاز شهری در محل انبار شده موجب آتش سوزی است گفت: این گازوئیل‌ها هنوز در ساختمان است و قدرت اشتعال گازوئیل کم است و عامل آتش سوزی نبوده است.
رئیس‌جمهور: بیمه‌ها سریع
به بیمه‌شدگان کمک کنند
رئیس‌جمهور پس از حضور در محل ساختمان پلاسکو از همکاری و هماهنگی نیروهای آتش‌نشانی، امدادگران و مقامات انتظامی تقدیر کرد و گفت: بیمه‌ها سریعا به بیمه شدگان کمک کنند.
حسن روحانی به خبرگزاری صدا و سیما گفت: در اینجا شاهد همکاری و هماهنگی بسیار خوب و ستودنی از آغاز حادثه بوده ایم که همچنان ادامه دارد.
وی گفت: تأسف بسیار زیاد برای عزیزانی است که در زیر آوارها مانده‌اند و البته امیدواریم که امیدی برای بیرون آمدن سالم آنان باقی مانده باشد.
روحانی افزود: جانباختگان این حادثه نیز در دل مردم برای همیشه جاودانه می‌مانند، زیرا برای نجات مردم رفتند و خود را به آتش زدند و از خدا می‌خواهیم به آنان اجر دهد و به خانواده‌های عظیم الشأن آنان صبر عنایت کند.
رئیس‌جمهور گفت: همه ما در مقابل این فداکاری‌ها و امدادگران و آتش نشانان باید سر تعظیم فرود آوریم.
وی با بیان اینکه آواربرداری‌ها باید ادامه یابد تا بتوانیم همه کسانی را که زیر آوارها مانده‌اند، خارج کنیم ، افزود: شرایط این خیابان که از نظر تجاری حساس است باید سریعاً به حال عادی برگردد.
روحانی گفت: همچنین بخش تأمین اجتماعی باید به فوریت به مسئله کارگرانی که در شب عید در این حادثه بیکار شده‌اند ، کمک کند.
وی افزود: همچنین بیمه‌ها باید سریعاً به بیمه‌شدگان کمک کنند و همچنین آنهایی که بیمه نیستند از طرق دیگر کمک و امداد شوند.
روحانی گفت: شهرداری، دولت، شورای شهر و همه مقامات باید دست به دست هم دهیم تا خسارت‌ها را کمتر کنیم و از آلام بکاهیم.
رئیس‌جمهور توجه به نوسازی بافت‌های فرسوده را از اولویت‌های مورد توجه دولت برشمرد.
تجهیزات آتش‌نشانی تهران به روز است
سخنگوی سازمان آتش نشانی با اعلام این که در زمان وقوع حادثه آتش سوزی پلاسکو از ١٠ ایستگاه نیرو و تجهیزات به محل حادثه اعزام شده، گفت: ما در سطح منطقه جزء معتبرترین سازمان‌های آتش نشانی هستیم و در واقع سازمان آتش نشانی تهران از سال قبل عضو دائم انجمن ATFC هست و این در حالیست که در خاورمیانه تنها تهران توانسته عضو این انجمن باشد.
به گزارش مهر، جلال ملکی در نشست خبری با جمعی از اهالی رسانه با اعلام این که طی ده سال اخیر مدیریت شهری، تجهیزات آتش نشانی تهران متحول شده است گفت: این گمانه زنی‌ها که تجهیزات سازمان آتش نشانی در حال حاضر برای پلاسکو کافی نیست صحیح نیست و عده‌ای مطرح کردند که به طور مثال نردبان آتش نشانی برای ١٠ طبقه کافی بوده است اما همینجا مطرح می‌کنم که بلندترین نردبان‌های دنیا ٥٤ متری است که ما در تهران در حال حاضر ٧ دستگاه از این نردبان‌ها داریم و در زمان حادثه چهار عدد از این نردبان‌ها در محل حادثه وجود داشت که تا آخرین طبقات را پوشش می‌داد.
ملکی ادامه داد: در صورتی که در ساعات اولیه نیروهای ما ساختمان را تخلیه نمی‌کردند ما با بحرانی بزرگ مواجه می‌شدیم و این در حالی است که اکنون باید به دنبال صدها انسان در زیر آوار بودیم.
سخنگوی سازمان آتش نشانی با اعلام این که عملیات در لحظات پایانی بود که به یکباره شاهد ریزش سقف‌ها و تخریب کامل ساختمان بودیم، تصریح کرد: در حال حاضر ما در مرحله عملیات هستیم و پس از عملیات کار کارشناسی برای علت حادثه آغاز می‌شود.
دو مدرسه دخترانه واقع
در محدوده ساختمان پلاسکو تعطیل شد
دبيرستان دخترانه اماميه و دبستان دخترانه اميد امام (ره) در محدوده ساختمان پلاسكو امروز برای دومین روز تعطيل هستند.
برقراری محدودیت‌های ترافیکی
در محدوده پلاسکو تا اطلاع ثانوی
رئیس‌پلیس راهور تهران اظهار داشت: محدودیت‌های ترافیکی که از نخستین روز حادثه حریق ساختمان پلاسکو و ریزش این ساختمان در محدوده حادثه اعمال شده بود همچنان ادامه دارد.
به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، سردار مهماندار افزود: این محدودیت‌ها شامل ممنوعیت تردد در طول خیابان جمهوری از خیابان حافظ تا استقلال (مخبرالدوله) و همچنین خیابان فردوسی از میدان امام خمینی تا میدان فردوسی است.
رئیس‌پلیس راهور تهران با اشاره به فراهم شدن شرایط به منظور تردد پیاده شهروندان در محدوده حادثه اظهار کرد: کسبه و سایر ساکنان منطقه می‌توانند به صورت پیاده از پیاده روها برای تردد استفاده کنند اما امکان تردد خودروها در مناطق مشخص شده ممکن نیست. مهماندار با تاکید بر اینکه محدودیت‌های ترافیکی در محدوده حادثه پلاسکو تا اطلاع ثانوی ادامه خواهد داشت اظهار کرد: شهروندان تنها می‌توانند در این محدوده از وسایل حمل و نقل عمومی استفاده کنند و تا فراهم شدن شرایط و اتمام کامل آوار برداریها محدودیت‌ها در منطقه برقرار خواهد بود.
تعداد مصدومان حادثه پلاسکو
به 145 نفر رسید
مدیر روابط عمومی مرکز اورژانس تهران گفت: تعداد مصدومان حادثه آتش سوزی و تخریب ساختمان پلاسکو به 145 نفر رسید.
حسن عباسی عصر شنبه در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایرنا افزود: تا عصر دیروز تعداد مصدومان به 145 نفر رسید که از این تعداد 40 مصدوم به مراکز درمانی تهران منتقل شدند.
وی اظهارداشت داشت: در حال حاضر چهار مصدوم آتش نشان در بیمارستان‌های شهر تهران بستری هستند.
تسلیت سپاه
روابط عمومی کل سپاه در پیامی شهادت جمعی از آتش نشانان غیور و ایثارگر کشورمان در حادثه آتش سوزی و فروریختن ساختمان پلاسکو را تبریک و تسلیت گفت.
سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در کنار سایر دستگاه‌ها، سازمانها و نهادهای اجرایی، انتظامی و امدادی با بکارگیری تمامی ظرفیتهای لازم تا آواربرداری کامل و یافتن پیکرهای شهدا و گرفتارماندگان احتمالی از هیچ مساعدتی و کمکی دریغ نخواهد کرد.
ارائه تسهیلات 300 میلیون تومانی
به واحدهای خسارت‌دیده پلاسکو
رئیس‌کل بانک مرکزی در حاشیه بازدید از ساختمان پلاسکو گفت: وام‌های سیصد میلیون تومانی به هر یک از واحدهای ساختمان پلاسکو داده می‌شود. این وام‌ها با یک سال تنفس و بازپرداخت سه ساله ارائه می‌شود.
سیف گفت: سود هر کدام از این وام‌ها ۱۸ درصد است .
اسامی مفقودین سازمان آتش‌نشانی
اسامی مفقودین سازمان آتش‌نشانی اعلام شد.
به گزارش فارس، علی مستوفی- ایستگاه ۳۱، حسین حسین زاده- ایستگاه ۶۰، رضا شفیعی- ایستگاه ۱۳، روحانی- ایستگاه ۱، فریدون علی تبار- ایستگاه ۱، آقایی – ایستگاه ۱، داداشی- ایستگاه ۴۶، مهرورز – ایستگاه ۲۴، محسن قدیانی-ایستگاه ۳، مجتبی کوهی- ایستگاه ۲۸، حامد هوایی- ایستگاه ۲۸، سلطانی- ایستگاه ۱۱۳،علی امینی – مدیر منطقه ۲،سفی زاده-ایستگاه ۴ مفقودین سازمان آتش‌نشانی در حادثه پلاسکو هستند.
10 نفر از مردم زیر آوار
معاون حمل و نقل ترافیکی شهرداری تهران گفت طی ۶۰ ساعت عملیات بی‌وقفه توانستیم با تجهیزات مدرن کار را جلو ببریم، آخرین مرحله حساس دیوار غربی این ساختمان است که یک سازه فلزی با طول زیادی آوار شده که باید آن را برداریم که بعد از این مرحله کار سرعت بیشتری می‌گیرد.
مازیار حسینی افزود: پانزده نفر از پرسنل آتش نشانی در این راه جان خود را از دست داده‌اند و براساس آخرین اطلاعات حداکثر ده نفر از مردم عادی در این حادثه زیر آوار مانده‌اند.
هیچ خطری ساختمان «کویتی‌ها» را تهدید نمی‌کند
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران گفت: هیچ خطر جدی ساختمان کویتی‌ها را تهدید نمی‌کند و پیگیر رفتار این ساختمان هستیم.
وی ادامه داد: در حال حاضر در رایزنی با سازمان نظام مهندسی پیگیری رفتار این ساختمان هستیم و امیدواریم بتوانیم با اجرای عملیات مرمت این ساختمان، نگرانی‌ها را برطرف کنیم.

منبع: کیهان

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا