عدم وجود نردبان‌های ویژه، یکی از مشکلات آتش‌نشانی دماوند است

مسئول آتش‌نشانی دماوند گفت: متأسفانه یکی از مشکلات بزرگ ما عدم وجود نردبان‌های مخصوصی است که پنج میلیارد ریال هزینه دارد.

به گزارش پایگاه خبری تارود دماوند، به منظور بزرگداشت آتش‌نشانان حادثه‌دیده در ساختمان پلاسکو، انجمن رفتگران دماوند به همراه امام‌جمعه و رئیس شورای این شهرستان برای تسلیت به آتش‌نشانان در محل آتش‌نشانی دماوند حضور پیدا کردند.

در این مراسم حسین میرزاملکی مسئول آتش‌نشانی شهرستان دماوند اظهار داشت: یک آتش‌نشان همیشه این کابوس را دارد که وقتی از خانه بیرون می‌آید شاید دیگر فردایی را نبیند.

وی ادامه داد: امدادگران و آتش‌نشانان از جان خود برای نجات مردم سرمایه می‌گذارند اما توجهی که باید به آنان شود وجود ندارد.

مسئول آتش‌نشانی دماوند بیان کرد: خوشبختانه در شرق استان تهران، شهرستان دماوند نسبت به سایر شهرستان‌ها دارای تجهیزات بهتر و جدیدتری است اما متأسفانه یکی از مشکلات بزرگ ما عدم وجود نردبان‌های مخصوصی است که پنج میلیارد ریال هزینه دارد و با توجه به تصویب دولت، اداره مسکن و شهرسازی موظف است نیمی از هزینه آن را پرداخت کند که این موضوع بارها پیگیری شده، اما فایده‌ای نداشته است.

میرزاملکی افزود: یکی از مهم‌ترین مشکلاتی که امروزه در تمام کشور با آن مواجه هستیم بحث آسانسورهای ساختمان‌های مسکن مهر است که به دلیل کارشناسی نبود آن دائماً مشکلات فنی برای آن حادث می‌شود.

وی ضمن تقدیر از حضور مردم برای تسلی خاطر آتش‌نشانان گفت: حضور شما افراد انسان دوست باعث می‌شود تا ما با قوت قلب بیشتری به کار خود ادامه دهیم، این حرف دل همه نیروهای آتش‌نشانی است که آتش‌نشانی یک شغل نیست بلکه عشق است.

در ادامه یکی از امدادگران شهرستان دماوند که شب گذشته در محل حادثه حضور داشت اظهار داشت: کار امدادی دارای مشکلات فراوانی است و زمانی که اتفاق رخ می‌دهد، مدیریت بحران بسیار سخت انجام می‌شود.

وی ادامه داد: در حادثه آتش‌سوزی ساختمان پلاسکو متأسفانه عده‌ای از هموطنان و همکاران عزیز جان خود را از دست دادند.

این امدادگر بیان کرد: تمامی امدادگران بی‌وقفه در حال تلاش برای نجات جان افراد حبس شده در زیر آوار هستند، که متأسفانه به دلیل کافی نبودن امکانات حل این موضوع بسیار سخت جلو می‌رود، کما اینکه حضور خانواده‌های داغدار و عزادار در محل حادثه نیز تأثیر روانی بسیار شدیدی بر روی امدادگران دارد.

وی گفت: امیدواریم بتوانیم هرچه سریع‌تر این موضوع را برطرف کنیم اما یکی از مشکلاتی که امکان دارد رخ دهد، فروکش کردن برخی ساختمان‌های کناری است که بتوانیم با کمک سایر نیروهای امدادی از این مشکل جلوگیری کنیم.

*حضور مردم رودهن در آتش‌نشانی به منظور تسلیت به آتش‌نشانان

رضا طاهرخانی بخشدار رودهن، به مناسبت درگذشت عده‌ای از شهروندان و شهادت چند تن از آتش‌نشانان فداکار پایتخت، در پی سانحه دلخراش ساختمان پلاسکو، امروز در مراسم یادبود این عزیزان که در محل آتش‌نشانی رودهن برگزار شده بود اظهار داشت: متأسفانه در حادثه دلخراش آتش‌سوزی و ریزش ساختمان پلاسکوی تهران، جمعی از هموطنان عزیزمان که بیشتر آن‌ها از آتش‌نشانان فداکار سازمان آتش‌نشانی هستند، جان خود را از دست داده‌اند که موجب حُزن و اندوه در بین آحاد جامعه شد.

وی ادامه داد: شهامت و فداکاری آتش‌نشانان که در عملیات امداد و نجات مردم، خود را در معرض خطر قرار دادند و با فداکاری و رشادت و از جان‌گذشتگی، تلاشی جانانه از خود نشان دادند، دل و جان هر انسانی را به تحسین و ستایش معطوف می‌سازد.

طاهری ضمن عرض تبریک و تسلیت شهادت شهدای عزیز آتش‌نشان گفت: برای جامعه ایثارگر آتش‌نشانی و خانواده داغدار جان‌باختگان، صبر جمیل و برای درگذشتگان حادثه اجر جزیل مسألت می‌کنم و از خداوند منّان برای آتش‌نشانانی که در زیر آوار مانده‌اند، آرزوی سلامتی و زندگی دوباره دارم.

وی همچنین افزود: برخود وظیفه می‌دانم از حضور گسترده مردم نو دوست بخش رودهن در مراسم گرامیداشت و یادبود شهادت آتش‌نشانان فداکار پایتخت، که در ایستگاه شماره یک آتش‌نشانی رودهن برگزار گردید، نهایت تقدیر و تشکر را داشته باشم.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا