روایتی از زندگی احمد نصیری، نویسنده دماوندی/ من فقط عاشق حسین (ع) شده بودم و هستم

کتاب‌هایش را به سینه‌اش چسبانده بود؛ انگار از کودکانش حفاظت می‌کرد. لرزش دستانش و خمیدگی قامتش حکایت از سال‌ها تفکر، اندیشه و زحمت داشت؛ اینک دسترنج زحماتش را در چند کتاب نوشته تا دیگران بخوانند و درس و فرهنگ آیین آموزی را فراگیرند.

او را در یکی از پاساژهای دماوند دیدم؛ در حالی که با وجود قدی خمیده و نگاهی مهربان، با استقامت و بردباری، همانند کوه دماوند سخن می‌گفت.
دستانش می‌لرزید؛ دستانی که خاطرات و اندوخته هایش را بر روی کاغذ نگارش کرده است؛ حکایت‌ها در چهره‌اش پنهان بود.
به سراغش رفتم و با او هم صحبت شدم:«نامم احمدی نصیری است و 87 سال دارم. تاکنون ده جلد کتاب با عناوین مختلف فرهنگی، آیینی و مذهبی نوشته‌ام که مهم‌ترین آن‌ها مکتب عشق، محراب عشق، سودای سخن عشق، مسند نشین عشق، فاطمه سرچشمه عشق، نخبگان، آیین و فرهنگ محلات و تاریخ محله می‌باشد».

وی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تارود دماوند اظهار کرد:«بنده دارای دارای 4 فرزند هستم؛ دو دختر و دو پسر که یکی از فرزندانم فرهنگی است و دیگری در کشور آلمان، مهندسی هوا فضا دارد و بحمدالله همگی در کارهایشان موفق هستند».
وی در خصوص اولین کتاب خود می‌گوید:«در 45 سالگی، اولین کتاب خود را با عنوان مسند نشین عشق به قلم نگارش در آوردم. این کتاب، در وصف امام حسین (ع) در واقعه کربلاست ومن فقط عاشق حسین (ع) شده بودم و هستم».
نویسنده دماوندی در خصوص فقر فرهنگی در جامعه این چنین می‌گوید:«متأسفانه در حال حاضر، افراد جامعه گرایشی به خرید کتاب ندارند و من به عنوان یک نویسنده، کتاب‌هایم را برای فروش به کتاب فروشی‌ها می‌برم؛ با وجود این که برخی از آن‌ها به فروش رفته و برخی نیز باقی می‌ماند؛ اما بنده همچنان به دلیل علاقه روحی و فکری، دست به قلم می‌شوم».
نصیری ادامه داد:«برای چاپ آخرین کتابم که شامل 15 جلد است، مبلغ 30 میلیون ریال هزینه شده است و این در حالی است که بنده هیچ کمکی از مسئولان دریافت نکرده‌ام و با هزینه شخصی، به چاپ کتاب‌هایم پرداخته‌ام».
وی در مورد زیباترین اشعارش اظهار داشت:«در کتاب دیوان اشعارم که آخرین کتاب چاپی من است، آورده ام که ما اتشیم شعله براتش خاکستر آوریم، بد را رها کنیم و از آن بهتر آوریم».
نویسنده دماوندی با تاکید بر امر کتاب‌خوانی گفت:«از جوانان می‌خواهم که به دنبال کتاب خوانی بروند و مجدداً فرهنگ کتاب‌خوانی را در جامعه احیا و نهادینه کنند؛ بهتر است تا به جای جستجو در اینترنت و انتخاب بازی‌های اینترنتی، وقت گران‌مایه خود را صرف کتاب‌خوانی نمایند؛ چرا که کتاب، سرمایه زندگی است».
انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا