رئیس اداره گاز شهرستان دماوند خبر داد؛

خدمت‌رسانی به 64 هزار نفر مشترک گاز در شهرستان دماوند/ 37 روستا در سطح شهرستان دماوند، فاقد بهره‌مندی از نعمت گاز هستند/ اجرایی شدن عملیات گازرسانی به پنج روستا در دستور کار اداره گاز شهرستان دماوند قرار دارد

رئیس اداره گاز شهرستان دماوند گفت: در حال حاضر تعداد 37 روستا در سطح شهرستان دماوند، فاقد بهره‌مندی از نعمت گاز می‌باشند؛ اما به دلیل مشکلاتی مانند قرار گرفتن در خارج از بافت، عدم‌تأیید جهاد کشاورزی و یا مشکلات منابع طبیعی، گازرسانی به آن‌ها انجام نشده است.

اصغر مهری در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تارود دماوند، با اشاره به سرویس‌دهی اداره گاز در سطح شهرستان دماوند اظهار کرد: به طور کلی در مجموعه شهرستان دماوند، پنج شهر و 64 هزار مشترک گاز وجود دارد و اداره گاز نیز، موظف به ارائه خدمت به مشترکان می‌باشد.

وی افزود: عمده خدمات اداره گاز شامل نگهداری و کنترل مستمر تجهیزات، ایستگاه‌ها، شیرها و خطوط شبکه انشعابات می‌باشد؛ علاوه بر این، ارائه خدمت به ساخت‌وسازها و کوچه‌های جدید که در اصطلاح آن‌ها را حفره‌های خالی می‌نامیم نیز مورد توجه قرار دارد.

رئیس اداره گاز شهرستان دماوند در خصوص حفره‌های خالی خاطرنشان کرد: به این منظور، مدارک متقاضیان با مراجعه به اداره گاز و طی مراحل قانونی، به واحد امور مهندسی ستاد گاز استان تهران ارجاع داده می‌شود و در صورت تصویب، اجرایی می‌گردد.

*37 روستا در سطح شهرستان دماوند، فاقد بهره‌مندی از نعمت گاز طبیعی هستند

مهری در مورد روستاهای فاقد لوله‌کشی گاز در سطح شهرستان گفت: در حال حاضر تعداد 37 روستا در سطح شهرستان دماوند، فاقد بهره‌مندی از نعمت گاز می‌باشند؛ اما به دلیل مشکلاتی مانند قرار گرفتن در خارج از بافت، عدم‌تأیید جهاد کشاورزی و یا مشکلات منابع طبیعی، گازرسانی به آن‌ها انجام نشده است.

وی ادامه داد: برخی از روستاها نیز به دلیل تعداد خانوار اندک، در قالب‌بند (ق) قرار نمی‌گیرند و در صورت ابلاغ بخشنامه و تصویب مجلس شورای اسلامی، گازرسانی به آنها انجام می‌شود.

*بهره‌برداری از پروژه گازرسانی روستای کلاک مشهد در دهه مبارک فجر/ گازرسانی به روستاهای اوچونک و سرخده نیز روبه اتمام است

رئیس اداره گاز شهرستان دماوند اظهار داشت: خوشبختانه عملیات گازرسانی به پنج روستا در سطح این شهرستان در حال اجرا و رو به اتمام است؛ اما در دهه مبارک فجر، شاهد افتتاح و بهره‌برداری از پروژه گازرسانی به روستای کلاک مشهد می‌باشیم.

مهری افزود: گازرسانی به روستاهایی مانند اوچونک و سرخده نیز رو به اتمام است و امیدواریم بتوانیم به‌زودی از آنها بهره‌برداری نماییم.

وی با اشاره به تأمین هزینه‌های گازرسانی توسط منابع داخلی شرکت نفت و گاز خاطرنشان کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون، حدود 50 کیلومتر از حفره‌های خالی مورد توجه قرار گرفته است و در صورت مناسب بودن شرایط آب و هوایی، تا پایان سال، 15 کیلومتر دیگر نیز اجرایی می‌شود.

*نصب یک هزار انشعاب در دستور کار اداره گاز شهرستان دماوند قرار دارد/ ساخت‌وسازها در امر گازرسانی باید تعیین تکلیف شود

رئیس اداره گاز شهرستان دماوند تأکید کرد: همچنین نصب 500 انشعاب در سطح شهرستان دماوند، از دیگر فعالیت‌های این نهاد خدمت‌رسان در سال جاری بوده است و یک هزار انشعاب دیگر نیز با اجرایی شدن قرارداد با پیمانکار، نصب می‌شود.

مهری تصریح کرد: یکی از مشکلات عمده‌ای که اداره گاز با آن روبه‌روست، منع واگذاری به اراضی فاقد کاربری و کاربری‌های زراعی و باغی می‌باشد؛ به این ترتیب متأسفانه 500 متقاضی داریم که علی‌رغم شبکه‌گذاری توسط اداره گاز در برخی مناطق، به دلیل مواردی اعم از ساخت‌وساز خارج از بافت و یا عدم تأیید اداره جهاد کشاورزی، امکان گازرسانی به آن‌ها وجود ندارد؛ لذا باید در درجه اول، این ساخت‌وسازها تعیین تکلیف شوند.

وی همچنین با تأکید بر رعایت ایمنی و توجه به تأسیسات زیرزمینی گفت: این تأسیسات، اموال عمومی مردم هستند و به آن‌ها تعلق دارند؛ لذا نهادهای مختلف موظفند تا در صورت عملیات حفاری، نهایت دقت در آن را داشته باشند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا