ترامپ: همه از اتحادیه اروپا خارج می‌شوند/ سیاست‌های مهاجرتی مرکل اشتباه است/ انتقاد دوباره از ناتو

رئیس جمهور منتخب آمریکا در اولین مصاحبه با یک رسانه انگلیسی، سیاستهای آنگلا مرکل را به باد انتقاد گرفت و گفت که همه بالاخره از اتحادیه اروپا خارج می‌شوند.
به گزارش پایگاه خبری تارود دماوند، دونالد ترامپ رئیس جمهور منتخب آمریکا در اولین مصاحبه خود با یک رسانه انگلیسی از اقدام بریتانیایی‌ها در خروج از اتحادیه اروپا تمجید کرد و گفت که همه دوست دارند هویت خودشان را داشته باشند.

وی گفت: رای بریتانیا به خروج از اتحادیه اروپا یک اقدام بزرگ بود. من فکر می‌کنم بریتانیا بسیار باهوش بود که رای به خروج داد.

ترامپ که 5 روز دیگر سکان هدایت کاخ سفید را بر عهده می‌گیرد افزود: همه کشورها می‌خواهند هویت خودشان را داشته باشند و بریتانیا نیز همینطور.

ترامپ در این مصاحبه که در نیویورک و در برج ترامپ انجام شده همچنین از ناتو و سیاست‌های مهاجرتی آنگلا مرکل صدر اعظم آلمان شدیدا انتقاد کرد.

ترامپ در پاسخ به سوالی راجع به برقراری توافق تجاری میان دو کشور گفت: برگزیت بالاخره اتفاق می‌افتاد و اتفاق هم افتاد. من تصور می‌کنم این یک اقدام بزرگ بود و من با لندن توافق تجاری خواهم کرد. اوباما پیش از این گفته بود اگر بریتانیا به برگزیت رای مثبت بدهد در توافقات تجاری در ته صف خواهد بود.

ترامپ در ادامه افزود: مرکل مهمترین رهبر اروپایی است. اگر به اتحادیه اروپا نگاه کنید آن مانند یک خودرو برای آلمان است.

وی همچنین سیاست‌های مهاجرتی مرکل را کاملا اشتباه خواند و گفت: مهم نیست آدمها همه اشتباه می‌کنند!

ترامپ در این مصاحبه نیز بر اظهارات قبلی خود درباره سازمان پیمان آتلانتیک تاکید کرد. وی گفت: من خیلی وقت پیش نیز گفته بودم که ناتو مشکلاتی دارد و این یک سازمان کهنه و منسوخ است. اینها کاملا درست است. یکی اینکه این ساختار خیلی وقت پیش طراحی شده و قدیمی است و دیگر اینکه کشورها هزینه‌ای که باید بپردازند را نمی‌پردازند.

منبع: فارس

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا