سرپرست جمعیت هلال احمر شهرستان دماوند خبر داد؛

آماده‌سازی اتاق عملیات پایگاه امداد و نجات چناران شهرستان دماوند

سرپرست جمعیت هلال احمر شهرستان دماوند گفت: برای آمادگی بیشتر و پاسخ‌گویی سریع‌تر به حوادث، اتاق آماده عملیات در پایگاه امداد و نجات چناران شهرستان دماوند در حال آماده‌سازی است.

به گزارش پایگاه خبری تارود دماوند، سعید طاهری اظهار کرد: با توجه به دستور معاونت امداد جمعیت هلال احمر استان تهران مبنی بر تهیه اتاق آماده عملیات در پایگاه‌های امداد و نجات پس از جلسات متعدد بر آن شدیم تا نخستین شعبی در استان تهران باشیم که این اتاق را آماده می‌کنیم.

وی ادامه داد: با هماهنگی‌های لازم با واحد امداد و نجات شهرستان دماوند و با همکاری نجاتگران داوطلب، یکی از اتاق‌های پایگاه امداد و نجات چناران شهرستان دماوند را به اتاق آماده عملیات تبدیل کردیم.

سرپرست جمعیت هلال احمر شهرستان دماوند در خصوص اتاق آماده عملیات تصریح کرد: این اتاق ویژه عملیات‌های امداد و نجات است و باعث می‌شود تا ضمن آماده بودن همیشگی نجاتگران، به عملیات‌ها سرعت بخشیده شود.

طاهری ادامه داد: در این اتاق وسائل تخصصی امداد و نجات قرار خواهد گرفت و علاوه بر این تجهیزات، نجاتگران از تجهیزات انفرادی که مربوط به عملیات‌ مختلف است را به راحتی در دسترس دارند.

وی گفت: به محض اعلام حادثه زنگ خطر اتاق آماده عملیات به صدا در می‌آید و نجاتگران در اسرع وقت با لوازم مخصوص آماده آن عملیات خواهند شد.

سرپرست جمعیت هلال احمر شهرستان دماوند اضافه کرد: با این روش سرعت بخشیدن به انجام عملیات که یکی از اصول مهم جمعیت هلال احمر است، عملی خواهد شد.

طاهری بیان کرد: افتخار داشتیم میزبان معاونت امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان تهران جهت بازدید اتاق آماده عملیات باشیم و ایشان نظر مثبتی به عنوان نخستین پایگاهی که در سطح استان تهران این اقدام را کرده، داشت.

سرپرست جمعیت هلال احمر شهرستان دماوند خاطرنشان کرد: درصدد هستیم پس از اتمام اتاق آماده عملیات در پایگاه امداد و نجات چناران، در پایگاه امداد و نجات آبعلی هم اتاق آماده عملیات را راه‌اندازی کنیم.

منبع: فارس

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا