گزارش اعتراضی-انتخاباتی یک پدر و پسر از تشییع مرحوم هاشمی/ «برجام» حق را از باطل جدا کرد!

عضو ارشد حزب کارگزاران سازندگی می‌گوید هر اصولگرایی که با ناطق نوری نیست، افراطی و پرخاشگر است!

به گزارش پایگاه خبری تارود دماوند به نقل از مشرق، خوانشی روزانه در لابه‌لای اخبار و مطالب رسانه‌های کشور است. ما درباره این خوانش البته تحلیل‌ها و پیشینه‌هایی را نیز در اختیار مخاطبان محترم می‌گذاریم…

چه کسی می‌خواهد روحانی را بی‌اعتبار کند؟

«برجام» حق را از باطل جدا کرد!

محمدرضا خبّاز، از فعالان اصلاح‌طلب و استاندار سمنان، اخیراً طی یادداشتی در روزنامه آرمان امروز نوشت: برجام حق را از باطل جدا کرد و تعدادی از کشورهای اروپایی امروز دنباله‌روی آمریکا نیستند.

او همچنین گفته است: این روزها نتیجه کار مخالفان دولت با مخالفان نظام یکی شده است. با تخریب قصد بی‌اعتبار جلوه‌دادن دولت را دارند تا از این طریق به اهداف مد نظر خود دست یابند. این دولت با جلوگیری از جنگ و تحریم جلوی منافع نامشروع همین مخالفان را گرفت. عده‌ای حاضر نیستند شرایط‌ جنگی و تحریم از ایران برداشته شود، چون در این شرایط به اشکال گوناگون جیب‌های خود را مملو از دلار می‌کنند. آنها علاقه‌مندند تحریم‌ها ادامه یابد تا بیشتر به منافع عمومی دست‌اندازی کنند.[1]

*در روایتی از پیامبر اسلام(ص) منقول است که فرمودند: حبک للشیء یعمی و یصم…(دوستی تو نسبت به چیزی تو را کور و کر می کند.)

فی‌الواقع معلوم نیست عشق به برجام با برخی چه کرده است که برجام را تا حد «جداکننده حق از باطل» نیز بالا برده و بر آتش انتظارات که مورد اعتراض مقامات دولت یازدهم نیز هست، می‌دمند؟!

آقای استاندار در حالی گفته است کشورهای اروپایی در پسابرجام، دیگر دنباله‌روی آمریکا نیستند که اتفاقاً عدم همکاری بانک‌های اروپایی با دولت آقای روحانی در پسابرجام نشان از عهد ناگسستنی آنها با آمریکا دارد.

ضمن اینکه محض اطلاع ایشان بایستی اشاره کرد که نه تنها کشورهای اروپایی، که عضو غیر اروپایی برجام یعنی کشور «چین» هم مشغول پیروی از آمریکاست و به اذعان اخیر دکتر علی لاریجانی، مانع همکاری بانک‌های خود با دولت یازدهم ایران شده است!

گفته‌اند دولت مانع برجام و تحریم شد…

اولا هیچ تحریم تأثیرگذاری در پسابرجام به صورت تأثیرگذار و ملموس برای مردم لغو نشده است.

ثانیاً تحریم‌های آمریکا علیه ایران در پسابرجام به گواه خود مقامات آمریکایی زیادتر شده است.

و ثالثاً تحریم‌های قدیمی نیز در پسابرجام مورد «تمدید» قرار گرفته‌اند.

درباره بحث جنگ نیز اگرچه تاکنون هزاران بار پاسخ این شبهه در رسانه‌ها منتشر شده اما فی‌الحال اینکه پیر و جوان در ایران اسلامی می‌دانند که اگر دشمنی به ایران حمله نمی‌کند، صرفاً به دلیل توانمندی دفاعی بازدارنده نظام اسلامی است.

و البته دشمن هم مثل برخی در داخل ایران، تا آن اندازه به برجام خوشبین نیست که بخواهد بر اساس آن، طرح براندازی نظامی ایران را در صورت امکان وقوع، لغو کند!

این در حالی است که وزیر دفاع کشورمان نیز اخیراً اشاره کرد که احتمال برخورد نظامی با آمریکا در خلیج فارس همچنان وجود دارد.

درباره بحث «کاسبان تحریم» نیز که مورد اشاره آقای خبّاز قرار گرفته است اشاره به نامه فتنه‌گران به آمریکا در سال 88 برای تأکید تلویحی بر تحریم ایران و نامه اخیر 30 عنصر اپوزیسیون (که چهره‌های جریان خاص بر اقناع آنها تأکید داشته‌اند!) به ترامپ برای تحریم ایران کافیست…

آقای استاندار در حالی اشاره می‌کند که مخالفان دولت قصد بی‌اعتبار کردن دولت را دارند که اتفاقاً به نظر می‌رسد این عشّاق برجام هستند که با خوب‌نمایی از یک توافق کم‌دستاورد و بالا بردن انتظارات از دولت، خود، دست به این کار زده‌اند.

گزارش اعتراضی_انتخاباتی یک پدر و پسر از تشییع مرحوم هاشمی

«حمیدرضا جلایی‌پور» از فعالان سیاسی اصلاح‌طلب، روز سه‌شنبه گذشته و همزمان با مراسم تشییع مرحوم هاشمی، طی یادداشتی در صفحه اول روزنامه شرق، نوشت: «آقای ناطق‌نوری در ٢٠ سال گذشته‌ نشان داد جدا توانایی‌هایی دارد و اشتباهات تندروهای آن سوی قدرت را انجام نداد. حتی در دوره احمدی‌نژاد که شخص او و خانواده‌اش در معرض توهین بودند، از کوره در نرفت و بزرگوارانه با چنین مسائلی مواجه شد. به باور من سبک سیاسی او و حسن روحانی بیش از دیگران به سبک آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی شباهت دارد»!

او همچنین تصریح می‌کند: همه گروه‌ها در مراسم آقای هاشمی ابراز همدردی می‌کنند، سرمایه اجتماعی مهمی در حال شکل‌گیری است، اما «مردم‌انگیزان» مخالف‌اند و این در حالی است که همدردی مردم با فوت او، جامعه ایران را به‌ویژه برای انتخابات سال آینده گرم خواهد کرد.[2]

در همین حال، شبکه منطقه‌ای «الجزیره» نیز در مطلبی پیرامون تشییع مرحوم هاشمی، به گزارش «محمدرضا جلایی‌پور» فرزند حمیدرضا از این مراسم اشاره کرد.

جلایی‌پور پسر، در این گزارش که آنرا در صفحه توییتر خود منتشر کرده است، فیلمی را از صحنه شعار دادن چند نفر در حاشیه مراسم تشییع مرحوم هاشمی پخش می‌کند.[3]

او در این پست توییتری همچنین از هشتگ «همه آمدیم»! استفاده کرده است.

*بایستی اشاره کرد که شبکه الجزیره شاید بدون هماهنگی با فرزند جلایی‌پور، تصاویر مغرضانه وی از حاشیه مراسم تشییع مرحوم هاشمی را منتشر کرده اما گزینه سوء ظن تقویت می‌شود هنگامیکه بدانیم اولاً حمایت الجزیره از فتنه سال 88 ایران، غیر قابل انکار است و ثانیاً محمدرضا جلایی‌پور نیز از دستگیری‌های فتنه 88 بوده است.

گزارش‌های این پسر و پدر اصلاح‌طلب درباره مرحوم هاشمی و مراسم تشییع وی محل تأمل جدیست…

صحبت از جانشینان سیاسی مرحوم هاشمی در حالیکه هنوز پیکر وی دفن نشده و اشاره به تأثیر این درگذشت بر انتخابات آینده، متأسفانه پیام‌های خوبی را به ذهن متبادر نمی‌کند. (ضمن اینکه تحلیل جلایی‌پورِ پدر و میراثی که به عنوان یک اصلاح‌طلب به آن دلبسته است نیز بنا به دلایل مختلفی صحیح نیست و اسلوب تحقق را هم ندارد!)

تأکید بر زنده بودن چیزی به نام جنبش سبز در گزارش تصویری جلایی‌پور پسر و اظهار به تأثیرگذاری رسوبات فتنه سال 88 و عناصر معارض مردم و نظام بر مراسم تشییع مرحوم هاشمی نیز حاوی قصدی و نیتی آشکار است که قضاوت درباره آنرا بایستی بر عهده مردم گذاشت.

برای آگاهی مخاطبان محترم لازم به توضیح است که در فیلم منتشر شده بوسیله جلایی‌پورِ پسر، هیچیک از مردم حاضر در تصویر در حال شعار دادن نیستند و فقط صدای شعار دادن چند نفر به گوش می‌رسد!

گفتنیست، جلایی‌پور پسر چندی قبل طی مقاله‌ای در روزنامه اعتماد و برای نقد اظهارات یک استاد دانشگاه درباره «تجمع عده‌ای در کنار مقبره کوروش»، صحبت‌های جالبی را مطرح کرد که خوانش آنها خالی از لطف نیست.

او نوشته بود:

در تجمعي كه اباذري به آن اشاره مي كند و سال‌هاست تشكيل مي شود (و تبيين علل شكل گيري و رونقش در اين مجال ممكن نيست)، امسال جمعيتي كمتر از ٥٠ هزار نفر شركت داشتند. بر اساس گزارش شاهدان عيني متعدد، از بين اين چند ده هزار نفر تنها حدود پنجاه نفر شعار سر دادند. در همان تجمع اكثر شعارهاي جمعيت فاقد عناصر عرب ستيز بوده است و حتي تعدادي عرب ايراني هم شركت كرده بودند. از قضا امسال شعارهاي افراطي و عرب ستيز در اين تجمع از سال‌هاي گذشته هم به ميزان محسوسي كمتر بوده است. در جامعه‌اي كه دو تا سه ميليون نفر براي شركت در آيين راهپيمايي و زيارت اربعين به عراق سفر مي كنند، 4 ميليون نفر در روز شهادت امام هشتم شيعيان با پاي پياده و وسايل نقليه به مشهد مي روند و بيش از صد هزار نفر براي داربي هاي تهران در ورزشگاه جمع مي شوند و در زمانه اي كه مثلا در كنسرت هاي ستاره هاي موسيقي راك بيش از ٥٠ هزار نفر شركت مي كنند، تجمع كمتر از پنجاه هزار نفر در مراسم شبه آييني، ايران دوستانه و سرگرم كننده بزرگداشتِ شخصيتي ملي و تاريخي – كوروش- در پاسارگاد چندان عجيب و لزوما نشانه ظهور فاشيسم نيست.

جلایی‌پور پسر در همان یادداشت، همچنین درباره دولت احمدی‌نژاد نیز می‌نویسد: در دوره احمدي نژاد، گرچه به اقتصاد ايران و طبقه متوسط لطمه هاي سنگيني وارد شد (اما) وضعيت فقراي ايران بهتر و نابرابري اقتصادي كاسته شد.[4]

ادب مرد بِه زِ دولت اوست…

عطریانفر: اصولگرایانی که با ناطق نوری نیستند «بی‌اخلاق»، «پرخاشگر» و «افراطی»اند!

محمد عطریانفر، از فعالان اصلاح‌طلب در مصاحبه‌ای که با شماره شنبه گذشته روزنامه اعتماد داشته درباره حجت‌الاسلام ناطق نوری می‌گوید: اصولگرايان تندرو شخصيتي چون ناطق نوري را هم به خاطر بي‌اخلاقي هاي سياسي و شرعي از دست داده اند. آقاي ناطق نوري به عنوان يك انسان منصف، جوانمرد و واقع گرا با چنين پديده هايي افراطي همراهي نمي كند. امروز شخص آقاي ناطق علاقه ندارد سرنوشت خود را با اصولگرايان پرخاشگر پيوند بزند. طرح چهره‌هاي متعدد و درجه دوم و سوم آنها ناشي از سرگرداني اصولگرايان است.

عضو ارشد حزب کارگزاران سازندگی همچنین می‌افزاید: او(ناطق) سرنوشت خود را از اصولگرايان افراطي جدا كرده است. به دليل اينكه ظلم فاحشي در حق او شده و مايل نيست مسير گذشته را تكرار كند.[5]

*متأسفانه برخی معاریف جریان سیاسی خاص به هیچ وجه از ادبیات سیاسی و حتی شهروندی درستی و مؤدبانه‌ای درباره منتقدین خود استفاده نمی‌کنند و این صفت به برخی چهره‌های مورد حمایت آنها در دولت نیز سرایت کرده است.

این در حالی است که بایستی هشدار داد جوانترهای اصلاح‌طلب نیز ممکن است این سخیف‌گویی و پرخاشجویی را یاد بگیرند و آینده اردوگاه اصلاحات را با مشکلات عدیده‌ای مواجه کنند.

چه اینکه حکما گفته‌اند: ادب مرد به زِ دولت اوست…

در اشاره به صحبت‌های عطریانفر همچنین بایستی بیان کرد که در مسئله «ظلم» چیزی که بیشتر از همه به ذهن تداعی می‌شود، «ستم و جفای اصلاح‌طلبان در حق مرحوم هاشمی» است. که از قاتل نامیدن ایشان گرفته تا متهم کردن آن مرحوم به دشمنی با اصلاحات و تقلب کردن در نتیجه رأی مردم به ایشان در این پرونده پیدا می‌شود.

حجت‌الاسلام ناطق نوری دچار اختلافی خودخواسته با اصولگرایان است و چند سالیست که به اصلاح‌طلبان نزدیک‌تر شده‌اند. آیا رواست که با وقوع این گزاره کسی مرتکب ابن‌الوقتی بشود و هرچه نسبت ناروا هست به اصولگرایان و چهره‌های ارزشی نظام و انقلاب نسبت بدهد؟!

ضمن اینکه اساساً به نظر می‌رسد حجت‌الاسلام ناطق نوری نیز با این ادبیات سخیف به هیچ وجه موافقتی ندارند.

اصلاح‌طلبان در جریان انتخابات مجلس دهم در اسفندماه گذشته نیز توهین‌های زیادی را به اصولگرایان روا داشتند اما با این وجود در سرجمع کلی انتخابات همچون 15 سال گذشته دچار شکست اکثریتی شدند و به مجلس راه نیافتند.

«اصولگرایان عقل ندارند» و «افراطی» و «فرصت‌طلب» هستند بخشی از این توهین‌ها بود که توسط برخی چهره‌های جریان خاص همچون «عباس عبدی» و دیگران کراراً بیان می‌شد.[6]

منبع: مشرق نیوز

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا