مراسم ترحیم آیت‌الله هاشمی رفسنجانی یار دیرین امام و رهبری در دانشگاه آزاد دماوند برگزار شد+تصاویر

همزمان با ارتحال ملکوتی مجاهد نستوه، یار دیرین و خستگی‌ناپذیر امام (ره) و رهبری حضرت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، مراسم ترحیم یاد و خاطره این بزرگ‌مرد تاریخ با حضور مسئولین شهری و هیات رئیسه، اساتید، کارکنان و دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد دماوند برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری تارود دماوند، در این مراسم که از صبح امروز در محل نمازخانه مجتمع شماره یک دانشگاه آزاد اسلامی واحد دماوند آغاز شد، پس از قرائت قرآن کریم محمود صفری، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد دماوند ضمن عرض تسلیت و گرامیداشت یاد و خاطره این فقید سعید، به بیان ابعاد مختلف شخصیتی و زندگی و منش سیاسی آیت‌الله هاشمی رفسنجانی پرداخت.

وی در آغاز به پیام مقام معظم رهبری اشاره و در ادامه در خصوص شخصیت و سوابق سیاسی و مبارزاتی مرحوم هاشمی رفسنجانی سخن گفت و این پیام را بسیار مهم و شامل مضامین عمیق دانست.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد دماوند با اشاره به حضور حضرت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی به جهت افتتاح پروژه‌های دانشگاه آزاد اسلامی واحد دماوند در این واحد دانشگاهی گفت: دید و نگاه تخصصی وی به مسائل و اشراف هاشمی رفسنجانی به موضوعات بسیار جالب و ستودنی بود.

صفری افزود: تیزهوشی و آینده‌نگری آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در زمینه‌های مختلف نظیر راه‌اندازی دانشگاه آزاد اسلامی در کشور، پیشنهاد ایجاد مترو در تهران و یا طرح‌های بزرگ  نفتی در عسلویه و جنوب کشور از جمله این موارد بود.

وی در ادامه به چهار ویژگی مرحوم هاشمی رفسنجانی از دید حجت‌الاسلام‌والمسلمین ناطق نوری اشاره و گفت: مرحوم هاشمی رفسنجانی اهل ریا و دورویی نبود، صراحت لهجه داشت و با استقامت و صبور بود و برای حفظ نظام و انقلاب، از خود گذشتگی و ایثار فراوان داشت.

همچنین علاقه و عشق وافر آیت‌الله هاشمی رفسنجانی به رهبری معظم انقلاب و همراهی با ایشان از سال‌های قبل از جمله سخنانی بود که رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد دماوند به آن پرداخت و تاکید کرد: آیت الله هاشمی گفته بود «بر سر دو چیز معامله نخواهم کرد؛ جمهوری اسلامی و آیت‌الله خامنه‌ای».

صفری همچنین به بیان خاطراتی از دیدارهای حضوری خود با آیت‌الله هاشمی رفسنجانی و چگونگی حضور وی در دانشگاه پرداخت. سپس به سخنرانی‌های آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در دوران مبارزه در انجمن کاوش‌های علمی و دینی شهر دماوند اشاره نمود.

لازم به ذکر است این مراسم با تلاوت آیاتی از کلام الله مجید توسط حجت مداحی و محمد کرمانی آغاز و با مداحی قاسم رضایی ذاکر اهل بیت (ع) و اقامه نماز جماعت خاتمه یافت.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا