در سومین نشست ستاد مدیریت بحران شهرستان دماوند مطرح شد؛

تخصیص زمین به منظور ایجاد پد هلی‌کوپتر امداد در آبسرد و کیلان/ کلنگ‌زنی پروژه ساماندهی آب‌های سطحی بلوار آیت‌الله خامنه‌ای گیلاوند در دهه مبارک فجر

در سومین نشست ساماندهی و مدیریت بحران شهرستان دماوند با حضور جمعی از مسئولان در محل فرمانداری، به وضعیت اجرایی شدن مصوبات قبلی و عملکرد ادارات مختلف این شهرستان پرداخته شد.

به گزارش پایگاه خبری تارود دماوند، رئیس ستاد مدیریت بحران شهرستان دماوند، با توجه به موضوع جانمایی پد هلی‌کوپتر امداد در آبسرد و کیلان اظهار کرد: با توجه به برگزاری جلسه مدیریت بحران در شهرداری آبسرد، تصمیمی مبنی بر انجام مکاتباتی با اداره اوقاف شهرستان و تخصیص و تصرف زمینی به این منظور در شهر آبسرد اتخاذ گردید.

جعفر نورمحمدی افزود: در منطقه کیلان نیز با توجه به بازدیدهای صورت گرفته، زمینی که در روستای زیارت به منظور پد هلی‌کوپتر در نظر گرفته بود، مورد تأیید معاون مدیر کل و اداره هلال احمر قرار نگرفت؛ به این ترتیب، دو محل در نظر گرفته شده است که در صورت عدم مشکل مالکیت، کمیته امنیت پرواز تأیید نهایی را در این‌باره انجام می‌دهد.

وی از تخصیص زمین فوتبال قدیم کیلان به منظور ایجاد پارک اضطراری، سوله بحران و پد هلی‌کوپتر امداد خبر داد.

رئیس ستاد مدیریت بحران شهرستان دماوند با اشاره به اهمیت موضوع ذخیره سوخت در شهر آبسرد، گفت: با توجه به ضرورت ذخیره سوخت در مواقع اضطراری، جایگاهی در منطقه آبسرد در نظر گرفته شده است که به صورت ثابت توانایی ذخیره پنج هزار لیتر نفت سفید را دارد تا در شرایط اضطرار مورد استفاده قرار گیرد.

همچنین رئیس اداره برق شهرستان دماوند نیز از تخصیص هفت میلیارد و ششصد میلیون ریال، به منظور ایجاد پست توزیع شبکه برق‌رسانی ویژه آتش‌نشانی آبعلی و مسیر رودهن خبر داد.

*کلنگ‌زنی پروژه ساماندهی آب‌های سطحی بلوار آیت‌الله خامنه‌ای گیلاوند در دهه مبارک فجر 

جانشین ستاد مدیریت بحران شهرداری دماوند، با اشاره به ضرورت رسیدگی و تعیین تکلیف بلوار آیت‌الله خامنه‌ای گیلاوند اظهار کرد: از ابتدای پل شلمبه تا محدوده مسکن مهر، در محدوده قانونی خدمات شهری قرار دارد و با توجه به عدم وجود کمربندی، بار ترافیکی سنگینی را بر دوش دارد.

سید کمال سادات افزود: شهرداری دماوند در زمینه هدایت آب‌های سطحی، خدمات خوبی ارائه نموده است که جدول‌گذاری جاده مشا از این دست اقدامات است؛ در خصوص بلوار آیت‌الله خامنه‌ای گیلاوند نیز تعیین تکلیف شده و در دهه مبارک فجر، شاهد کلنگ‌زنی و رسیدگی به این موضوع می‌باشیم.

وی با اشاره به تمهیدات شهرداری دماوند در خصوص ستاد برف‌روبی تأکید کرد: شهرداری دماوند در سال جاری، دوه هزار و ۳۰۰ تن نمک و ۶۵۰ تن شن خریداری نموده است؛ همچنین ۲۰ خودروی مجهز برف‌روب و هشت دستگاه پشتیبانی به این منظور به ارائه خدمات می‌پردازند.

*افتتاح پروژه سیستم روشنایی جاده‌ای محدوده جابان در دهه مبارک فجر

گفتنی است در این نشست شهرداری‌های رودهن و کیلان نیز به بیان مشکلات خود در خصوص برف‌روبی در فصل بارش پرداختند؛ همچنین با توجه به مصوبات جلسه قبل، بحث علمیات نصب سیستم روشنایی جاده‌ای در محدوده جابان نیز مورد بررسی قرار گرفت و با انجام مراحل قانونی و تیرگذاری‌ها، در دهه مبارک فجر شاهد افتتاح آن می‌باشیم.

از دیگر مسایل مورد بحث در این نشست، گازرسانی به ساختمان آتش‌نشانی آبعلی بود که بنا بر گفته رئیس اداره راه و شهرسازی رودهن، این امر با توجه به موضوع حریم جاده، با مخالفت استان مواجه گردیده و نیاز به طرح توجیهی دارد.

همچنین با توجه به لزوم استفاده از زنجیر چرخ در روزهای برفی، برگزاری کلاس آموزشی به رانندگان و سرویس‌های مدارس توسط پلیس راهور مطرح و تصویب گردید.

setad-bohran1جلسه مدیریت بحران شهرستان دماوند

خبرنگار: سپیده تقی بخشی

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا