پنج میلیون وام به کارآفرینان می‌دهند و آن را جزو آمار اشتغال محاسبه می‌کنند!/ میزان تقاضای کار دلیل روشنی برای میزان بیکاری در جامعه است

نماینده مردم سنقروکلیایی در مجلس شورای اسلامی گفت: تقاضای کار و وجود افراد بیکار فراوان در جامعه همه دال براین است که آمارهای دولت در زمینه اشتغال با واقعیت هم خوانی ندارد.

 به گزارش پایگاه خبری تارود دماوند،  حجت الاسلام سید جواد حسینی کیا، در گفتگو با مرصاد، با اشاره به آمارهای ارائه شده از سوی دولت در خصوص بهبود وضعیت اشتغال در کشور، اظهار داشت: یکی از مشکلاتی که در کشور وجود دارد موضوع آمارهایی است که گاهی با آنچه در واقعیت مشاهده می کنیم متفاوت است.

حسینی کیا با اشاره به چگونگی آمارهای ارائه شده، افزود: بطور مثال کسی که وام می گیرد آن را در نظام آماری شغل محسوب می کنند در حالی که این ارتباطی با ایجاد شغل ندارد مثلا به اشخاص ۵ میلیون تومان وام قالی بافی می دهند و آن را طوری در محاسبات خود قرار می دهند که اگر هزار نفر بافنده وام گرفته باشند به این معنا است که هزار شغل ایجاد شده اما در واقع این گونه نیست.

نماینده مردم سنقروکلیایی در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: تقاضای کار و وجود افراد بیکار فراوان در جامعه همه دال براین است که در واقع آمارهای دولت با واقعیتی که مشاهده می شود هم خوانی ندارد.

حجت الاسلام حسینی کیا با بیان اینکه برنامه های اقتصادی دولت توفیقی نداشته است، گفت: با مشاهده سفره مردم، تعداد بالای بیکاران و افراد جویایی کار که در واقع نوعی نارضایتی اجتماعی را بدنبال دارد، میبینیم که دولت هیچ موفقیتی در عرصه اقتصادی و بهبود وضعیت اشتغال نداشته است.

منبع: راه دانا

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا