رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان دماوند:

خیران شهرستان دماوند تاکنون بیش از ۱۱۲ میلیون تومان زکات پرداخت کردند

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان دماوند گفت: خیران شهرستان دماوند از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از یک میلیارد و ۱۲۰ میلیون ریال زکات به این نهاد در جهت کمک به نیازمندان پرداخت کردند.

به گزارش پایگاه خبری تارود دماوند، مهدی شعبانی در همایش زکات با بیان اینکه کمیته امداد مسئولیت جمع‌آوری زکات و امورات آن را برعهده دارد و رونق و پیشرفت این فریضه الهی نشان‌دهنده تلاش و همت روحانیون، مبلغان و عاملان زکات است اظهار کرد:: تاکنون امروز بیش از یک میلیارد ۱۲۰ میلیون ریال زکات در سطح شهرستان جمع‌آوری شده است که پیش‌بینی می‌کنیم این رقم تا پایان سال افزایش یابد.

دبیر شورای زکات شهرستان دماوند با اشاره به جمع‌آوری این مبلغ برای معیشت محرومان افزود: زکات باید بر مبنای ۶۰ به ۴۰ هزینه و مصرف شود، به این معنا که ۶۰ درصد از این درآمد صرف امور نیازمندان مانند معیشت، کارگشایی، جهیزیه و ۴۰ درصد آن صرف پروژه‌های عمرانی شود که این درصد با توجه به ضروریات شهرستان، صرف امور محرومان شده است.

همچنین حجت‌الاسلام‌والمسلمین فتاح دماوندی، امام‌جمعه شهرستان دماوند، با بیان ضرورت اتکا به آیات و روایات قرآنی و سیره اهل‌بیت در ترویج زکات گفت: شرط قبولی نماز، پرداخت زکات است و میزان جذب آن، به همت روحانیون برای اطلاع‌رسانی به کشاورزان، باغداران و دامداران منطقه بستگی دارد.

علاوه بر این، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید صالح یاسینی، رئیس ستاد احیای زکات استان تهران در این همایش بیان کرد: زکات در لغت به معنای پاکی است؛ در روایات آمده که پرداخت زکات موجب وفور نعمت و اموال و همچنین موجب رونق در کشاورزی و کسب و کار می‌شود.

شایان‌ذکر است، در این همایش که با همکاری جهاد کشاورزی شهرستان دماوند برگزار گردید، مقامات استانی، کمیته امداد استان تهران و ۱۱۰ نفر از روحانیان و عاملان زکات نیز حضور داشتند و در پایان از عاملان و رابطان زکات شهرستان، با اهدای لوح تقدیر و هدیه‌ای به رسم یادبود تقدیر شد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا