شهردار دماوند خبر داد؛

افتتاح ساختمان ناحیه شهرداری در منطقه مشاء در دهه فجر امسال/ ایجاد کانال‌های فاضلاب برای رفع آبگرفتگی در گیلاوند

شهردار دماوند از افتتاح ساختمان ناحیه شهرداری در منطقه مشاء در دهه فجر امسال و تمهیدات لازم برای رفع آبگرفتگی در منطقه گیلاوند با ایجاد کانال‌های فاضلاب خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تارود، عباس صفری درباره ساماندهی پسماندها اظهار کرد: محل دپوی زباله‌ها از حالت غیربهداشتی خارج شده و کار بسیار مهمی را شهرداری دماوند با تأسیس شرکت پسماند بین دو شهرستان دماوند و پردیس در منطقه گندک انجام داده است؛ باسکول در گندک نصب شده و کارخانه بازیافت در حال احداث است.

شهردار دماوند احداث بازار میوه‌ و تره‌بار و مجمع فرهنگی و تجاری معلم در کنار دانشگاه آزاد اسلامی را از جمله پروژه‌های خوب حوزه سرمایه‌گذاری دماوند عنوان کرد و گفت: همچنین طراحی و کلنگ‌زنی پایانه درون‌شهری نیز با امکاناتی چون ساماندهی ایستگاه‌های تاکسی و پارکینگ خودروها از دیگر پروژه‌های حوزه سرمایه‌گذاری در این شهر است.

صفری در خصوص ساخت هتل نیز تصریح کرد: طراحی ساخت هتل انجام شده و موافقت اصولی سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری را کسب کردیم و سرمایه‌گذار نیز مشخص شده و امیدواریم هر چه زودتر مرحله عملیات اجرایی آن آغاز شود.

وی با بیان اینکه بهسازی جاده مشاء به عنوان یکی از مناطق قوی دماوند انجام شده است، بیان کرد: امروز مشاء در حال تبدیل‌شدن به منطقه‌ای قوی است که شهرداری به همین منظور، در حال ساخت ساختمان ناحیه شهرداری و آتش‌نشانی در این منطقه است که درصدد هستیم تا دهه مبارک فجر امسال به بهره‌برداری برسد.

شهردار دماوند با اشاره به اینکه پارک دیگری در کنار اداره گاز و ورودی شهر دماوند در حال احداث است، افزود: تلاش می‌کنیم که با انجام درختکاری در ورودی شهر بتوانیم بدان هویت دهیم؛ بهسازی و بازگشایی خیابان فارابی در منطقه جیلارد در جهت کاهش بار ترافیکی بلوار آیت‌الله خامنه‌ای گیلاوند از دیگر فعالیت‌های این شهرداری است.

صفری گفت: درصدد هستیم که تمام مشکلات و معضلاتی که شهر درگیر آن است را گام‌به‌گام برطرف کنیم؛ یکی دیگر از معضلات منطقه گیلاوند، وجود آب‌گرفتگی در نقطه جنوبی این منطقه است که آب سطحی تمام شهرک‌ها و خیابان‌های شمالی به سمت جنوب حرکت می‌کند که بر همین اساس، راه‌های زهکشی آب در این نقطه پاسخ‌گوی نیست.

وی اضافه کرد: به همین جهت، فکر اساسی کردیم که با ایجاد کانال‌های زیرزمینی فاضلاب مشکل آب‌گرفتگی معابر گیلاوند در هنگام بارندگی را رفع و این موضوع را به شرایطی مطلوب نزدیک کنیم.

منبع: فارس

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا