شبکه‌های ماهواره‌ای اتحاد مسلمان را نشانه گرفته‌اند

امام جمعه موقت رودهن با اشاره به ایجاد شبکه‌های ماهواره‌ای مختلف توسط انگلستان گفت: این شبکه‌ها درصددند اتحاد مسلمانان را برهم بزنند از این‌رو نگاه کردن به این شبکه‌های ماهواره‌ای گناه محسوب است.

به گزارش پایگاه خبری تارود دماوند، حجت‌الاسلام و المسلمین محمدابراهیم سراج در خطبه‌های عبادی- سیاسی نماز جمعه این هفته در بخش رودهن ضمن تبریک فرا رسیدن سالروز ولادت حضرت خاتم‌الانبیا(ص) و امام جعفرصادق(ع) اظهار داشت: رسول گرامی اسلام موحد بودند و در این مسئله بین اهل‌سنت و تشیع هیچ اختلافی نیست و منابع دینی بر آن تصریح دارند.

وی افزود: وقتی مکه و مسجد‌الحرام در سیطره مشرکان بود، پیامبر مکان دیگری را برای بیتوته خویش انتخاب می‌کند که در همان مکان به پیامبری مبعوث می‌شوند.

امام جمعه موقت رودهن ادامه داد: ولادت و بعثت آن حضرت در سرزمین حجاز توسط دو پیامبر الهی بشارت داده شده بود و در انجیل اسم پیامبراکرم(ص) وجود داشت است، اما پس از تحریف این کتاب الهی اسم مبارک پیامبر از این کتب حذف شد اما هنوز شواهدی بر بشارت حضرت مسیح بر پیامبر بعد از خود وجود دارد.

 سراج بیان کرد: در روز ولادت نبی خاتم(ص) اتفاقات عجیبی در دنیا رخ داده است  که یکی از آن‌ها لرزیدن ایوان کسری پادشاه ایرانی است که 14 کنگره آن شکست.

وی گفت: خداوند با شکستن این 14 کنگره خواست به پادشاه ایران بگوید که 14 ستون استوار به دنیا خواهند آمد که نخستین آن‌ها حضرت محمد (ص) است و باید بر آنها تکیه کرد.

امام جمعه موقت رودهن اضافه کرد: همزمان با سالروز ولادت حضرت محمد(ص) فرزند بزرگوارشان امام جعفرصادق(ع) به دنیا آمدند که تداوم و گسترش دین پیامبر توسط این امام بزرگوار تحقق پیدا کرد  و ما از این جهت مذهب کامل اسلام را مذهب جعفری  می‌نامیم و وجود نازنین امام زمان(عج) دین اسلام را در سراسر جهان گسترش خواهد داد و پرچم آن را در عالی‌ترین قلل جهان برافراشته خواهد کرد.

سراج آزادی شهر حلب سوریه را به مردم و مدافعان حرم و خانواده شهدا تبریک گفت و بیان کرد: خدا را شاکریم که جانفشانی‌های ملت سوریه و یارانشان جواب داد و تکفیری‌ها با خفت و ذلالت پا به فرار گذاشتند.

وی با بیان اینکه در جریانات مقاومت، دیپلماسی مقاومت جواب داده  است تصریح کرد: زد و بندهای فریب‌کاران جبهه استکبار گاهی  آشکارا و گاهی در خفا انجام می‌شود و امروز مقاومت  است که می‌تواند جهان اسلام را به نقطه عظمت و سر افرازی برساند.

امام جمعه موقت رودهن با اشاره به هفته وحدت خاطرنشان کرد: اختلافاتی در تاریخ سنی و شیعه در خصوص میلاد حضرت رسول(ص) بوده و طبق ابتکار حضرت  امام (ره) از تاریخ مدنظر سنی تا تاریخ مدنظر شیعه هفته وحدت نام  گرفت تا مسلمانان در کنار هم باشند و نقاط مشترک یکدیگر را از جمله قرآن کریم را به دنیا معرفی کنند.

photo_2016-12-16_21-18-57

سراج ادامه داد:  یکی دیگر از نقاط مشترک شیعه و سنی، وجود مبارک حضرت محمد(ص) است که هم تشیع و هم اهل تسنن آن را قبول دارند که سرور و اشرف همه انبیا است و باید در کنار یکدیگر در برابر جهان کفر و شرک متحد شویم همانا که قرآن کریم ما را امت واحده می خواند و در سوره های مختلف به آن اشاره شده است.

وی به مسئله تفرقه‌انگیزی دشمنان میان شیعه و سنی اشاره کرد و گفت: در این گروه‌های افراطی وجود دارند که تلاش می‌کنند به مقدسات اهل تسنن توهین کنند و این یک خط استعماری است که قصد برهم زدن اتحاد شیعه و سنی را دارند و توسط انگلیسی‌ها برنامه‌ریزی شده است  که کتاب‌های اهانت‌آمیز هم  بر علیه اهل سنت نوشته‌اند.

امام جمعه موقت بخش رودهن تأکید کرد: شبکه‌های مختلف ماهواره‌ای توسط کاخ‌نشینان در انگلستان ایجاد شده تا بتوانند اتحاد مسلمانان را برهم بزنند که حتی نگاه کردن به این شبکه‌های ماهواره‌ای گناه محسوب می‌شود چه برسد به اجرای اهداف آنها که قصد ثروت‌اندوزی از این راه و تفرقه در بین مسلمانان است.

سراج اضافه کرد: دولت عربستان سرمایه جهان اسلام را در اختیار گرفته و بر علیه  اسلام استفاده می‌کند و از طریق وهابیت با شعار مشرک بودن شیعه در تلاش است که شیعه‌ها را از بین ببرد و حتی به نوزاد شیعه هم رحم نمی‌کنند تا به خیال خود به بهشت بروند.

وی در پایان تصریح کرد: امیدواریم اختلافات موجود شیعه و سنی از بین برود و همه با هم و درکنار هم بر علیه ظلم و ستیز و کفر و استبداد بایستیم و ریشه آن را بخشکانیم.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا