300 مورد گزارش تخلفات ساختمانی در رودهن به جهاد کشاورزی اعلام شد

بخشدار رودهن گفت: در سال جاری تا کنون 300 مورد گزارش تخلفات ساختمانی به جهاد کشاورزی اعلام و چون در حریم شهر بوده اند رونوشت آن برای اقدامات قانونی به شهرداری اعلام شده است.

به گزارش پایگاه خبری تارود دماوند، رضا طاهرخانی در جلسه جلوگیری از ساخت و سازهای غیر مجاز بخش رودهن که با حضور فرماندار شهرستان، دبیر ستاد ساخت و ساز استانداری تهران و رئیس دادگستری رودهن و دیگر مسئولان در سالن جلسات شهیدان سجادیان بخشداری برگزار شد گفت: جلوگیری از ساخت و سازهای غیر مجاز از مهمترین برنامه های بخشداری است و در اولویت قرار دارد.

وی گفت: در سال جاری با دستور مقام قضایی برای بیش از 100 هزار مترمربع از اراضی سطح بخش رودهن که مورد تغییر کاربری و یا تصرف قرار گرفته بودند حکم صادر و آزاد سازی شده اند.

طاهرخانی با بیان اینکه گشت های مشترک منابع طبیعی، جهاد کشاورزی، راه و شهرسازی، شهرداری ها و بخشداری با نظارت نیروی انتظامی و دادگستری به طور مرتب در حال اجرا است گفت: سالهای گذشته ساخت و سازهای غیرمجاز در سطح بخش رودهن به شدت افزایش داشت ولی با وجود گشت های منظم، تقریبا به صفر رسیده است.

بخشدار رودهن اضافه کرد: با توجه به اینکه بخش رودهن ازآب و هوای مناسب و همچنین امتیاز نزدیکی به تهران برخوردار است مورد توجه خوش نشینان که اکثرا تهرانی هستند قرار گرفته است و همین مورد باعث شده تا برخی افراد سودجو به بهانه کسب درآمد های هنگفت اقدام به فروش زمین های کشاورزی و زارعی خود نمایند.

وی اظهار داشت: متاسفانه اکثر خریداران زمین های زراعی و کشاورزی اطلاع کافی از قوانین و مقررات ندارند و اقدام به ساخت و ساز در این زمین ها که فقط کاربری کشاورزی و زراعی و باغی دارند، غیر قانونی است .

طاهرخانی گفت: بارها از طریق رسانه های مختلف کشوری، استانی، محلی و غیره اطلاع رسانی شده است که هر گونه تغییر کاربری در زمین های کشاورزی غیر قانونی است و با افراد متخلف که اقدام به دیوار کشی، محصور نمودن زمین و ویلا سازی در آن زمین می کنند برخورد خواهد شد همچنین علاوه بر تخریب ملک به عنوان متخلف به مراجع ضایی معرفی می شوند.

بخشدار رودهن در پایان گفت: افرادی که قصد خرید ملکی را در سطح بخش رودهن دارند قبل از معامله حتما با دهیاری روستای مربوطه و یا بخشداری رودهن در خصوص وضعیت زمین هماهنگ کنند.

منبع: فارس

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا