اعتراض شهروندان رودهنی به راه‌اندازی مرکز توانبخشی و نگه‌داری بیماران روانی مزمن/ بی‌توجهی مسئولان نسبت به اعتراض و درخواست‌های شهروندان

tavan-bakhshiرئیس شورای اسلامی شهر رودهن از اعتراض اعتراض شهروندان رودهنی به راه‌اندازی مرکز توانبخشی و نگه‌داری بیماران روانی مزمن خبر داد و گفت: علی‌رغم اعتراضات شهروندان، اداره بهزیستی شهرستان دماوند تاکنون به درخواست مردم توجهی نداشته و مقرر گردیده است تا ظرف روزهای آینده، این مرکز توانبخشی در خیابان شهید بهشتی رودهن راه‌اندازی شده و شروع به فعالیت نماید.

کوروش حنیفی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تارود دماوند، در ارتباط با اعتراض مردم نسبت به راه‌اندازی مرکز توانبخشی و نگه‌داری بیماران روانی مزمن در خیابان بهشتی شهر رودهن اظهار کرد: درخواست و اعتراض مردم، کاملا منطقی است و این مراکز باید در حاشیه شهر و دور از مکان‌های مسکونی راه‌اندازی شود تا بیماران اعصاب و روان، کمتر درمعرض آسیب قرار گیرند.

وی افزود: حدود 2 ماه گذرشته، اعتراضاتی از طرف ساکنان خیابان شهید بهشتی این شهر مبنی بر عدم صدور مجوز مرکز نگهداری بیماران اعصاب و روان در این خیابان و درخواست متوقف کردن این مرکز انجام شد.

رئیس شورای اسلامی شهر رودهن خاطر نشان کرد: مجوز این مرکز، به نام مرکز نگهداری بیماران اعصاب و روان در شرق استان تهران صادر شده است که در حال حاضر، توسط بخش خصوصی در مکان استیجاری در حال راه‌اندازی است.

حنیفی تاکید کرد: با توجه به این که خیابان شهید بهشتی، محل تردد عابران، محل قرار داشتن مدرسه دخترانه، وجود دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودهن و سالن آمفی تئاتر و باشگاه ورزشی دانشگاه است، اهالی نسبت به راه ‌اندازی این مرکز در این خیابان معترض و مخالف‌اند و درخواست‌شان به جا و حق می‌باشد.

وی تصریح کرد: در واقع این مراکز باید خارج از شهر و درحاشیه شهر احداث و راه اندازی شود و متاسفانه راه اندازی این مرکز، تبعاتی به همراه داشته است.

رئیس شورای اسلامی شهر رودهن با اشاره به قانونی بودن مجوز این مرکز گفت: با وجود این که این مرکز توانبخشی و نگه‌داری بیماران روانی مزمن، دارای مجوز قانونی است؛ اما با درخواست شورای اسلامی شهر رودهن مبنی بر نامناسب بودن محل ایجاد آن همراه بوده است و برای ایجاد آرامش و آسایش بیماران، بهتر است که به خارج از شهر منتقل شود.

حنیفی افزود: این در حالی است که علی‌رغم اعتراضات شهروندان، اداره بهزیستی شهرستان دماوند تاکنون به درخواست مردم توجهی نداشته و مقرر گردیده است تا ظرف روزهای آینده، این مرکز توانبخشی در خیابان شهید بهشتی رودهن راه‌اندازی شده و شروع به فعالیت نماید.

گفتنی است رئیس اداره بهزیستی شهرستان دماوند، مجوز این مرکز را قانونی اعلام نموده و تنها راه متوقف شدن آن را، دستور فرمانداری این شهرستان عنوان کرده است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا