زینب (س) پدیدآورنده جلد دوم کتاب عاشورا است/صحبت‌های اخیر مقام‌های آمریکایی نشان داد، مقاومت تنها راه نجات است

امام‌جمعه شهرستان دماوند با اشاره به اینکه اگر عاشورا دو جلد باشد، جلد دوم آن را زینب (س) پدید آورده است، گفت: صحبت‌های جان کری مبنی بر عدم‌حمایت از سوریه برای لغو تحریم‌ها، نشان از این دارد که تنها راه نجات، مقاومت است.

امام جمعه دماوند؛ نماز جمعه دماوند

به گزارش پایگاه خبری تارود دماوند؛ حجت‌الاسلام‌والمسلمین کاظم فتاح دماوندی در خطبه‌های عبادی سیاسی این هفته نماز جمعه شهر دماوند که با حضور مردم دیار دارالمؤمنین در مصلا نماز جمعه این شهر برگزار شد، با اشاره به اینکه کتاب عاشورا دو جلد دارد، اظهار کرد: جلد اول آن مربوط به قبل عاشورا تا ظهر عاشورا است که مربوط به امام حسین (ع) است و جلد دوم آن مربوط به ظهر عاشورا به بعد تا قیامت است.

وی افزود: اگر زینب کبری (س) و امام سجاد (ع) نبودند، با توجه به تبلیغات عظیم دشمنان کربلا در کربلا می‌ماند و نقش حضرت زینب و سرپرستی حدود 80 زن و فرزند بعد از حادثه عاشورا، بدون آنکه عزت اهل‌بیت (ع) ذره‌ای خدشه‌دار شود، نقش بی‌بدیل این بانو است که تنها پنج تن آل عبا توان تربیت چنین شخصیتی را دارد.
امام‌جمعه دماوند، صبر و شکیبایی حضرت زینب (س)، بی‌نظیر دانست و خاطرنشان کرد: در روایات، صبر را سر پیکره ایمان می‌دانند و این حضرت می‌فرمایند که آن‌قدر صبر می‌کنم تا صبر از صبر من عاجز شود.
فتاح دماوندی، نگاه توحیدی حضرت زینب (س) را عامل کوچک شدن جایگاه دشمن برشمرد و افزود: در آن اوج تمسخر و بی‌رحمی دشمن، ایشان خطاب به یزید و دشمنان می‌گوید که یاد ما را نخواهید توانست محوکنید و امروز بیش از ۲۰ میلیون نفر در تدارک رفتن به کربلا هستند.
وی، ایمان، معرفت و علم حضرت زینب (س) را دیگر ویژگی دختر امیرالمؤمنین برشمرد و تأکید کرد: در حدیثی داریم که حضرت زینب ازلحاظ فصاحت، صبر و بلاغت در بین اهل‌بیت (ع)، نمونه شده است.
امام‌جمعه دماوند خاطرنشان کرد: زمانی که یزیدیان دیدند صحبت‌های حضرت زینب (س)، جمعیت را به خود جذب کرده است، سرها را بر سرنیزه بردند و سوز و درد حادثه را برای اهل‌بیت (ع)، دوچندان کردند.
فتاح دماوندی در بخش دیگری از خطبه‌های خود با اشاره به دیدار رهبر انقلاب با نخبگان، تأکید کردند: این دیدار باید فرهنگ‌سازی شود و به این معنا است که نگاه رهبر به جوانان و نخبگان، نگاه بسیار عمیقی است و به فرموده ایشان، در مقابل فرار مغزها، کشور رکود مغزها وجود دارد و باید از این پتانسیل عظیم، استفاده شود.
وی بابیان اینکه دشمنان، ژن ما نمی‌توانیم را در زمان قاجار و پهلوی، تزریق کردند، تصریح کرد: امام خمینی (ره) و رهبر انقلاب با هدایت ملت در عبور از همه بحران‌ها، شعار ما می‌توانیم ملت ایران را به دنیا نشان دادند و امروز در بسیاری از دانش‌ها در پنج یا ۱۰ کشور اول جهان هستیم.
امام‌جمعه دماوند با اشاره به صحبت‌های اخیر جان کری مبنی بر عدم برداشتن تحریم‌ها در صورت ادامه حمایت ایران در سوریه، تأکید کرد: همان‌گونه که رهبر انقلاب به تعهد آمریکایی‌ها خوش‌بین نبودند، امروز شاهد هستیم که بعد از مسائل مربوط به هسته‌ای و محور مقاومت، به سراغ حقوق بشر و… می‌آیند و تنها راه نجات، مقاومت است.
انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا