قمه‌زنی از غرب وارد ایران شده و حرام است

mohammd reza madihامام ‌جمعه رودهن با بیان اینکه قمه‌زنی از غرب وارد کشور شده، گفت: طبق فتوای تمام مراجع تقلید، قمه‌زنی حرام است و نیروی انتظامی قطعاً مراقب این‌گونه رفتارها که از غرب وارد ایران شده است، خواهد بود.
به گزارش پایگاه خبری تارود دماوند، حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدرضا مدیح با اشاره به ایام تاسوعا و عاشورای حسینی اظهار داشت: در این ایام، تمام هیأت‌ها باید به نماز جماعت توجه خاصی داشته باشند و یاد واقعه کربلا بیفتند که امام حسین (ع)، قبل از دفاع، نماز خود را اقامه کردند و نه‌تنها سالار شهیدان بلکه تمامی اهل‌بیت (ع)، به نماز اول وقت و جماعات تأکید دارند.

وی توصیه‌ای هم برای مداحان داشت و تصریح کرد: مداحان مراقب باشند از نوحه‌های با محتوای منفی پرهیز کنند و محتوای نوحه‌ها باید حسینی باشد و از آهنگ‌های مشکل‌دار پرهیز شود.

امام ‌جمعه رودهن گفت: نوجوانان و جوان مواظب باشند فریب دشمنان را نخورند و مراقب نقشه‌های شوم استکبار جهانی باشند؛ بعضی از پیراهن‌ها از عراق وارد ایران و اسم صهیونیست‌ها پشت آن‌ها حکاکی شده است یا نام «حصین» که از لشگریان عمر بن سعد ملعون بود، به جای نام «حسین» سالار شهیدان حک‌ شده که باید مراقب این رفتارها باشیم.

وی افزود: یکی دیگر از این موارد، خوراکی‌های نامشروع است که عزاداران توجه خاصی به آن داشته باشند و از خوردن و آشامیدنی‌های غیرمتعارف پرهیز کنند.

امام‌ جمعه رودهن با تأکید بر اینکه نماز ظهر عاشورا در رودهن با شکوه خاصی برگزار خواهد شد، گفت: طبق فتوای تمام مراجع تقلید، قمه‌زنی حرام است و نیروی انتظامی قطعاً مراقب این‌گونه رفتارها که از غرب وارد ایران شده است، خواهد بود.

منبع: فارس

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا