واکنش نشریه آمریکایی به کنار کشیدن احمدی نژاد از انتخابات

5433نشریه نیویورکر نوشته است که با وجود کنار رفتن نامزدهای بالقوه حضور در انتخابات ریاست‌جمهوری، هنوز هم انتخاب مجدد حسن روحانی قطعی نیست.

به گزارش پایگاه خبری تارود دماوند به نقل از افکار نیوز، نشریه آمریکایی «نیویورکر» در گزارشی با موضوع تصمیم «محمود احمدی‌نژاد» برای عدم نامزدی در انتخابات ریاست‌جمهوری، نوشته است که با این حال هنوز پیروزی «حسن روحانی» در انتخابات سال آینده قطعی نیست.
این نشریه در ابتدای گزارش با تشریح عملکرد احمدی نژاد در دوره هشت ساله ریاست‌جمهوری‌اش، نوشته است که وی در پی توصیه رهبر ایران، با انتشار نامه‌ای اعلام کرد که قصد ندارد در انتخابات ریاست‌جمهوری نامزد شود.
نیویورکر به نامه دو هفته قبل سردار «قاسم سلیمانی» فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی هم اشاره کرده و نوشته است که نظرسنجی دانشگاه مریلند نشان می‌دهد که وی محبوبترین سیاستمدار ایرانی به شمار می‌آید (در آن نظرسنجی نام رهبر ایران طرح نشده بود) و مردم به او به چشم یک «قهرمان» نگاه می‌کنند.
با این وجود، وی با انتشار نامه‌ای تلویحا تائید کرد که تصمیم ندارد در انتخابات ریاست‌جمهوری شرکت کند.
این نشریه نوشته است: «فعلا روحانی بیشترین منفعت را می‌برد، اما هنوز هم انتخاب مجدد او با موانعی بزرگ روبروست. توافق هسته‌ای منافع مد نظر، به خصوص منافع اقتصادی، را به همراه نیاورده است. همانطور که روحانی هفته گذشته که برای شرکت در مجمع عمومی به نیویورک آمده بود، گفت، از پارسال که تحریم‌های بین‌المللی برداشت شد، هیچ بانک غربی بزرگی حاضر نشده از معاملات تجاری با ایران پشتیبانی اعتباری کند.»
نیویورکر افزود: «همان نظرسنجی موسسه مریلند نشان داد که سه چهارم ایرانی‌ها گفته‌اند که وضع زندگی‌شان بهبود نیافته است. پارسال، درست بعد از توافق هسته‌ای، بیش از 60% ایرانی‌ها، نگاهی “بسیار مثبت” به روحانی داشتند، اما حالا این رقم به 40% کاهش یافته است.»

منبع: افکار نیوز

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا