ویژه برنامه‌های بزرگداشت هفته دفاع مقدس در شهرستان دماوند تشریح شد

68716_origفرمانده سپاه شهرستان دماوند ضمن تشریح ویژه برنامه‌های هفته دفاع مقدس در این شهرستان، گفت: ایمان اصلی‌ترین مؤلفه در پیشبرد صحنه رزم و دفاع بود؛ به این ترتیب امروز ما وظیفه داریم تا آن را به عنوان اصلی‌ترین مؤلفه در تمام سطوح سازمان و جامعه اسلامی تقویت کنیم.

به گزارش پایگاه خبری تارود دماوند، سرهنگ مهدی شیرازی در نشست خبری به مناسبت گرامیداشت هفته دفاع مقدس با اشاره به نقش مهم نیروهای مسلح اظهار کرد: نیروهای مسلح در تمام دنیا متولیان اصلی امنیت در حفظ مرزها و جغرافیای کشورشان بوده و با ساماندهی نیروهای تقویتی در قالب بسیج، از آن‌ها در جهت تقویت یگان رزمی خود استفاده می‌کنند.

وی ایران را از این امر مستثنی ندانسته و افزود: از ویژگی‌های خاص هشت سال دفاع مقدس این بود که وارد دوره جدیدی از انقلاب شده و حکومت نوپایی داشتیم و به همین دلیل مورد هجمه دشمن قرار گرفتیم.

فرمانده سپاه شهرستان دماوند خاطرنشان کرد: بسیج مردمی با روحیه انقلابی وارد عرصه شد و اگرچه تجربه کافی در زمینه رزم و میدان نبرد نداشت، اما با ایثار و مجاهدت‌های شبانه‌روزی و با تکیه بر عنصر ایمان، رزمندگان دفاع مقدس پیروز میدان شدند.

شیرازی از هشت سال دفاع مقدس به عنوان تنها جنگی که با به جا گذاشتن فتوحات، وجب به وجب خاک کشور را حفظ نمود نام برد.

وی تأکید کرد: ایمان اصلی‌ترین مؤلفه در پیشبرد صحنه رزم و دفاع بود؛ به این ترتیب امروز ما وظیفه داریم تا آن را به عنوان اصلی‌ترین مؤلفه در تمام سطوح سازمان و جامعه اسلامی تقویت کنیم.

فرمانده سپاه شهرستان دماوند تصریح کرد: امسال نیز به مناسبت گرامیداشت هفته دفاع مقدس، برنامه‌هایی در بسیج شهرستان دماوند تدارک دیده شده که به اختصار به کلیات این برنامه‌ها اشاره می‌کنیم.

شیرازی گفت: برگزاری رژه یگان‌های بسیج، نظامی و انتظامی در روز چهارشنبه و دیدار با خانواده معظم شهدا، جانبازان، ایثارگران و غبارروبی مزار شهدا با حضور مسئولان در روز پنجشنبه بخشی از برنامه‌های هفته دفاع می‌باشد.

وی افزود: نواختن زنگ مقاومت در مدارس در ابتدای سال تحصیلی، از دیگر برنامه‌های مد نظر است که می‌توان گفت این امر، تداوم بخش حماسه ایثار در نسل آینده می‌باشد.

فرمانده سپاه شهرستان دماوند برگزاری مسابقات ورزشی در پایگاه‌های مقاومت بسیج را نیز به برنامه‌های هفته دفاع مقدس اضافه کرد.

*برگزاری یادواره شهدای شهر دماوند و آبعلی/ افتتاح و کلنگ‌زنی پروژه‌های عمرانی بسیج در شهرستان دماوند

شیرازی از یادواره شهدای شهر دماوند و آبعلی به‌منظور آشنایی افراد با اهداف شهدا، پیاده‌روی در روز جمعه همراه با بسیجیان و آحاد مردم، افتتاح پروژه‌های مهندسی در بسیج، حوزه‌ها و پایگاه‌های مقاومت و کلنگ‌زنی پایگاه‌های مقاومت اقشاری را به عنوان دیگر برنامه‌ها در این هفته نام برد.

وی همچنین اشاره‌ای به دیدار بسیجیان با ائمه جمعه و حضور در مصلی‌های نماز جمعه و نشست اقتصاد مقاومتی بسیج مهندسی کشاورزی در این هفته داشت.

فرمانده سپاه شهرستان دماوند خاطرنشان کرد: فضا سازی فرهنگی، برگزاری مراسم‌های فرهنگی متناسب با محلات و بر پایی نمایشگاه محلی در نقاط مختلف شهرستان از دیگر اقداماتی است که در هفته دفاع مقدس انجام می‌شود.

*تشکیل مجمع بسیج مداحان و پیشکسوتان شهرستان دماوند

شیرازی همچنین از تشکیل مجمع بسیج مداحان و پیشکسوتان شهرستان در آخرین روز از هفته دفاع مقدس نام برد که این امر با هدف ایجاد صمیمیت و انسجام بیش از پیش یگان‌ها در شهرستان صورت می‌گیرد.

وی از افتتاح برخی پروژه‌ها در این هفته خبر داد و افتتاح دو حوزه مقاومت محلات برادران و خواهران و هفت پایگاه مقاومت محلات از محل اعتبارات خیران و با هزینه‌ای بالغ‌بر یک میلیارد تومان را از این دست نام برد.

فرمانده سپاه شهرستان دماوند، حضور وحدت آفرین همه اقشار و نهادها، گرامیداشت یاد شهدا و انتقال سینه به سینه خاطرات آن‌ها و نمایش گوشه‌ای از توان رزمی ارگان‌ها را از اهداف برگزاری مراسم‌های 31 شهریور قلمداد کرد.

وی تأکید کرد: رسانه‌ها نقش بسیار مهمی در انعکاس واقعیت‌ها و حقایق داشته و با انعکاس خاطرات هشت سال دفاع مقدس، نسل جدید نیز می‌تواند از آن بهره‌مند گردد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا