در آستانه فصل برداشت سیب درختی دماوند، سیب فرانسه وارد کشور می‌شود/ سیب‌های درختی باکیفیت، سال گذشته خوراک دام‌ شد

13900719144557_photolرئیس اتحادیه میوه و تره‌بار استان تهران با بیان اینکه در آستانه فصل برداشت سیب درختی دماوند، سیب فرانسه وارد کشور می‌شود، گفت: متأسفانه سال گذشته سیب‌های درختی باکیفیت به خاطر عدم وجود بازار مناسب و زیرساخت‌های مناسب نگهداری، خوراک دام‌ها می‌شد.

به گزارش پایگاه خبری تارود دماوند، حسین مهاجرانی در مورد وضع بازار میوه و تره‌بار اظهار داشت: بازار توزیع میوه و تره‌بار در بحث توزیع میوه‌های نوبرانه با افزایش قیمت مواجه نیست.

وی تصریح کرد: پرتقال و نارنگی نوبرانه وارد بازار میوه و تره‌بار شده است و قیمت‌های این اقلام در حد واقعی ارائه می‌شود.

رئیس اتحادیه میوه و تره‌بار استان تهران با تأکید بر اینکه پرتقال و نارنگی متأسفانه از اقلام وارداتی هستند، اضافه کرد: پرتقال و نارنگی‌های وارداتی به تولید ملی فشار وارد کرده است و ضربات جبران‌ناپذیری را به بدنه تولید وارد خواهد کرد.

مهاجرانی با اشاره به اینکه سیب فرانسه میهمان ناخوانده در آستانه برداشت سیب دماوند است، تصریح کرد: سیب دماوند نسبت به نمونه خارجی وارداتی خود از کیفیت بالا و مطلوبی برخوردار است.

وی با بیان اینکه متأسفانه در گذشته سیب پای درخت‌ها در باغ‌های دماوند از بین می‌رفت، اضافه کرد: متأسفانه سیب‌های باکیفیت به خاطر عدم وجود بازار مناسب و زیرساخت‌های مناسب نگهداری، خوراک دام‌ها می‌شد.

*احداث سردخانه در شهرستان دماوند یک اصل مهم زیرساختی به شمار می‌آید

رئیس اتحادیه میوه و تره‌بار استان تهران با تأکید بر اینکه سردخانه باید در شهرستان دماوند احداث شود، تصریح کرد: احداث سردخانه در شهرستان دماوند یک اصل مهم زیرساختی به شمار می‌آید.

مهاجرانی با اشاره به اینکه مشکل مشابه مازندران را در بحث نگهداری مرکبات، شهرستان‌هایی مانند دماوند دارند، اضافه کرد: نباید نسبت به این جنس زیرساخت‌ها در نگهداری تولیدات کشاورزی بی‌تفاوت بود؛ این اقدام به اقتصاد کشاورزان هم رونق می‌بخشد.

وی با بیان اینکه فیروزکوه هم در بیخ گوش دماوند بستر تولید و کشت سیب‌زمینی است، افزود: سیب‌زمینی فیروزکوه از معروفیت بالایی برخوردار است.

رئیس اتحادیه میوه و تره‌بار استان تهران با تأکید بر اینکه فیروزکوه تأمین‌کننده بخش عمده نیاز بازار و حتی کشور است، اظهار کرد: باید زیرساخت‌ها در بحث نگهداری در این شهرستان‌ها ترسیم شود.

منبع: فارس

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا