اعتراض مردم شهرستان دماوند به تحرکات غیرقانونی پیمانکار پروژه گازرسانی دماوند به لاریجان/ تجمع دوستداران محیط‌ زیست در محل فرمانداری شهرستان دماوند

معاون سیاسی انتظامی فرمانداری شهرستان دماوند گفت: این تجمع بیانگر اعتراض مردم به ادامه پروژه گاز رسانی از دماوند به لاریجان است.

محیط زیست دماوند

شاهرخ جهانشاهی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تارود دماوند، با اشاره به تجمع شهروندان در مقابل فرمانداری شهرستان دماوند اظهار کرد: این تجمع بیانگر اعتراض مردم به ادامه پروژه گازرسانی از دماوند به لاریجان است.

وی افزود: بر اساس اطلاعیه‌ای توسط دوستداران محیط‌زیست و کشاورزان، علاقه‌مندان به محیط‌زیست و هیئت امنای مشاء و چشمه اعلا در مقابل فرمانداری تجمع کردند.

جهانشاهی خاطرنشان کرد: سرانجام با هدایت این افراد به سالن فرمانداری، گفتگوهایی در این خصوص با حضور فرماندار و نماینده شهرستان صورت گرفت.

معاون سیاسی انتظامی فرمانداری شهرستان دماوند ادامه داد: پروژه گازرسانی دماوند به لاریجان، از قبل از انتخابات مجلس شورای اسلامی همچنان متوقف است و طبق جلسه‌ای با نماینده شرکت و هیئت‌امنای محلات، تا انجام مراحل قانونی هیچ‌گونه اقدامی نباید انجام شود.

وی با اشاره به درخواست‌های مردم مبنی بر رعایت قانون و مقررات تصریح کرد: دستگاه‌های متولی باید خسارت وارده به مردم را تعیین و پرداخت کرده و مردم موظف به پیگیری موضوع می‌باشند.

معاون سیاسی انتظامی فرمانداری شهرستان دماوند، پر کردن حفاری‌های موجود را درگرو اجازه قانونی دانست و در خصوص اجرایی شدن پروژه، رضایت مسئولان را امری مهم قلمداد کرد.

جهانشاهی افزود: انجام پروژه‌های ملی باید با دستور مقامات قضایی همراه بوده و مدارک لازم در خصوص قانون‌مندی کار الزامی است؛ درصورتی‌که تابه‌حال مدرکی در این خصوص ارائه نشده است.

وی در خصوص قول بازبینی پروژه در سفر دکتر ابتکار به شهرستان خاطرنشان کرد: این موضوع از طریق اداره محیط‌زیست شهرستان در حال پیگیری می‌باشد؛ اما اگر اجرای پروژه قانونی شود، شرایط زیست‌محیطی، منابع آبی، ادعاهای مردمی و هیئت امناها و دستگاه‌های متولی در نظر گرفته می‌شود.

معاون سیاسی انتظامی فرمانداری شهرستان دماوند، از مردم خواست تا اجازه دهند که روند قانونی انجام‌شده و شکایات خود را از طریق قانونی و مراجع قضایی پیگیری نمایند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا