سوال چهار نماینده از وزرای اطلاعات و اقتصاد برای یک متهم دستگیر شده برجام

234234عضو کمیسیون اصل 90 مجلس از سوال خود و سه نماینده دیگر از وزرای اطلاعات و اقتصاد برای یک متهم دستگیر شده برجام خبر د اد و گفت: این وزا باید با حضور در مجلس در این زمینه پاسخگو باشند.

به گزارش پایگاه خبری تارود دماوند، محمد اسماعیل سعیدی نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار افکارنیوز با بیان اینکه بعد از انتشار خبر بازداشت عبدالرسول دری اصفهانی متهم برجام گفت: این فرد دارای 2 تابعیت ایران و کاناداست که اشتغال بکار وی در بانک مرکزی و کمیته برجام جای سوال دارد.
وی افزود: این فرد قبلا برای مطالبه اموال ایران از آمریکا، نماینده وزارت دفاع ایران در محاکم بود اما طوری عمل می کرد که آرای محاکم به نفع آمریکا صادر می شد و به همین دلیل از وزارت دفاع اخراج شد.
عضو کمیسیون اصل 90 مجلس افزود: این فرد در دولت روحانی به تیم مذاکرات نفوذ کرده و نگارش دستور العمل اقتصادی برجام با وی بود.
سعیدی با بیان اینکه وی با شرکت پی دبلیو سی که یک شرکت چند ملیتی با خدمات حسابداری و مالی است، همکاری داشته گفت: این شرکت زیر مجموعه اتاق جنگ خزانه داری آمریکا بوده و این متهم هم ماهانه حقوق دریافت می کرد.
وی با بیان اینکه این فرد ماهانه هفت هزار و 500 پوند انگلیس حقوق می گرفت، افزود: وزیر اقتصاد و اطلاعات باید پاسخ دهند که آیا اشتغال چنین فردی در بانک مرکزی و کمیته اقتصادی برجام با اطلاع آنها بوده یا نه؟ اگر اطلاع داشتند چرا مانع نشدند و اگر اطلاع نداشتند چرا بدون استعلام، چنین فردی در جای حساس و مهم مشغول بکار شد؟.
نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس با بیان اینکه طرح این سوال خودش بوده، تصریح کرد: سید حسین نقوی نماینده ورامین، محمد دهقان نماینده چناران و محمد مهدی زاهدی نماینده کرمان نیز این سوال را امضا کردند.
سعیدی افزود: این سوال سه شنبه گذشته به هیئت رئیسه مجلس ارجاع شده که باید به کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ارجاع شود تا وزرا با حضور در این کمیسیون به سوالات ما چهار نماینده پاسخ دهند.
2 هفته پیش خبر بازداشت عبدالرسول دری اصفهانی منتشر شد.
رسانه ها اتهام وی را جاسوسی و امنیتی ذکر و اعلام کردند که وی در سفر اخیر ظریف به ترکیه در هواپیمای وی حضور داشت. اما بهرام قاسمی سخنگوی وزارت خارجه این ادعا که وی درهیات همراه ظریف در سفر اخیر به کشور ترکیه حضور داشته را رد و آنرا بی‌پایه و اساس، بی‌ربط، کذب محض و قولی غلط عنوان کرد.
این متهم دارای تابعیت 2 گانه ایران-کانادا، مشاور سیف رئیس کل بانک مرکزی، عضو هیئت مدیره بانک سامان، عضویت در تیم مذاکرات و نیروی زیر مجموعه تیم بعیدی نژاد رئیس تیم ایرانی در مذاکرات کارشناسی، بود که اخیرا بازداشت شد.

منبع: افکار نیوز

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا