چهار کتابخانه در سطح شهرستان دماوند فعالیت می‌کنند/ اختصاص قطعه زمینی در منطقه گیلاوند به منظور توسعه فیزیکی کتابخانه‌ها/ وجود 47 هزار نسخه کتاب در کتابخانه‌های دماوند

در دومین روز از هفته دولت، مسئولان شهرستان دماوند در راستای ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی در محل فرمانداری این شهرستان نشستی برگزار کردند.photo_2016-08-24_21-19-14

به گزارش پایگاه خبری تارود دماوند، معاون سیاسی انتظامی فرمانداری شهرستان دماوند در این نشست، ضمن گرامیداشت هفته دولت، به موضوع افتتاح کتابخانه سیار پرداخت و اظهار کرد: در حال حاضر، با توجه به توسعه گسترده فناوری اطلاعات، کتاب و کتابخوانی همچنان جایگاه خود را حفظ کرده و به صورت سنتی، نقش خود را ایفا می‌کند.

شاهرخ جهانشاهی گفت: خوشبختانه با وجود پیشرفت تکنولوژی، مقوله کتاب در سبد فرهنگی خانواده‌ها قرار دارد؛ بنابراین به منظور ترویج فرهنگ کتاب‌خوانی و با هدف آگاهی بخشی به افراد جامعه، لازم است افرادی که مسئولیت فرهنگی بر عهده دارند به صورت فعال‌تر به این موضوع بپردازند.

وی با توجه به اهمیت موضوع خاطرنشان کرد: باید با همکاری و همدلی مسئولان، هم برای گسترش فیزیکی کتابخانه‌ها و هم در جهت غنی شدن کتاب‌های با محتوا در سطح شهرستان بکوشیم.

*چهار کتابخانه در سطح شهرستان دماوند فعالیت می‌کنند/ اختصاص قطعه زمینی در منطقه گیلاوند به منظور توسعه فیزیکی کتابخانه در شهرستان دماوند

رئیس کتابخانه‌های عمومی شهرستان دماوند در این نشست اظهار کرد: پیش از این، سه کتابخانه در سطح شهرستان دماوند فعالیت داشت؛ اما با راه‌اندازی کتابخانه سیار، این تعداد به چهار کتابخانه رسیده است.

حسین محمدی افزود: بر اساس استانداردهای بین‌المللی، به ازای هر 100 نفر باید 8 متر مربع فضا وجود داشته باشد؛ این در حالی است که میانگین ما، یک متر و 6 دهم متر مربع است.

وی تصریح کرد: در حال حاضر در منطقه گیلاوند، قطعه زمینی به منظور توسعه فیزیکی کتابخانه در شهرستان دماوند در نظر گرفته‌ایم که در صورت تأمین اعتبار، این موضوع اجرایی می‌شود.

photo_2016-08-24_20-30-24*وجود 47 هزار نسخه کتاب در کتابخانه‌های شهرستان دماوند

رئیس کتابخانه‌های عمومی شهرستان دماوند خاطرنشان کرد: تعداد منابع موجود در کتابخانه‌های شهرستان دماوند 47 هزار نسخه کتاب است که بر اساس شاخص‌های بین‌المللی، آمار قابل توجهی در این خصوص نداریم.

محمدی ادامه داد: بنا بر شاخص‌های بین‌المللی، به ازای هر نفر، باید چهار نسخه کتاب موجود باشد؛ در حالی که ما به ازای هر دو نفر، یک نسخه کتاب داریم و امیدواریم با گسترش فیزیکی فضای کتابخانه‌ها، به تعداد منابع نیز افزوده شود.

وی از وجود 2700 نفر عضو در کتابخانه‌های عمومی در شهرستان دماوند خبر داد و از راه‌اندازی کتابخانه سیار به عنوان راهکاری در جهت بالا بردن تعداد افراد مطالعه کننده ابراز خرسندی کرد.

* کتابخوانی عامل ایجاد راه روشنایی و سبک زندگی است

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان دماوند در این نشست  با استناد به قرآن کریم و سخنان پیامبر اکرم (ص)، به تبیین جایگاه علم در اسلام پرداخت و اظهار کرد: جایگاه علم در دین اسلام بالاترین جایگاه‌هاست؛ چرا که هیچ یک از مکاتب، به اندازه دین مبین اسلام به این امر توجه نکرده است.

ذاکر صادقی کیا به اهمیت حفظ و جمع‌آوری علوم پرداخت و خاطر نشان کرد: کتاب‌های علمی و آثار دانشمندان، همواره از گذشتگان به آیندگان انتقال می‌یابد؛ از این رو، ارزش قلم و نوشتار بسیار مورد اهمیت قرار دارد.

وی تأکید کرد: با وجود پیشرفت‌های علمی و رشد فناوری، جایگاه کتاب همچنان محفوظ است و لذتی که در خواندن کتاب وجود دارد، در هیچ تکنولوژی یافت نمی‌شود.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان دماوند، تأکید بسیاری بر فراهم نمودن زمینه برای جوانان و ترغیب آن‌ها برای مطالعه هر چه بیشتر داشت و از کتابخوانی، به عنوان راه روشنایی و ایجاد کننده سبک زندگی صحیح یاد کرد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا