پایتخت روزانه با 200 حادثه مواجه است/ ایمنی در تهران جنبه تزیینی دارد

2423432رییس کمیته ایمنی شورای اسلامی شهر تهران با ابراز تاسف نسبت به این که ایمنی در تهران تنها جنبه تزیینی و نمایشی دارد، عنوان کرد: تهران روزانه با 180 تا 200 حادثه به صورت روزانه مواجه است.

به گزارش پایگاه خبری تارود دماوند به نقل از افکار نیوز، معصومه آباد رییس کمیته ایمنی شورای اسلامی شهر تهران در گفت و گو با خبرنگار شهری افکارنیوز با اشاره به لایحه تامین و توسعه تجهیزات آتش نشانی اظهار کرد: امیدوارم بتوانیم بر اساس این لایحه هم تجهیزات را در آتش نشانی و هم شرایط آموزشی پرسنل را به روزرسانی کنیم.
وی با اشاره به این که در تلاشیم با استفاده از این طرح خلاء های قانونی را در تمام بخش های مرتبط با آتش نشانی اصلاح کنیم، خاطرنشان کرد: بسیاری از شاخص هایی که در قانون لحاظ نشده بود از جمله بلندمرتبه ها،میزان خطرپذیری ساختمان ها و پهنه هایی که ساختمان در آن قرار دارد، ارزش و قدمت ساختمان در فرمول این طرح لحاظ شده است.
آباد با انتقاد نسبت به برخورد با موضوع ایمنی در شهر تهران اظهار کرد: متاسفانه ایمنی در تهران تنها جنبه تزیینی و نمایشی دارد و هیچگاه موضوعی جدی برای مدیریت شهری نبوده است.
تنها 20 درصد از عوارض ایمنی به این بخش اختصاص می یابد
رییس کمیته ایمنی شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به این که از پرداخت عوارضی که مردم به صورت مشخص برای ایمنی پرداخت می کنند تنها 20 تا 30 درصد از آن به بخش ایمنی و آتش نشانی اختصاص می یابد، اظهار کرد: از دید مدیریت شهری بخش هایی وجود دارد که از اولویت بیشتری برخوردار است این در حالی است که نباید این اتفاق رخ دهد.
آباد با ابراز خرسندی نسبت به این که مطالعات تعیین نقشه تاسیسات زیرزمینی به منظور کمک رسانی بهتر نیروی های آتش نشانی در هنگام بحران انجام شده است، عنوان کرد: اما موضوع این است که شهر تهران با کثرت حوادث مواجه است.
رییس کمیته ایمنی شورای اسلامی شهر تهران افزود: تهران روزانه با 180 تا 200 حادثه به صورت روزانه مواجه است.
وی با اشاره به این که شهری که رقم حوادث آن در این سطح حرکت می کند باید از نظر تجهیزات و هماهنگی ها و نیز سطح آموزش آتش نشان ها بسیار بالا باشد، عنوان کرد: تنها در این صورت است که می توان حوادث را مدیریت کرد زیرا شهر تهران شهری فرسوده است و این آمار از سطح حوادث نیز خود بیانگر فرسودگی این شهر است.
وقوع بیشترین حوادث تهران در منطقه 12
آباد با اشاره به این که بیشترین حوادث در سطح شهر تهران در منطقه 12 رخ می دهد، گفت: دلیل این امر به علت شبکه های برق رسانی است که هر از چندگاهی مشکلی را ایجاد می کند.
این عضو شورای شهر با تاکید بر این که منطق بخش ایمنی همانند بخش سلامت است، عنوان کرد: در هر دو این بخش ها باید بیشتر بودجه و برنامه ها را در بخش پیشگیری متمرکز کنیم.اما اکنون در حال مقابله هستیم و منتظریم تا حادثه اتفاق بیفتد و سپس ارزیابی خود را از مقابله با حریق بررسی می کنیم این در حالی است که سازمان آتش نشانی سازمان پیشگیری و ایمنی است.
یک استعلام کافی نیست
آباد با تاکید بر این که استعلام های اخذ شده در مورد ساختمان ها به ویژه ساختمان های زیر 5 طبقه باید سختگیرانه و مستمر باشد، اظهار کرد: یک استعلام برای تمام عمر یک ساختمان کفایت نمی کند و باید این اقدام هر چند سال یک مرتبه انجام شود تا بتوان نظارتی مستمر بر ساختمان ها داشت.

منبع: افکار نیوز

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا