استیضاح زنگنه در صورت عدم اصلاح قراردادهای نفتی

423423عضوکمیسیون انرژی مجلس با بیان اینکه قراردادهای جدید نفتی به دلیل اشکالات متعدد باید هر چه سریعتر اصلاح شود، گفت: در صورت عدم اصلاح قراردادهای نفتی بیژن زنگنه وزیر نفت از سوی نمایندگان استیضاح خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری تارود دماوند، هدایت الله خادمی نماینده ایذه و باغملک در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار افکارنیوز با اشاره به حضور زنگنه در جلسه روز یکشنبه مجلس و توضیح درباره قراردادهای جدید نفتی و IPC اشکالات در این زمینه گفت: نمایندگان معتقدند که اگر این قراردادها اصلاح نشود، وزیر حتما باید استیضاح شود.
وی افزود: این قراردادها بصورت فعلی منافع ملی را بر باد می دهد که ما نه تنها به دنبال استیضاح بلکه راه بالاتر از استیضاح هم خواهیم رفت.
عضوکمیسیون انرژی مجلس تصریح کرد: البته با توجه به اظهارات نمایندگان و وزیر در جلسه روز یکشنبه، به نظر می رسد که این قراردادها اصلاح خواهد شد و منافع ملی حفظ می شود.
خادمی گفت: نمایندگان تاکید دارند که سرمایه گذاری خارجی و قراردادها باید برای هر مورد خاص مطابق همان مخازن تنظیم شود و سرمایه گذاری در مخازنی که مستقل هستند و در حال حاضر تولید در آنها در حال انجام است، معنی ندارد.
وی افزود: سرمایه گذاریها باید مناطقی باشد که میادین ویژه است و در حال حاضر بهره برداری صورت نمی گیرد بخصوص در میادین مشترکی که ایران از آنها استفاده نمی کند.
عضوکمیسیون انرژی مجلس افزود: قراردادهای نفتی به هیچ وجه مورد تائید نمایندگان نیست و اصرار ما بر اصلاح آنهاست.
وی با اشاره به بیکاری در کشور گفت: متاسفانه ظرفیت های زیاد در حوزه نفت و انرژی داریم اما به دلیل بی برنامگی مسئولین وزارت نفت هم از منابع استفاده نمی شود و هم جوانان فرصت شغل پیدا نمی کنند.

منبع: افکار نیوز

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا