بلوار شورا به طول 2 کیلومتر در موازات کمربندی غربی دماوند در حال احداث می‌باشد/ بهره‌برداری از بزرگترین آبشار مصنوعی شرق استان تهران در شهر دماوند به مناسبت هفته دولت

شهردار دماوند با بیان اینکه بلوار شورا به طول 2 کیلومتر در موازات کمربندی غربی شهر دماوند در حال احداث می‌باشد، گفت: بزرگترین آبشار مصنوعی شرق استان تهران در شهر دماوند به مناسبت هفته دولت مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

عباس صفری در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تارود دماوند، با بیان احداث فاز دوم شورا شهر دماوند  به طول 2 کیلومتر اظهار کرد: این پروژه با عرض سواره 11 متر در حال اجرا می باشد و با احداث آن، زمینه حضور بیشتر گردشگران در شهر دماوند فراهم می‌شود.

وی افزود: با توجه به ماهیت گردشگری شهر دماوند، احداث آبشار و جنگل در حاشیه بلوار دماوند، گامی موثر در تقویت هرچه بیشتر گردشگری در استان است.

شهردار دماوند خاطر نشان کرد: بلوار شورا به موازات کمربند غربی شهر دماوند در حال احداث است و علاوه بر کاهش میزان ترافیک در بلوار آیت‌الله خامنه‌ای گیلاوند، دسترسی آسان مردم به شهر را نیز فراهم می‌کند.

صفری تاکید کرد: فاز اول این پروژه، در سال 84 انجام شد و فاز دوم در مرحله زیرسازی و آسفالت قراردارد؛ این طرح تا محل اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان دماوند اجرا می‌شود و ادامه آن با تامین اعتبار امکان‌پذیر است.

وی در مورد پروژه آبشار میدان معلم شهر دماوند، گفت: این پروژه، سال گذشته با اعتباری بالغ بر 150 میلیون تومان آغاز شد و در سال جاری نیز با برآورد هزینه‌ای 150 میلیون تومانی در حال تکمیل است.

شهردار دماوند تصریح کرد: این آبشار به طول 50 متر و ارتفاع 12 متری به عنوان اولین و بزرگترین آبشار مصنوعی در شرق استان تهران است.

صفری افزود: سعی ما بر این است که در هفته دولت، از پروژه آبشار مورد بهره‌برداری قرار گیرد و مجموعه آلاچیق‌ها و فضای سبز قسمت بالای آین آبشار، هرچه سریع‌تر ساماندهی شود.

وی با اشاره به معرفی دماوند به عنوان یکی از چهار شهر گردشگری، تصریح کرد: باید زیرساخت‌های گردشگری تمدید شده و با شناسایی نقاط گردشگری، به جذب بیشتر گردشگران بپردازیم.

شهردار دماوند در خصوص واحدهای مسکونی واقع در مسیر تعریض بلوار شورا خاطرنشان کرد: این اراضی در طول سال‌های گذشته مورد تصرف قرار گرفته و ساخت و سازهای غیر مجاز در آن انجام شده است.

صفری تاکید کرد: با وجودی که این واحدهای مسکونی در تعریض بلوار شورا نقشی ندارند، اما اولین اقدام شهرداری جلوگیری از ساخت و سازهای غیر مجاز بوده است.

لازم به ذکر است که به دلیل مشکلات به وجود آمده در مبلمان شهری، این واحدهای مسکونی واقع در مسیر تعریض بلوار شورا  به مسکن مهر و یا مسکن اجتماعی معرفی می‌شوند.

انتهای پیام/

1 دیدگاه

  1. سلام پروژه احداث بزرگراه یادگار امام دربخش شهرک مهک به کندی پیش میرود کهنسالان نیز منتظرند از طریق آن به بیمارستان سوم شعبان دسترسی اش را شاهد باشند!؟شاید از بار ترافیکی میدان شهدا (جهاد سابق )کم شود با تشکر (یکی از اهالی محل )

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا