احداث میدانی با عنوان شهدا در شهر آبسرد در دستور کار قرار دارد

شهردار شهر آبسرد گفت: در راستای اجر نهادن به مقام شامخ شهدای انقلاب اسلامی و هشت سال دفاع مقدس، ایجاد میدانی با عنوان شهدا در شهر آبسرد واقع در شهرستان دماوند در دستور کار قرار دارد.

سید محمد رفیعی طباطبایی در حاشیه مراسم هفدهمین یادواره ۵۵ شهید انقلاب اسلامی و هشت سال دفاع مقدس شهر آبسرد و حومه در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تارود دماوند اظهار کرد: به منظور اجر نهادن به مقام شامخ شهدای اسلامی و هشت سال دفاع مقدس، میدان همند شهر آبسرد با طرحی جدید به عنوان میدان شهدا تبدیل می‌شود.

وی افزود: طرح اولیه و پیمانکار مورد نظر برای اجرای این پروژه در نظر گرفته شده است و به‌زودی این عملیات آغاز خواهد شد که امیدواریم با احداث این میدان شأن و مقام شهدای عزیزمان محفوظ گردد و میدانی در حد و شایسته شهدای شهر آبسرد ایجاد شود.

شهردار شهر آبسرد با بیان اینکه در سوابق فرهنگی شهر آبسرد هر ساله یادواره ۵۵ شهید انقلاب و هشت سال دفاع مقدس شهر آبسرد و حومه برپا می‌شود، گفت: امسال هم نیز همچون سال‌های گذشته این یادواره با اهداف و برنامه‌های متنوع‌تری اجرا گردید که این اجرای منسجم  و منظم نتایج تعامل مسئولان و رعایت حقوق شهدا می‌باشد که بر گردن ما حق دارند و باید حق آنها را ادا کنیم.

رفیعی طباطبایی یاد و خاطره شهدا و زنده نگه‌داشتن آرمان‌های آنان، باالاخص شهدای این منطقه که صادقانه در راه امام خمینی (ره) و انقلاب جان خودشان را فدا کردند، ستودنی و بسیار با ارزش عنوان کرد و ادامه داد: ستاد یادواره شهدای شهر آبسرد متشکل از واحدهای مختلف همچون ستاد نماز جمعه، شهرداری و شورای اسلامی شهر، سپاه، بسیج، نیروی انتظامی و هیات امنای شهر می‌باشد که با برنامه‌ریزی‌های منسجم و منظم با تمام تلاش سعی‌ می‌کنند که این مراسم‌ها به نحو احسن برگزار گردد.

وی با اشاره به استقبال بسیار مردمی و برگزاری با شکوه این یادواره شهدا، خاطرنشان کرد: کلیه این نظم و هماهنگی‌ها حاصل نشست‌ اعضای ستاد یادواره شهدای شهر آبسرد بوده که با بحث و هم‌اندیشی یکدیگر در راستای زنده نگه‌داشتن آرمان و اهداف شهدا قدم برداشته‌اند.

شهردار شهر آبسرد تصریح کرد: به جز ۵۵ شهید انقلاب و هشت سال دفاع مقدس شهر آبسرد و حومه، شهدای مدافع حرم حضرت زینب (س) نیز این شهر خواهد داشت که در دفاع از حرم حضرت زینب (س) به درجه رفیع شهادت نائل گشتند.

طباطبایی ادامه داد: تاکنون هشت شهید مدافع حرم حضرت زینب (س) در شهر آبسرد تشییع و خاکسپاری شده‌ است و همچنان راه دفاع از حرم حضرت زینب (س) و شهادت در راه خدا ادامه دارد.

وی بیان کرد: در شهر آبسرد بسیاری از جوانان و نوجوانان با اخلاص آمادگی خود را جهت عزیمت به سوریه در دفاع از حرم حضرت زینب (س) اعلام کرده‌اند و در هر صورت ما وظیفه داریم این شهر را برای شهدای مدافع حرم حضرت زینب (س) که جایگاه و منزلتشان بالاست، حفظ نماییم.

شهردار شهر آبسرد در پایان با تأکید براینکه جوانان و نوجوانان حتماً باید سیره شهدا را مطالعه کنند تا در یابند که شهدا با بصیرت، آگاهی و یک اعتقاد راسخ به امام خمینی (ره) اعتماد و جانشان را در این راه فدا کردند، عنوان کرد: در حال حاضر بهترین الگو در زندگی جوانان و نوجوانان پیش‌روی اعتقادات و افکار آنان به سمت اسوه‌های بزرگ می‌باشد که با مطالعه زندگینامه شهدا و سرمشق قرار دادن اهداف آنان می‌توانند، آینده‌ای همراه با موفقیت و آسوده خاطری برای خود رقم زنند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا