اتمام شهرفروشی تنها با کمک دولت و مجلس میسر است/ شهرداری در لایحه مدیریت شهری رها شده

4234234عضو هیئت رییسه شورای اسلامی شهر تهران با تاکید بر این که اتمام شهرفروشی در تهران تنها با کمک دولت و مجلس امکان پذیر است، عنوان کرد: در لایحه مدیریت شهری، شهرداری رها شده این در حالی است که محاسبات این نهاد ضمن دقت باید بر پایه درآمدهای پایدار باشد.

به گزارش پایگاه خبری تارود دماوند، محسن پیرهادی عضو هیئت رییسه شورای اسلامی شهر تهران در گفت و گو با خبرنگار شهری افکارنیوز با اشاره به آغاز به کار مجلس جدید درخواست کرد: مجلس محترم در کنار مواردی همانند ارزش افزوده، اصلاح قوانین در حوزه کمیسیون ماده 100 را نیز در نظر داشته باشند این در حالی است که اکنون در لایحه مدیریت شهری، شهرداری رها شده است اما این نهاد باید کنترل و محاسبات آن به صوت دقیق تر تنظیم شود.
وی با انتقاد نسبت به این که محاسبات شهرداری در حال حاضر بر اساس تغییر کاربری و فروش تراکم است، گفت: این دست محاسبات باید تغییر و بر پایه درآمدهای پایدار مستقر شود.
این عضو هیئت رییسه شورای شهر با بیان این که در حال حاضر تکیه بر در آمدهای پایدار برای اداره شهر یک شعار است، تاکید کرد: این شعار باید با کمک دولت به واقعیت تبدیل شود. در واقع توقف روند فروش شهر برای اداره شهر تنها با حمایت دولت و مجلس شورای اسلامی امکان پذیر است.
وی با بیان این که منتقدان به سیستم فعلی اداره شهر تنها به فروش تراکم و تغییر کاربری انتقاد می کنند، اظهار کرد: این ها تنها حرف است و باید ضمن انتقاد، سیستم جایگزین نیز عنوان شود.
پیرهادی ادامه داد: نمی توان گفت فضای سبز را تبدیل به فضای مسکونی نکنید اما مترو همچنان به روند ساخت خود ادامه دهد. این نوع گفتار منطقی نیست زیرا هزینه ساخت مترو و اداره شهر باید تامین شود.
این عضو شورای شهر در پایان عنوان کرد: مجلس پس از ارایه بدهی خود به شهرداری و نیز حمایت های قانونی که ذکر شد می تواند از دستگاه های نظارتی همانند شورای شهر یا سازمان بازرسی بخواهد کنترل کاملی را بر شهرداری در مورد شهرفروشی یا هر نوع تخلف دیگر اعمال کند.

منبع: افکار نیوز

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا