برگزاری کلاس‌های آمادگی صعود به دماوند/ پیگیری جهت احداث دیواره مصنوعی صخره‌نوردی در دماوند

رئیس هیأت کوهنوردی شهرستان دماوند از برگزاری کلاس‌های آمادگی برای صعود به قله دماوند خبر داد و گفت: پیگیری‌‌های خوبی برای احداث دیواره مصنوعی صخره‌نوردی در شهرستان دماوند صورت گرفته است.

به گزارش پایگاه خبری تارود دماوند، محسن علمداری با اشاره به فعالیت‌های هیأت کوهنوردی در شهرستان دماوند اظهار داشت: یکی از مهم‌ترین برنامه‌های هیأت کوهنوردی این شهرستان، صعود به قله دماوند است.

وی ادامه داد: اکنون در حال برگزاری کلاس‌های آمادگی صعود به قله دماوند هستیم تا بتوانیم صعودکنندگان را با آمادگی لازم برای صعود به این قله انتخاب کنیم.

رئیس هیأت کوهنوردی شهرستان دماوند بیان کرد: برای آنکه صعودکنندگان به قله دماوند آمادگی لازم را کسب کنند نیاز به برخی از پیش نیازهای صعودی دارند که در این راستا تاکنون صعود به کوه تلکمر، ارتفاعات ماز و همچنین کوه دو برابر برای صعودکنندگان به قله دماوند در نظر گرفته شده است.

علمداری با اشاره به اینکه تاکنون حدود 30 نفر برای صعود به قله دماوند ثبت‌نام کرده‌اند، گفت: آموزش‌های لازم کوهپیمایی و صعود در قالب سه کلاس مقدماتی کوهنوردی، سنگ‌نوردی و یخ‌نوردی برای علاقه‌مندان در نظر گرفته شده است.

وی افزود: کلاس‌های مقدماتی کوهپیمایی برای آقایان و بانوان برگزار شده است که در این دوره 12 نفر از آقایان حضور داشتند که در روز پنجشنبه به صورت تئوری در دفتر هیأت کوهنوردی و روز جمعه به صورت عملی و میدانی در دامنه‌های دره تیزاب برگزار گردید، که پس از گرفتن امتحان از شرکت‌کنندگان و کسب نمره قبولی از طرف فدراسیون کوهنوردی گواهی اهداء خواهد شد.

رئیس هیأت کوهنوردی شهرستان دماوند با اشاره به برنامه‌های هفتگی این هیأت ورزشی و حضور 20 تا 30 نفر از علاقه‌مندان در روزهای پنجشنبه و جمعه در شهرستان دماوند تصریح کرد: علاقه‌مندان می‌توانند به صورت خانوادگی و تفریحی همراه با هیأت کوهنوردی این شهرستان روزهای پنج‌شنبه و جمعه در برنامه‌های کوهپیمایی و پیاده‌رویی حضور داشته باشند.

علمداری با اشاره به نیاز هیأت کوهنوردی شهرستان دماوند به دیواره صخره‌نوردی گفت: در کوه تلکمر یک دیواره طبیعی صخره‌نوردی وجود دارد که مورد استفاده نیز قرار می‌گیرد.

وی اضافه کرد: اداره ورزش و جوانان شهرستان دماوند زمینی را برای احداث دیواره مصنوعی صخره‌نوردی در نظر گرفته است و شهرداری و شورای اسلامی شهر دماوند نیز در این راستا قول مساعدت داده‌اند تا در 22 بهمن‌ماه شاهد افتتاح این دیواره صخره‌نوردی در شهرستان دماوند باشیم.

منبع: فارس

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا