وجود اختلاف نظر بین خیران بومی و غیربومی در جهت رفع نیازهای درمانی و بهداشتی دماوند/ راه‌اندازی مرکز تحقیقات سرطان در دماوند معلق مانده است/ نبود نیروی متخصص عامل عدم استفاده از تجهیزات بیمارستان فاطمه زهرا (س) دماوند می‎باشد

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دماوند از وجود اختلاف نظر بین خیران بومی و غیربومی در جهت رفع نیازهای درمانی و بهداشتی این شهرستان خبر داد و گفت: راه‌اندازی مرکز تحقیقات سرطان در دماوند معلق مانده است و  نبود نیروی متخصص عامل عدم استفاده از تجهیزات بیمارستان حضرت فاطمه زهرا (س) می‎باشد.

سعید آسیایی صحنه در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تارود دماوند، ضمن اشاره به برپایی جلسات در این خصوص اظهار کرد: تا به حال جلساتی دراین خصوص برپاشده است و خیرین نظرات خود را ارائه می‌دهند؛ نظر شبکه، اجرایی شدن اقدامات در جهت توسعه بهداشت شهرستان با هدایت شبکه است تا به خوبی از زحمات خیرین استفاده گردد.

وی افزود: اختلاف نظر بین خیران بومی شهرستان دماوند و خیران غیربومی، باعث شده علی‌رغم جلسات پی در پی، هنوز به نتیجه مثبتی برای رفع نیاز‌های این شهرستان نرسیده‌ایم.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دماوند خاطرنشان کرد: در حال حاضر دفتر مجمع خیران سلامت شهرستان دماوند، درحال آماده‌سازی می‌باشد تا پس از راه‌اندازی، گردهمایی خیران انجام شده و اهداف شبکه بهداشت و درمان و خیران یکسان شود.

*عدم وجود دستگاه سی تی اسکن در بیمارستان سوم شعبان دماوند/ راه‌اندازی مرکز تحقیقات سرطان در دماوند معلق مانده است

آسیایی در ادامه گفت: طبق آخرین جلسه‌ای که در تهران تشکیل شد، تمام موارد و نیاز‌های بهداشتی شهرستان دماوند اعم از خریداری دستگاه سی تی اسکن برای بیمارستان سوم شعبان، خریداری تجهیزات در مرکز رودهن جهت ارائه خدمات اورژانسی، راه‌اندازی مرکز تحقیقات سرطان در دماوند که از زمان دکتر شاهرخ رامین به صورت معلق باقی مانده و همچنین تغییر خانه بهداشت مرانک به پایگاه شبکه بهداشت و درمان و تامین تجهیزات آزمایشگاهی مطرح شد.

وی در خصوص عدم وجود دستگاه سی تی اسکن در بیمارستان سوم شعبان شهر دماوند و مراجعه مردم به تهران، تاکید کرد: متاسفانه دستگاه سی تی اسکن این بیمارستان خراب شده و هزینه زیادی برای تعمیر آن نیاز است و این هزینه مقرون به صرفه نیست؛ به دلیل اهدایی بودن دستگاه قبلی و استفاده در مکانی دیگر، استاندارد لازم را نداشته و با توجه به حجم زیاد مراجعه کننده، کیفیت خود را از دست داده است.

*نبود نیروی متخصص عامل عدم استفاده از تجهیزات بیمارستان حضرت فاطمه زهرا (س) دماوند می‎باشد

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دماوند در خصوص عدم استفاده از تجهیزات بیمارستان حضرت فاطمه زهرا (س) شهر دماوند، افزود: بخش بیمارستان، قبلا فعالیت نداشته و تعطیل بوده و تجهیزات، به علت نبود نیروی متخصص، بدون استفاده بوده است؛ اما اورژانس این بیمارستان فعال نگه داشته شده تا کلینیک ویژه و بخش‌های آن راه‌اندازی وتجهیزات درهمان بیمارستان استفاده گردد.

آسیایی تصریح کرد: در پی جلسه‌ای در خصوص بازسازی و تغییرشکل بیمارستان، مشخص گردید که اولین گام تغییر مکان اورژانس به قسمتی دیگر تا زمان راه‌اندازی اورژانس به صورت استاندارد است.

*کمبود آمبولانس در دماوند جهت ارائه خدمات به بیماران

وی در خصوص کمبود آمبولانس جهت ارائه خدمات به بیماران گفت: شهر دماوند به صورت مستقل مرکز آمبولانس برای قرارداد انتقال بیمار نداشته و تامین آمبولانس از دیگر مراکز هزینه‌بردار است؛ این هزینه، با تعرفه‌ها و دستورالعمل‌های موجود، هم‌خوانی ندارد اما تا قبل از خرید آمبولانس و یا تنظیم قرارداد با مرکز آمبولانس، خدمات توسط آمبولانس‌های پیش‌بیمارستانی و به صورت قابل قبول ارائه می‌گردد.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دماوند در خصوص بروز برخی مشکلات احتمالی در آمبولانس‌های پیش‌ بیمارستانی اعزامی به تهران و تاخیر در حاضر شدن در صحنه حادثه اینگونه بیان کرد: وظیفه‌ای جز ارائه خدمت نداریم؛ ضمن اینکه پیگیر تهیه آمبولانس و یا تنظیم قرارداد با مرکز هستیم.

آسیایی داشتن حداقل دو آمبولانس برای یک بیمارستان با تعداد تخت اندک را ضروری دانست و بیمارستان سوم شعبان دماوند را از این جهت غیر استاندارد معرفی کرد.

وی در پاسخ به سوالات مردم مبنی بر استاندارد نبودن آمبولانس‌ها خاطر نشان کرد: آمبولانس‌های موجود، دارای شرایط استاندارد بوده جزو بهترین خودروهای دنیا می‌باشند و به صورت دائمی، در حال سرویس‌دهی هستند و تمامی وسایل و تجهیزات داخل آمبولانس، قبل از حرکت، توسط پزشک بررسی شده و در صورت عدم تامین وسایل مورد نیاز، از اعزام بیمار جلوگیری می‌شود.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دماوند در مورد تکریم ارباب رجوع توسط پرسنل بیمارستان سوم شعبان، گفت: در خصوص بروز هرگونه برخورد نادرست با مردم، رئیس مربوطه پاسخگوست؛ ولی اعتقاد ما بر این است که مراجعه کنندگان به بیمارستان، دچار ناراحتی شده‌اند و در صورت برخورد نادرست پرسنل، بر ناراحتی آن‌ها افزوده می‌شود؛ به هر حال، در صورت بروز هرگونه مشکل، آن را به دفتر ارجاع داده تا به آن رسیدگی شود.

آسیایی وضعیت بهداشت شهرستان در فصل گرما را مطلوب ارزیابی کرد و افزود: وضعیت بهداشت منطقه به صورت مطلوب ارزیابی شده و مورد خاصی مشاهده نشده است و به دلیل اقدامات مناسب پرسنل و کنترل بر واحد‌های مبارزه با بیماری، انشالله با مشکلی نیز مواجه نمی‌شویم.

وی در خصوص قرار گرفتن در فصل گرما، توصیه‌هایی در خصوص مصرف مواد غذایی داشت و گفت: با توجه به قرار گرفتن در فصل گرما، بیماری‌های دستگاه گوارشی با موادغذایی افزایش می‌یابد؛ به این خاطر، نحوه تهیه و مصرف غذا باید مورد توجه قرار گیرد و تمام واحدهای پذیرایی و تهیه غذا، باید آموزش‌های لازم برای نگهداری و تهیه غذا را فراگیرند.

*لزوم بهسازی و تغییر اساسی محل کشتارگاه‎های صنعتی دماوند و رودهن

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دماوند در خصوص وضعیت آب آشامیدنی این شهرستان تاکید کرد: آب شرب کنترل شده و فاقد آلودگی است و طی بازدید از مراکز عرضه غذا، تاکنون وضعیت مطلوب گزارش شده است.

آسیایی اشاره‌ای به تشکیل جلسه در مورد وضعیت کشتارگاه‎های صنعتی دماوند و رودهن امید آن را داشت که با بهسازی محل کشتارگاه، تغییری اساسی در آن ایجاد شود.

*احداث مکانی در منطقه گندک توسط شهرداری دماوند جهت جمع‌آوری سگ‌های ولگرد

وی در خصوص وجود سگ‌های ولگرد خاطر نشان کرد: دراین رابطه، با برگزاری سه جلسه، قطعه زمینی توسط شهرداری دماوند در منطقه گندک تهیه شده که به زودی مکانی ساخته می‌شود و سگ‌های ولگرد به طور متمرکز، جمع‌آوری شده و در شرایط مطابق با محیط زیست و قانون حمایت از حیوانات نگه‌داری می‌شوند.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دماوند تصریح کرد: یکی ازمصوبات جلسه این بوده که به مردم آموزش داده شود که از غذا دادن به حیوانات بدون صاحب خودداری کنند؛ چرا که این امر سبب تجمع حیوانات در محل‌های خاص شده و مشکلاتی به همراه می‌آورند.

آسیایی گفت: بیشتر این حیوانات معدوم سازی می‌شدند؛ اما زنده ماندن سگ‌ها منافعی برای محیط زیست داشته و مانعی برای حضور حیوانات وحشی می‌شوند؛ بنابر این یه زودی جمعیت آن‌ها کنترل می‌گردد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا