قطع خدمات دولتی عامل توقف تولید و بیکاری 110 کارگر در شركت تكاب اتصال دماوند بود/ 200 پرسنل شرکت آب معدنی دماوند به 50 نفر کاهش یافت/ شهرک صنعتی 2 دماوند مشکل سند، تغییر کاربری و شکایت معارض محلی دارد

arash aghajan ahmadiمعاون اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان دماوند با بیان اینکه قطع خدمات دولتی عامل توقف تولید و بیکاری 110  کارگر در شركت تكاب اتصال دماوند بود، گفت: 200 نفر پرسنل شرکت آب معدنی دماوند به دلیل مشکلاتی که در سال‌های اخیر برای این واحد تولیدی پیش آمد 50 نفر کاهش یافت و شهرک صنعتی 2 دماوند مشکل سند، تغییر کاربری و شکایت معارض محلی دارد.

آرش آقاجان احمدی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تارود دماوند، ضمن اشاره به مسائل مورد بررسی در نشست کارگروه صنعت و معدن که به منظور رفع موانع تولید شهرستان دماوند در محل فرمانداری این شهرستان، اظهار کرد: در طول این نشست، به سه موضوع مهم در سطح شهرستان دماوند پرداخته شد و تصمیم‌گیری‌هایی صورت گرفت.

وی افزود: یکی مشکلاتی که در این نشست به آن پرداخته شد، موضوع مشکلات واحد صنعتی تکاب آب اتصال دماوند بود که به علت قطع خدمات دولتی، موجب توقف تولید و بیکاری 110 نفر کارگر شده بود.

معاون اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان دماوند تاکید کرد: این شرکت واحدی بود که در دوره تحریم، فعالیتی بسیار موثر داشته است و در چند سال اخیر از واحدهای موفق شهرستان دماوند بوده و به نوعی با بدنه دولت در ارتباط بوده است؛ اما به دلیل وضعیت مالی نامناسب، موفق به پرداخت یکی از قبوض نشده و یکی از خدمات دولتی آن قطع گردیده بود.

آقاجان احمدی گفت: از دیگر موارد مطرح در نشست فرمانداری شهرستان دماوند، رسیدگی به موضوع شرکت آب معدنی دماوند بوده است.

*200 پرسنل شرکت آب معدنی دماوند به 50 نفر کاهش یافت

وی خاطر نشان کرد: با توجه به مشکلاتی که در سال‌های اخیر برای واحد تولیدی پیش آمده، بنیه مالی این شرکت به شدت کاهش یافته و پرسنل آن از حدود 200 نفر پرسنل مستقیم، به 50 نفر کاهش یافته است.

معاون اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان دماوند ادامه داد: در واقع شرکت آب معدنی دماوند، قبلا به اشتباه با توافق شهرداری سوله‌ای ساخته بود؛ اما ساخت این سوله، به گرفتن مجوز منتهی نشد؛ به این جهت، برای پایان کار سوله و مباحث تولید و مصوباتی برای درنظر گرفتن سهم بازار برای آب معدنی دماوند و بازگشت به رونق قبلی بررسی‌هایی صورت گرفت.

*برای پلمپ واحدهای صنعتی متخلف دماوند باید 24 تا 48 ساعت قبل تصمیم‌گیری شود

آقاجان احمدی افزود: مصوبه دیگری در این نشست مطرح گردید که با توجه به آن، قرار بر این شد که کلیه اداراتی که اختیار مستقیم در پلمپ واحدها دارند، حتما 24 تا 48 ساعت قبل از تصمیم‌گیری برای پلمپ، موضوع را به اداره صنعت، معدن و تجارت منعکس کرده و با برگزاری جلسه‌ای با حضور مسئول واحد مورد نظر، به بررسی مشکل پرداخته تا شاید بتوان از پلمپ آن جلوگیری شده و نیازی به کارهای قضایی نباشد.

وی تصریح کرد: حتی در مواردی، اگر مطالبه‌ای از واحد صنعتی وجود داشته باشد، ما سعی در کمک‌رسانی داشته و به نوعی به وصول آن می‌پردازیم تا بدون زیر پا گذاشتن قوانین، واحدهای خدمات‌رسان، ارائه خدمت نموده و مشکل منجر به تعطیلی واحد و بیکاری کارگران نشده و شاهد اثرات منفی اقتصادی نیز نباشیم.

*شهرک صنعتی 2 دماوند مشکل سند، تغییر کاربری و شکایت معارض محلی دارد/ ظرفیت فعالیت بیش از 400 شرکت در ناحیه صنعتی 2 دماوند

معاون اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان دماوند، اشاره‌ای به موضوع شهرک صنعتی 2 دماوند داشت و گفت: در نشست مذکور، بررسی مشکلات شهرک صنعتی 2 دماوند نیز مورد توجه قرار گرفت.

آقاجان احمدی افزود: پرونده معارض محلی این شهرک صنعتی همچنان پا برجاست و در مرحله رسیدگی دادگاه تجدید نظر است؛ با وجود این‌ که شهرک صنعتی 2 دماوند قابلیت فعالیت بیش از 400 شرکت را دارد، اما در حال حاضر تنها 9 واگذاری انجام شده است و به علت مشکل سند و تغییر کاربری، هنوز با مشکل مواجه است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا