تعرض به همسر برادر موجب انتقام جویی مرد افغان در روستاي سرخده دماوند شد

245198_503تعرض به همسر برادر موجب انتقام جویی مرد افغان با بيل در روستاي سرخده شهرستان دماوند گردید و حکم قصاص وی در دیوان عالی کشور تأیید شد.

به گزارش پایگاه خبری تارود دماوند، صبح روز 23 اسفند سال 92 بود که مردی افغان مأموران پلیس شهرستان دماوند را از ماجرای یک قتل با خبر کرد. او گفت من سرایدار باغی در روستای سرخده هستم. شب قبل یکی از دوستانم که عظیم نام دارد و افغان است به اتاق سرایداری من آمد. عظیم گفت که چند روز قبل از افغانستان به اینجا آمده و مردی افغان به نام آقابیگ را به قتل رسانده است و حالا هم قصد دارد که به افغانستان برود. بعد از خوردن شام، من در را روی او قفل کردم و به اداره پلیس آمدم تا حادثه را گزارش کنم.

بعد از مطرح شدن ماجرا بود که مأموران پلیس همراه مرد افغان راهی اتاق سرایداری شدند و عظیم را دستگیر کردند. مرد 33 ساله در اولین بازجویی‌ها به قتل اقرار کرد و در شرح ماجرا هم گفت: من همراه خانواده‌ام در افغانستان زندگی می‌کنم. مدتی قبل بود که متوجه شدیم آقابیگ به همسر برادرم تعرض کرده است. این ماجرا باعث فروپاشی خانواده برادرم شد. وقتی به خانه عظیم رفتم، پدر و مادرش گفتند که او به ایران گریخته است. آنها قبول کردند که پسرشان خطا کرده است و از من خواستند به ایران بیایم و آقابیگ را به افغانستان برگردانم و اگر حاضر به بازگشت نشد، او را به قتل برسانم.

متهم گفت بعد از آن بود که به صورت غیرقانونی وارد خاک ایران شدم و نشانی او را در روستای سرخده دماوند پیدا کردم. عصر دیروز وقتی وارد باغی شدم که او سرایدار آن شده بود، از دیدن من شوکه شد. علت کارش را که سؤال کردم، سکوت کرد و چیزی نگفت. وقتی کنار استخر آب نشست، بیلی را که آنجا بود، برداشتم و با چند ضربه او را به قتل رساندم. بعد از اینکه از مرگ او مطمئن شدم به اتاق سرایداری دوستم که در باغی همان نزدیکی بود، رفتم، اما او ماجرا را به پلیس خبر داد و گرفتار شدم.

بعد از اقرار متهم بود که مأموران پلیس راهی باغ سیب شدند و جسد آقابیگ را کشف و به پزشکی قانونی منتقل کردند. با کامل شدن تحقیقات عظیم به اتهام قتل عمد مجرم شناخته شد و پرونده بعد از صدور کیفرخواست روی میز هیئت قضایی شعبه دهم دادگاه کیفری استان تهران قرار گرفت. در جلسه رسیدگی برادر مقتول از طرف اولیای دم درخواست قصاص کرد. عظیم وقتی در جایگاه قرار گرفت، اتهام خود را قبول کرد و گفت: فرمان قتل داشته است و آقابیگ را به خاطر تعرض به همسر برادرش به قتل رسانده است. هیئت قضایی بعد از ختم جلسه رسیدگی با بررسی اوراق پرونده عظیم را به قصاص محکوم کرد. رأی دادگاه بعد از بررسی در شعبه هفتم دیوان عالی کشور تأیید شد. متهم در صورتی که موفق به جلب رضایت اولیای دم نشود، قصاص خواهد شد.

منبع: روزنامه جوان

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا