110 طلبه حوزه علمیه سیدالشهدا (ع) مشهد مقدس مهمان دماوند هستند/ متأسفانه کوه خواری در دماوند کاملاً مشهود است

مسئول طلاب اعزامی از حوزه علمیه سیدالشهدا (ع) مشهد مقدس در شهر دماوند از میزبانی حوزه علمیه امام صادق (ع) این شهر از 110 نفر طلبه حوزه علمیه سیدالشهدا (ع) مشهد مقدس خبر داد و گفت: متأسفانه کوه خواری در دماوند طبق فرمایشات مقام معظم رهبری در این زمینه کاملاً مشهود است.hosein iraniحجت‌الاسلام‌والمسلمین سید حسین ایرانی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تارود دماوند از برگزاری اردوی یک ماهه آموزشی و تفریحی طلاب مدرسه علمیه سیدالشهدا (ع) مشهد مقدس در حوزه علمیه امام صادق (ع) دماوند خبر داد و اظهار کرد: طلاب مدرسه علمیه سیدالشهدا (ع) مشهد مقدس در این دوره یک ماهه علاوه بر آموزش از امکانات تفریحی شهرستان دماوند و محیط سرسبز و باصفای این منطقه بهره‌مند و در کنار مردم خونگرم و صمیمی این منطقه یک ماه را سپری کنند.

وی افزود: همچنین در کنار این آموزش‌ها طلاب از بیانات محضر آیت‌الله جوادی آملی استفاده خواهند کرد و پنج شنبه‌ها و جمعه‌ها نیز از درس اخلاق ایشان بهره‌مند می‌شوند؛ در طول روز چهار ساعت برنامه درسی خواهند داشت و مابقی ساعات را به مطالعات و دروس خود خواهند پرداخت.

مسئول طلاب اعزامی از حوزه علمیه سیدالشهدا (ع) مشهد مقدس در شهر دماوند با اشاره به اینکه طلاب به غیر از کلاس‌های آموزشی از برنامه‌های تفریحی همچون کوهنوردی و پیاده‌روی نیز برخوردار خواهند شد، خاطرنشان کرد: به طور کلی در مجموع 110 نفر طلبه در مقاطع مختلف تحصیلی  ازسطح 1 تا 6 در این اردو شرکت دارند که از فرمایشات اساتید بومی منطقه بهره‌مند خواهند شد.

ایرانی در خصوص وضعیت قشر طلبگی بیان کرد: قشر طلبگی به مردم معرفی نشده‌اند، خوب است این طلبه‌ها را مردم از نزدیک ببینند تا تأثیرگذاری این افراد را در جامعه حس کنند تا شاهد جلب و جذب جوانان به این حرفه باشیم؛ زیرا صنف طلبگی و مسیر روحانیت یک واجب کفایی است و در جوامع و جامعه با توجه به تهاجم فرهنگی حضور روحانی و طلبه نیاز می‌باشد؛ تنها قشری که به نظر می‌رسد می‌توانند آموزه‌های اصیل دینی را انعکاس دهند، قشر روحانیت می‌باشند که این یک واجب کفایی است.

وی به ارمغانی که طلاب مدرسه علمیه سیدالشهدا (ع) مشهد از شهر دماوند به منطقه خود اشاره کرد و گفت: خوشبختانه فرهنگ مردم دماوند دستخوش آسیب‌ها قرار نگرفته است و می‌توانیم فرهنگ اصیل و چهره‌های شاخص ایرانی را در این شهر بیابیم.

مسئول طلاب اعزامی از حوزه علمیه سیدالشهدا (ع) مشهد مقدس در شهر دماوند به ویلا سازی‌ها در حاشیه منطقه تیز آب اشاره کرد و گفت: متأسفانه ویلا سازی‌ها باعث شده نمای اصلی مکان‌ها تاریخی و آثار گردشگری در شهر دماوند تخریب شود و این آثار تخریب در منطقه تیز آب به عینه دیده می‌شود.

ایرانی ادامه داد: حدود 10 سال گذشته را با الان قابل مقایسه نیست که ویلا سازی های موجود تخریب کوه‌های انجام شده با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص کوه خواری کاملاً در دماوند مشهود است که باید مسئولان اهتمام داشته باشند تا جلوی این تخریب‌ها گرفته شود.

وی تأکید کرد: بسیاری از باغ‌ها و فضاهای سبز منطقه تخریب شده است که به منظور پاکسازی منطقه گردشگری، طلاب روز جمعه گذشته از منطقه تیز آب دیدن کردند و وجود زباله‌ها باعث شد که طلبه‌ها اقدام به جمع‌آوری زباله نمایند.

مسئول طلاب اعزامی از حوزه علمیه سیدالشهدا (ع) مشهد مقدس در شهر دماوند تصریح کرد: همچنین در این حرکت انسان دوستانه به میزان 120 عدد کیسه مقداری زباله جمع‌آوری شد و با جمع‌آوری زباله شعار حفظ محیط زیست سر دادند و از مردم خواستند برای حفظ محیط زیست زباله‌ها را در فضاها شهری و مناطق تفریحی رها نکنند.photo_2016-07-20_22-12-39 photo_2016-07-20_22-12-42

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا